Ministrul Educației spune că va elabora un proiect prin care profesorilor li se va interzice să ofere meditații propriilor elevi de la clasele unde predau. Ministrul vrea ca noile reguli să se aplice din anul școlar viitor. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, are în vedere stabilirea unor noi măsuri privind desfășurarea meditațiilor, în special în ceea ce privește profesorii care dau lecții private acelorași elevi cărora le predau și la clasă. Ministrul propune interzicerea acestei practici printr-un proiect de lege care ar putea intra în vigoare începând cu anul școlar 2022-2023.
Proiectul va prevede chiar sancțiuni pentru profesori
“Consider că este un lucru de mare bun simț. Meditațiile se practică în toate statele europene, nu putem interzice acest lucru. Vrem să avem relevanța notelor și respectarea condițiilor de etică. Relevanța notelor are de suferit când profesorul face meditații cu elevi de la propria clasă. Vrem ca personalului didactic să-i fie interzis să facă meditații cu elevii de la clasă. Ambele aspecte, etică și notele, sunt de bun simț“, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu: “Suntem puși în fața necesității să prevedem sancțiuni pe măsură.
Ministrul a explicat că obiectivul acestor noi reguli este transpunerea obiectivelor educaționale într-un pachet legislativ. „Pachetul trebuie să poată fi aplicat cu septembrie 2023, la nivel de plan cadru, curriculum. Dar această interzicere despre care vorbesc ar putea intra în vigoare chiar și din anul școlar 2022 – 2023“, a declarat ministrul.
“Suntem puși în fața necesității să prevedem sancțiuni pe măsură. Nu pot să vă dau exemple, pentru că trebuie corelate cu multe alte legi aflate în vigoare deja. Singurul organism care poate verifica aplicarea este Ministerul. Vor fi instituții care vor verifică respectarea legii“, a conchis ministrul Educației.Referitor la subiectul evaluării standardizate a elevilor, Sorin Cîmpeanu a afirmat că această metodă ar fi una benefică atât pentru profesori, cât și pentru elevi. Rezultatele acestora permit realizarea unor planuri de învățământ personalizate, în funcție de nivelul fiecăruia. Alte avantaje ale evaluării standardizate ar fi familiarizarea elevilor cu examinarea în mediul digital și obținerea unor rapoarte complexe cu privire la situația elevului, prin eliminarea sistemului de notare clasic.