Sursa foto: Pixabay

Din 1968 și până în prezent, constructorul auto Dacia a reușit să producă 10 milioane de mașini sub brandul românesc, astăzi ieșind de pe linia de montaj general al Uzinei Vehicule Mioveni vehiculul aniversar Duster SL Extreme, informează Agerpres.

Potrivit comunicatului transmis de compania auto, primul autoturism marca Dacia a fost fabricat pe 20 august 1968, iar ca rezultat al cooperării cu compania Renault, producția a debutat cu fabricarea sub licență a modelului Renault 8, mai exact Dacia 1100.

La un an distanță a fost produsă Dacia 1300, modelul fiind fabricat trei decenii la rând, schimbând total peisajul auto al țării noastre. În 1995 a fost lansată Dacia Nova, o nouă generație de modele, proiectată integral în România.

Brandul Dacia a ajuns la 10 milioane de mașini vândute

„Schimbarea la față” a companiei auto Dacia s-a produs în 1999, când Grupul Renault a preluat uzina de la Mioveni. Odată cu lansarea modelului Logan în 2004, Dacia a devenit un constructor de mașini recunoscut la nivel internațional.

Modelul Dacia Logan a fost fabricat pentru prima dată în afara României în Uzina Somaca din Casablanca, Maroc, în 2005, extinzându-se apoi la Uzina din Tanger, iar în 2012 și 2016 în orașul Oran, Algeria.

De asemenea, în urmă cu doi ani, orașul chinez Shyian asigură producția primului model Dacia electric.

„De-a lungul celor 54 de ani care au trecut de la fabricarea primului autoturism Dacia, pe liniile de asamblare ale celor cinci uzine s-au succedat şase familii de modele. Produs în uzinele de la Mioveni, Tanger şi Casablanca, Sandero (inclusiv Sandero Stepway) este modelul Dacia cu cel mai mare succes internaţional – din 2017 fiind cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din Europa. La rândul său, modelul Duster – fabricat în exclusivitate la uzina de la Mioveni – este cel mai vândut SUV din Europa către aceeaşi categorie de clienţi”, se arată în comunicat.

Printre cele mai căutate mașini marca Dacia se numără Sandero și Duster.

Brandul Dacia se regăsește în 44 de țări la nivel mondial, majoritatea vânzărilor de mașini realizându-se în Europa, principalele piețe fiind Franța, Italia și Germania.

Citește și articolul: Într-o țară „sufocată” de mașini, autoritățile NU investesc în transportul feroviar. Dezastrul de la CFR

Articolul precedentAna Loredana Predescu: „Copiii, bătrânii și persoanele cu dizabilități au nevoie de atenția și ocrotirea întregii societăți”
Articolul următorRomânia nu trimite, pentru moment, arme Ucrainei. Dîncu: „Suntem concentraţi pe ajutor umanitar”
Andrei NARIȚA
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.