Obişnuinţă sau confort: România cumpără tot mai mult de pe internet.
În ultimii zece ani, s-a constatat o creștere a numărului de cumpărători.
Prin urmare, există cu 733% mai mulţi cumpărători online, relevă datele unui studiu publicat de o companie globală de consultanţă în management, relatează Agepres, citat de Radio Eco Natura.
Pandemia i-a determinat pe tot mai mulţi români să cumpere de pe internet
Conform datelor centralizate de Horvath, în cursul anului 2020, vânzările prin e-commerce din România au înregistrat o creştere de 71%, comparativ cu anul precedent, ca urmare a pandemiei.
Cu toate acestea, în 2021 majorarea a fost de doar 29%.
“Această rată de creştere nu a putut fi susţinută şi în 2021, parţial din cauza costurilor ridicate de acces în marketplace-urile de tip e-commerce. Discrepanţa dintre cumpărătorii prin e-commerce din mediul urban şi cel rural este cea mai mare din Uniunea Europeană şi în continuă creştere, în ultimii 10 ani.
Relaxarea restricţiilor şi posibilitatea de a cumpăra în persoană au jucat un rol important în această diminuare a ratei de creştere, precum a avut-o şi faptul că în marketplace-urile de e-commerce costurile de acces sunt văzute că fiind prohibitive (un exemplu fiind vânzările restaurantelor pe Bolt Food sau Glovo, care reprezintă un cost foarte mare pentru patroni)”, notează realizatorii studiului.
Există cu 23% mai puţini cumpărători prin e-commerce în mediul rural faţă de cel urban
În plus, IMM-urile româneşti au avut de asemenea foarte mult de câştigat de pe urma vânzărilor e-commerce, rata fiind cu 40% mai mare în 2021 faţă de anul precedent în ţările analizate – Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria, se mai precizează în comunicat.
Conform sursei citate, în ceea ce priveşte creşterea numărului de cumpărători, există o evoluţie mult mai accelerată în România, în comparaţie cu media din ţările analizate. Raportul Horvath evidenţiază faptul că discrepanţa dintre urban şi rural este foarte mare.