Neptun- Olimp, fata bătrână a bursei

Sute de oferte de vânzare piața de capital, niciun ofertant

Bursa de Valori București, El Dorado- ul multor speculații financiare nu este chiar așa de profitabilă cum pare la prima vedere. Ba din contră pentru unii este un deșert dur. SIF 3 Transilvania are toate șansele să încheiea anul în genunchi pe BVB. De vină, compania – fantomă Neptun- Olimp, zisă și NEOL pe piața da capital. Cu cel puțin zece tentative de vânzare specială la ordin pe lună în 2019, NEOL are toate șansele să fie declarată cea mai “urâtă” nevastă la bursă, pe care nimeni nu o vrea. Din vară acestui an SIF 3 lansează peste zece operațiuni de vânzare special la ordin pentru acțiunile NEOL în fiecare lună, dar nimeni nu vrea să cumpere. În joc sunt puse 30.194.757 acțiuni, reprezentând 41,1848 % din capitalul Neptun- Olimp, acțiuni care, la prețul de astăzi de pe piața de capital valorează peste 27, 1 milioane lei, respectiv 5, 7 milioane euro. Vânzarea specială este condiționată de tranzacționare întregului pachet de acțiuni. Celălalt acționar important este statul român, care prin Ministerul Turismului deține 38.282.001acțiuni NEOL, respectiv 52,2156 % din capital.

Compania dă bătăi de cap brokerilor

Profitabilă pe hârtie

Potrivit raportărilor financiar- contabile remise de companie, la 30.09.2019 Neptun- Olimp a înregistrat un profit de 738.798 lei, în condițiile în care la 30.09.208 societatea avea o pierdere de apropape un milion de lei. La evoluția pozitivă din acest an au contribuit din plin veniturile din exploatare, cifrate la peste 1, 9 milioane lei. Spre comparație în perioada de referință de anul trecut veniturile din exploatare au fost de numai 399.696 lei. Cifra de afaceri a înregistrat de asemenea o creștere semnificativă, de la 385.896 lei la 30 septebrie anul trecut la 590.973 lei acum. Cheltuielile de exploatare au fost de peste 1, 5 milioane lei la 30.09.209 comparativ cu aproape 1, 4 milioane lei în perioada de referință de anul trecut. Neptun- Olimp a fost una dintre cele mai importante companii din turism, cu zeci de hoteluri și restaurante. Conducerile care s- au perindat la șefia societății au vândut însă aproape tot, în prezent compania funcționând mai mult ca agenție de turism decât ca operator de cazare. Mai deține doar șase locații, incluzînd aici sediu administrativ și o fabrică de gheață.