Prezent la Forumul Bunei Guvernări Locale în Educaţie, organizat de Societatea Academică din România, ministrul Educaţiei a „atacat” un subiect fierbinte, cel al orelor desfășurate exclusiv online. De aproape un an școlile și-au închis porțile, iar elevii participă online la cursuri, în funcție de posibilități. Și în prezent sunt copii care nu au reușit sau au reușit prea puțin să țină pasul, dintr-un simplu motiv, trist: nu au acces la tehnologie. Tabletele promise de minister au ajuns târziu, însă toți oficialii au continuat să susțină că școala online este (aproape) un succes.
Învestit de scurt timp în funcție, ministrul Sorin Cîmpeanu, a vorbit azi despre riscul de creştere a abandonului şcolar, corelat cu procesul deficitar de predare online. Nu doar lipsa tehnologiei este un punct slab, crede ministrul, ci și lipsa de pregătire a cadrelor didactice pentru predarea în sistem online.
„Riscul de a creşte abandonul şcolar în urma procesului deficitar de predare online este mare şi se adaugă unei rate de abandon şcolar deja foarte mari. Trebuie să ne concentrăm cât mai eficient asupra acestui aspect şi concentrarea se poate face doar încercând să se recupereze prin acţiuni remediale pierderile care sunt structurale.
Foarte mulţi colegi profesori din România au avut bune intenţii, însă nu au fost pregătiţi pentru predarea online. Riscurile de creştere a abandonului şcolar în urma pierderilor structurale – diferenţa între online şi clasic şi a celor conjuncturale – acces internet, acces echipamente este foarte mare”, a precizat ministrul Educaţiei, citat de Agerpres.