Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, a atras atenția asupra produselor care există în magazinele din România, precizând că marfa de calitatea a doua este vândută la calitatea întâi.
Mai mult, Președintele Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a declarat că românii sunt tratați ca „pelicanii” Europei, iar foarte multe produse, printre care legumele și fructele, sunt re-etichetate.
Președintele Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: ”Suntem tratați ca pelicanii Europei”
”Continuăm cu fructele și legumele. Suntem tratați ca pelicanii Europei, nu primim bunuri de aceeași calitate ca a concetățenilor Europei din vestul acesteia. Este vorba de un dublu standard la cum suntem tratați de unii retaileri, nu cu referire exclusiv la produse. Unul dintre importatorii și distribuitorii principali de legume-fructe primește aceste produse de calitatea a două, le re-etichetează cu calitatea întâi și le trimite magazinelor”, a explicat Horia Constantinescu, potrivit Antena 3.
Marile magazine din România se confruntă și cu o carență de personal
Horia Constantinescu a abordat și problema angajaților din marile magazine din România, explicând că, în ciuda lipsei de personal, igiena precară nu reprezintă o scuză.
Șeful ANPC a declarat că aceasă carență de personal este, în realitate, un ”lucru cu care toate industriile se confruntă astăzi. Dar asta nu scuză lipsa de igienă”.
În urma unor controale, inspectorii au descoperit că fructele și legumele aveau o calitate inferioară faţă de cea declarată
În urmă cu doar câteva zile, mai multe nereguli au fost găsite de comisarii ANPC la supermarketurile Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image din sudul litoralului.
Prin urmare, ANPC a propus închiderea temporară a locațiilor supermarketurilor pentru 6 luni de zile.
La acel moment, președintele ANPC a precizat că toți inspectorii se află pe teren cu scopul de a proteja sănătatea şi pentru a transmite operatorilor economici că trebuie să respecte consumatorii.