Românii preferă să se deplaseze cu mașina, indiferent de trafic, anotimp sau localitate.
Conform unui studiu Deloitte, 40% dintre români continuă să folosească mașina ca mijlocul de transport zilnic preferat.
63% dintre români susțin că, pe viitor, vor alege tot mașina ca mijloc principal de transport
Conform studiului, consumatorii din România au declarat că sunt dispuși să plătească în plus pentru o mașină dotată cu diverse sisteme bazate pe tehnologie, în special pentru creșterea siguranței (91%), cu motorizare alternativă, electrică sau pe baterie (89%), și cu dispozitive pentru conectare (87%).
Însă, chiar dacă românii ar plăti mai mult pentru o mașină electrică decât pentru una cu motor cu combustie internă, 70% se așteaptă să se încadreze într-un interval de preț de până în 100.000 de lei pentru un astfel de autovehicul, arată Radio Eco Natura.
Pandemia a influențat în mare măsură comportamentul de consum
44% dintre românii care au participat la studiu au precizat că în perioada pandemiei cu coronavirus și-au schimbat planurile cu privire la achiziționarea unui autovehicul.
Pentru 16%, schimbarea a constat în faptul că au decis să își cumpere o mașină personală, deși anterior nu intenționau, pentru a evita transportul public, mai explică sursa citată.
Studiul Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study a fost realizat pe baza unui sondaj derulat în trimestrul patru al anului trecut.
La acest sondaj la care au participat mai mult de 26.000 de consumatori din 25 de țări din întreaga lume. Dintre aceștia, peste 11.000 provin din zece state europene, respectiv Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Polonia, România, Spania și Marea Britanie.