Schema PONZI a făcut o sumedie de victime la nivel mondial, din punct de vedere financiar. Oameni ce au crezut în alți oameni și au ajuns să fie păcăliți. Se vede treaba că deși cunoscută publicului larg, aceasta încă face victime. Mai exact este vorba despre o serie de nereguli din cadrul ASF, după cum relatează COTAR. În opinia acestora, sistemul de plată al daunelor auto din acest moment ar putea să primească îmbunățiri prin înlăturarea schemelor și înșelătoriilor.

Tocmai pentru a demasca aceste presupuse ilegalități, aceștia au trimis înștiințări către Guvern și Parlament

„ASF supraveghează o schemă Ponzi. Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), aşteaptă explicaţii în legătură cu seria interminabilă  de nereguli de la ASF, dar mai ales în legătură cu protejarea unei structuri similare schemei Ponzi – ilegală! COTAR a transmis o scrisoare deschisă adresată întregului consiliu al ASF şi spre ştiinţa Guvernului şi a Parlamentului, prin care atrage atenţia asupra disfuncţionalităţilor existente în activitatea Autoritaţii de Supraveghere Financiară şi incapacitatea acesteia de a supraveghea piaţa de asigurări din România şi de a proteja consumatorii”, a comunicat COTAR.

Astfel, aceștia semnalează faptul că numărul reclamațiilor a crescut cu peste 300%, iar odată cu acestea și numărul litigiilor în instanțele judecătorești.

„Rezultatele vorbesc de la sine: numărul reclamaţiilor la adresa pieţei de asigurări a crescut cu peste 300%, numărul litigiilor în instanţă cauzate de abuzurile asigurătorilor a depăşit 100.000, peste 10.000 de litigii au fost înregistrate de la inceptul acestui an doar împotriva a două companii, respectiv City Insurance si Euroins”.

Schema Ponzi: o formă de fraudă care a adus prejudicii importante sistemelor financiare în întreaga lume

„Se va pune o presiune foarte mare pe asigurătorii monocromi, care au un portofoliu/încasări de peste 90% doar din RCA, nu şi din alte linii de business – mai ales cele 2 companii care deţin deja peste 70% din piaţa RCA (n.a City Insurance şi Euroins), ceea ce va genera un semnificativ risc sistemic.   În aceste condiţii, câteva mii de unităţi reparatoare nu vor mai putea primi bani pentru dosare, importatorii de piese nu vor primi sumele aferente comenzilor şi implicit distribuitorii şi transportatorii vor suferi datorită imposibilităţii de achitare a facturilor cu impact în blocarea procesului de distribuţie şi transport.   Pe cale de consecinţă, toţi păgubiţii vor avea maşinile blocate, iar în final, situaţia va conduce la o inechitate în piaţă între cei care nu plătesc prime şi păgubiţii afectaţi în dreptul lor la despăgubire. De asemenea, va exista o îngreunare în procesul de decontare între companii, iar piaţa se va bloca”, se declară.