Ministerul Transporturilor ar vrea să testeze trenurile cu hidrogen, a anunțat ministrul Cătălin Drulă, într-o conferință recentă de presă, potrivit Hotnews.ro. Tehnologia este una nouă și, conform informațiilor date de ministru, una prietenoasă cu mediul înconjurător.

Trenuri silențiose, prietenoase cu mediul, dar foarte scumpe

În momentul de față, trenurile cu hidrogen au fost adoptate în parcurile Germaniei, Olandei, Austriei și Italiei. Și cu toate că vorbim despre o tehnologie mult mai potrivită decât cea actuală, poluantă, trenurile cu hidrogen sunt mult mai scumpe inclusiv decât cele electrice. În plus, acestea nu se pot plia pe viteze mai mari de 140 km/h. Însă în condițiile în care liniile de cale ferată din România nu sunt încă adaptate unor viteze mai mari, cea de-a doua problemă devine una nesemnificativă.

„Aș vrea să dezvoltăm un proiect de trenuri pe hidrogen și am avut discuții cu industria, dar m-aș bucura să fim <early-adopters>, ca să folosesc un termen din domeniul start-up-urilor de IT, adică să luăm o tehnologie în fază incipientă. Asta ne-ar permite să folosim bani europeni și să atingem obiectivele globale europene în ceea ce privește emisiile de carbon”, a mai spus șeful Ministerului Transporturilor, Cătălin Drulă.

Prefectul Capitalei, despre o eventuală carantină de weekend

Ministerul Transporturilor pare convins că astfel de trenuri reprezintă o soluție pentru viitor

„Ne-ar putea ajuta și să dezvoltăm o industrie și cred că cel mai bine, dincolo de strategii, vorbe și hârtii, este când o faci prin exemplu. O să folosesc o expresie: <când vede olteanul girafa>: când vom vedea trenul pe hidrogen, când vom merge cu el și vom vedea că este o tehnologie fezabilă și în operare, cred că asta va contribui la promovarea acestei tehnologii”, a spus ministrul.