Ministrul de Interne asigură că lucrurile se vor „mișca” după cutremurele recente din țara noastră, ba chiar s-au stabilit priorități.
Ca și cum până în acest moment autoritățile nu au știut că România reprezintă un „punct fierbinte” în ceea ce privește mișcările tectonice, după numeroasele cutremure din ultima perioadă suntem anunțați că există un plan.
Cutremurele de 5,2 şi 5,7 grade pe scara Richter care s-au produs în Gorj pe 13 şi 14 februarie au avut până acum sute de replici i-au întrunit în ședințe pe mai mulți miniștri, pentru a stabili o strategie împreună cu autoritățile locale și județene. Ultima întâlnire – în sistem de videoconferință – a avut loc ieri la sediul Ministerului Afacerilor Interne, prefecții, ministrul Educației, ministrul Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, președinții de Consilii Județene și, firește, Lucian Bode, discutând despre prioritățile momentului, în contextul mișcărilor seismice tot mai dese și intense.
Iar după videoconferință, Bode a ținut să asigure, într-o postare pe Facebook, că prioritatea Guvernului este „preocuparea pentru siguranța cetățenilor și pentru protecția comunităților”, iar cea mai „specială” grijă, „prioritatea zero”, este consolidarea clădirilor unităților de învățământ.
Aparent, în cadrul videoconferinței s-au pus la punct pașii pentru consolidarea clădirilor cu risc seismic prin intermediul programului național derulat de către MDLAP, cu finanțare din PNRR și din alte surse, program care ar trebui accelerat. Cum, nu ne-a mai explicat Lucian Bode, ci doar asigură că există preocupare constantă:
„Acțiunile noastre în perioada următoare se vor concentra, atât pe zona de protecție civilă (…) cât și pe zona de ordine și siguranță publică unde avem în continuare de gestionat tematici cu greutate și impact major în societate.
Siguranța școlară este una dintre aceste problematici care reclamă o prezență sporită a forțelor de ordine în proximitatea unităților de învățământ, dar și intensificarea acțiunilor informativ-preventive cu rol în conștientizarea și diminuarea riscului implicării sau expunerii elevilor la situații care le pot pune viața în pericol.
Obiectivul comun de creștere a gradului de siguranță al elevilor şi cadrelor didactice – astfel încât procesul educațional să se desfășoare în condiții optime – poate fi atins prin acțiuni în sistem integrat la nivel local, unde trebuie analizate toate situațiile particulare pentru a putea acționa în consecință.
Provocările momentului sunt variate și complexe. Doar împreună, asumat și cu responsabilitate le putem face față, astfel încât să oferim protecția de care au nevoie cetățenii și comunitățile”.