Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Capitalei, a anunțat că Direcția Națională Anticorupție (DNA) a început urmărirea penală împotriva lui Nicușor Dan, ca urmare a plângerii penale depuse de acesta, scrie Știri pe Surse.
Enache a transmis că procurorii DNA ar fi început urmărirea penală în urma plângerii depuse în data de 30 aprilie.
Candidatul AUR la Primăria Capitalei: ”Sperăm la o anchetă cât mai rapidă, în aşa fel încât să aflăm până la alegeri care este situaţia reală cu privire la campania de publicitate outdoor utilizată de domnul Nicuşor Dan”
”Fie dânsul a folosit pentru plata acestor servicii nişte sume de bani pe care nu le-a declarat şi pe car nu le vedem, fie a primit beneficii directe, constând în reduceri substanţiale de la singura societate comercială cu care a avut contracte, societatea controlată de domnul Matei Păun”, a declarat Mihai Enache, conform comunicatului de presă al AUR.
Candidatul AUR la PMB a mai transmis că Nicuşor Dan ar fi cheltuit pentru panourile publicitare aproximativ 500 de mii de euro.
”Domnul Nicuşor Dan ne spune în continuare de acele donaţii primite pe site. Nici astăzi, când discutăm noi, suma contorizată pe site-ul oficial al domnului Nicuşor Dan nu atinge 180 de mii de euro aşa cum dânsul a declarat că l-a costat această campanie, fără să mai vorbim despre faptul că plăteşte în paralel şi o campanie agresivă în online. Nu înţelegem de ce este o problemă pentru Nicuşor Dan că este ajutat de Matei Păun. Dacă au o relaţie apropiată nu e nicio problemă că domnul Matei Păun are afaceri în Rusia şi Belarus, dar românii trebuie să ştim cu toţii din ce surse de bani şi-a plătit domnul Nicuşor Dan campania mega agresivă şi opulentă de publicitate exterioară”, a subliniat candidatul AUR la Primăria Capitalei.
Suma de peste 300 de mii de euro nu ar fi fost declarată nici la nivel de donaţii, nici din fonduri personale
Mihai Enache a fost însoţit la DNA de Matei Ştefănescu, avocat de profesie, candidatul AUR la Primăria Sectorului 4, mai scrie sursa citată.
Enache a mai adăugat că că există indicii clare în sensul unei sume de peste 300 de mii de euro care nu a fost declarată nici la nivel de donaţii, nici din fonduri personale ce a fost utilizată în această campanie de publicitate outdoor.
”Această campanie a început anterior momentului la care au început să se strângă donaţiile. Aceste fonduri existau. Aceste companii solicită plata în avans sau termene scurte. E necesar ca organele de cercetare penală să investigheze de unde au apărut aceşti bani şi cu ce titlu au ajuns în campania de publicitate”, a declarat Matei Ştefănescu, într-o conferinţe de presă, susţinută vineri, în faţa sediului DNA.