Mii de persoane așteaptă pe aeroporturile din Europa după ce zborurile lor au fost anulate, fie din cauza grevelor angajaților fie din cauza lipsei de personal. Companiile și aeroporturile se confruntă cu o lipsă de personal fără precedent, acest lucru urm â nd să fie reflectat și în prețul biletelor de avion. Tarifele ar putea fi majorate, în contextul în care cererea e mare, dar numărul curselor spre anumite destinații s-a redus, potrivit digi24.ro.
Aeroportul Heathrow din Londra, care este cel mai mare din Europa, a cerut companiilor aeriene să anuleze 10 la sută din zboruri pentru a face față numărului mare de bagaje
15 mii de pasageri au rămas blocaţi și se estimează că un număr de 90 de zboruri vor fi afectate. Din cauza aglomerației, tot la Heathrow, zeci de bagaje au rămas în fața unui terminal, deoarece nu exista suficient personal ca să le manevreze. Din acest motiv și piloții au ajutat la încărcarea bagajelor în avioane. Și pe aeroportul din Bruxelles sunt probleme, toate cele 232 de decolări de luni fiind anulate din cauza protestelor angajaților din industrie, pasagerii nemulțumiți protestând și ei în aeroport.
Și Austria s-a confruntat cu probleme, aeroportul din Salzburg anulând 900 de zboruri planificate pentru această lună
Aeroportul Henri Coandă, cel mai mare din România, este asaltat de turiști, fiind cozi interminabile la controlul de securitate, la check-în, chiar și la toalete. Din aceste motive, pasagerii sunt sfătuiți să vină la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de decolarea cursei. Aeroporturile cer companiilor aeriene să reducă zborurile, din cauza nemulțumirilor tot mai mari ale pasagerilor privind întârzierile uriașe și ale cozilor. Astfel, unele aeroporturi, printre care Gatwick din Londra și Schiphol din Amsterdam, au anunțat că vor opera mai puține zboruri în această vară decât era programat.
Operatorii amenință că vor da în judecată aeroporturile
Decizia a fost luată din cauza crizei forței de muncă, care le-a făcut să nu poată face față creșterii numărului de pasageri. Șeful Asociației Internaționale de Transport Aerian a fost dezamăgit de decizia aeroporturilor, precizând că este mai bine ca acest lucru să fie aplicat acum, decât să fie anulată cursa în ziua zborului. Operatorii de servicii aeroportuare au criticat decizia, afirmând că, spre deosebire de aeroporturi, ei au angajat personal, dar din cauza limitării numărului de zboruri, au acum prea mulți angajați. Operatorii amenință că vor da în judecată aeroporturile pentru a recupera cheltuielile cu personalul.
Andrei Caramitru: „Olimpicul nostru e super Smart, dar per total suntem în rahat”