foto-CFR Călători

Toți politicienii s-au lăudat cu „Planul Național de Redresare și Reziliență”(PNRR), prin care România ar trebui să primească bani pentru investiții. Însă, când vine vorba despre măsuri ferme împotriva poluării, criteriu esențial de îndeplinit pentru primirea banilor europeni, parlamentarii nu mai sunt atât de „vorbăreți”.

Comisia Europeană a pus în vedere să finalizeze Programulu Național de Control al Poluării Atmosferice, până în iunie ac. În caz contrar, nu va primi sumele pentru investiții capitale, cum sunt cele pentru transport.

Într-o țară „sufocată” de mașini, statul NU investește în transportul feroviar

Potrivit mai multor rapoarte întocmite de specialiști în mediu, în România principala cauză a poluării este proasta gestionare a deșeurilor. Ziarul de Investigații a relatat pe larg acest subiect. Puteți(re)citi AICI.

Totodată, în statul nostru nu investește în mijlocul de transport alternativ, pentru a mai reduce poluarea. Căile Ferate au rămas cele mai neglijate, deși oamenii și-ar dori să circule cu trenul.

De la Brăila la Galați, am făcut 90 de minute! Suntem în secolul vitezei sau cum?!”

Câteva dintre mărturiile cititorilor noștri și documentele publice, consultate, întăresc afirmația noastră: statul român NU investește în transportul feroviar.

Dezastrul de la CFR: Hârtii plimbate, viteză redusă, management defectuos

Un raport de control al Premierului, dat publicității în anul în care s-a încheiat, a arătat dezastrul de la CFR SA. Viteza este redusă masivă față de ceea ce apare în acte din cauza trenurilor vechi.

O cursă de la Brăila la Galați a durat 90 de minute! Suntem în secolul vitezei sau cum? Să nu mai spunem că trenurile arată jalnic, dacă vrei să te duci la toaletă, trebuie să te ții cu o mână de nas și cu cealaltă de ușă!”, a menționat un călător pentru Ziarul de Investigații.

Lipsă de reparații, compania a fost „pe mâna” interimarilor

„CFR SA a efectuat întreținere, reparații și reînnoiri într-un procent scăzut, fapt ce a condus la apariția unui număr mare de restricții de viteză, puncte periculoase și închiderea unor linii, afectând astfel siguranța feroviară și implicit limitarea vitezei de circulație a trenurilor în raport cu viteza planificată”, se menționează în raportul Corpului de Control.

„Elementele infrastructurii feroviare publice au scadența depășită la reînnoire, cu procente cuprinse între 35% și 92%. În acest sens, exemplificăm elementul de infrastructură feroviară publică „linii curente și directe”, în lungime desfășurată de 13.545 km, din care este scadent la reînnoire un procent de 73%, respectiv 9.829 km, în anul 2019”, a reieșit la controlul de la CFR SA.

Lipsa de coordonare și organizare a reprezentanților CFR SA au condus la o execuție bugetară deficitară. Astfel, nu s-au utlizat eficient creditelor bugetare aprobate în vederea întreținerii, reparării și/sau reînnoirii infrastructurii feroviare, mai scrie în documentul precizat.

Corpul de Control al Premierului a arătat și cum s-a declanșat și derulat de mai multe ori procedura de selecție a directorilor general și financiar, însă, de fiecare dată concursul de angajare a „ rămas în aer”

Prin urmare, termenul legal de finalizare a procedurii de selecție pentru directorul general și directorul financiar al companiei declanșată în ultimii cinci ani fost depășit cu 616 de zile. Compania a fost condusă interimar.

Electrificare de nici 50%. România așteaptă cinci miliarde de euro, bani europeni pentru CFR

România așteaptă, la acest moment, suma de cinci miliarde de euro, bani alocați prin PNRR, pentru modernizarea CFR. Datorită autorităților maghiare, tronsonul Cluj-Oradea-Bihor va fi modernizat fără niciun efort din partea României.

Mai exact, este vorba despre modernizarea tronsonului dintre Püspökladány şi Biharkeresztes, lucrare finanțată partial din fonduri europene.

Se așteaptă, astfel, ca de la 1 ianuarie 2023, trenurile să aibă o viteză de 100km/h, lucru care va fi în folosul ambelor țări, dar grație proiectelor depuse de Ungaria.

Atât în România, cât și în Ungaria, electrificarea rețelei feroviare este realizată în proporție de doar 41%.

Citește și: Ipocrizie în administrația din Sectorul 1. Clotilde Armand se laudă cu stații de încărcare pentru mașini electrice. În realitate, amenajarea acestora e obligatorie

Articolul precedentRadu Oprea (PSD): „I-am cerut domnului ministru Vîlceanu să vină cu un răspuns cu privire la cele două miliarde de euro pe care România le va pierde”
Articolul următorCîțu: „România este victima propriului succes”
Pasionată de cuvinte, inspirată de oameni liberi în gândire. Pun întrebări incomode și detest ideile „împrumutate”