Podul Grant din Capitală a fost redat circulației, după un întreg periplu. Unul dintre simbolurile Bucureștiului are peste 100 de ani, iar totul a început cu o expertiză, apoi a fost consolidat, reparat, modernizat și amenajat, astfel că acum, podul poate fi folosit.

Before and after. Ce am găsit, ce am făcut. Azi, Podul Grant. Inaugurat în 1910. Găsit într-o stare deplorabilă, deteriorat, măcinat de vreme, un pericol public. La sfârșitul anilor ’70, în paralel cu acest prim pod, a fost construit un nou pod, care trece peste un grup de căi ferate de 136 metri lățime. Construcția a fost făcută conform standardelor antiseismice stabilite după cutremurul din 1977. De atunci, de peste 40 de ani, nu s-a mai realizat nicio consolidare sau reparație, fiind în pericol de prăbușire. Până acum. Lucrările au fost executate de Companiile Municipale Străzi Poduri Pasaje și Dezvoltare Durabilă.

Podul Grant este un pod pentru șosea și tramvai, care traversează liniile de cale ferată ce pătrund spre Gara Basarab și Gara București Nord. Numele podului vine de la Effingham Grant (1820–1892), secretar al consulatului Regatului Unit la București în prima jumătate a secolului al XIX-lea. După falimentul fabricii sale „Fonderia de la Belvedere”, Grant este nevoit să vândă statului o parte din terenurile moștenite de la boierii Golești (Grant fiind căsătorit cu nepoata marelui logofăt Dinicu Golescu). Restul proprietății a fost parcelat de Grant, terenurile fiind vândute lucrătorilor de la CFR.

Podul Grant este unul din simbolurile clubului de fotbal Rapid București, al cărui stadion este plasat lângă una din bretelele de acces”, explică primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.