De la debutul războiului dintre Rusia și Ucraina, portul Constanța a devenit unul vital pentru întreaga lume, după ce 750 de mii de tone de mărfuri dinspre Ucraina sau Moldova au trecut prin portul românesc în mai puțin de trei luni.
Mai exact, volumul de mărfuri tranzitate a crescut cu 11%, iar reprezentanții portului susțin că presiunea va fi și mai mare când va începe recoltarea cerealelor, Ucraina fiind al patrulea cel mai mare exportator mondial de cereale.
Cu toate acestea, în porturile ucrainene sunt blocate peste 20 de milioane de tone de cereale.
Florin Goidea, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), a declarat pentru Adevărul, că Portul Constanța a devenit o rută importantă, „dacă nu esențială” a traficului de mărfuri în zonă.
Principalele mărfuri tranzitate sunt cerealele, echipamentele, minereuri, dar şi mărfuri containerizate
De asemenea, acesta susține că Portul Constanța va deveni un hub mondial de tranzit pentru produsele agricole din Ucraina.
„Luăm în considerare un singur exemplu, şi anume că Ucraina produce 50% din producţia mondială de floarea soarelui, multe ţări de pe glob fiind dependente de recoltele ucrainene”, a spus acesta.
Totodată, Gaidea a mai precizat că pentru reducerea timpului de așteptare, numărul vameșilor a fost suplimentat cu 20.
„Ca administraţie a porturilor maritime româneşti, principala noastră preocupare în aceste zile este de a fluidiza traficul prin port. Au fost create noi trasee ale mărfurilor, odată cu deschiderea Porţii 14. Suntem pe teren non stop, alături de Poliţia Port, pentru a interveni în cazul în care se creează blocaje”, a mai spus directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
Citește și articolul: Portul Constanța a căpătat un rol important în exportul cerealelor din Ucraina