Constănțenii cu mașini electrice își încarcă autoturismele la priza de acasă. Primăria se face că plouă.
Protecția mediului este doar un vis pe litoral. Un municipiu asaltat de betoane, fără locuri de joacă. Și fără nicio facilitate pentru conducătorii auto care au optat pentru o mașină full electrică. După ce anul trecut administrația Făgădău s- a bătut cu cărămida în piept că va amenaja 18 stații de încărcare pentru mașinile elctrice, anul acesta nu s- a întâmplat absolut nimic. Singurele facilități existente în acest sens la nivelul municipiului Constanța funcționează în mall- uri. Din păcate sunt cu mult prea puține pentru nevoile șoferilor ecologiști. Zilele trecute am surprins imagini care nu mai au nevoie de niciun comentariu. Un constănțean își încarcă mașina personală cu prelungitorul din apartament. În zona fostului ICIL, un Volvo electric care probabil că nici în cele mai urâte vise ale sale, dacă mașinile ar visa, nu cred că și- a închipuit că va fi racordat la priza de acasă. Dar așa este pe litoral. Posesorii de mașini electrice trebuie să se descurce prin mijloace proprii.
Decembrie, luna pacălelii
Fix acum un an autoritățile locale constănțene au anunțat introducerea facilităților pentru transportul electric. Consiliu Local Constanța a aprobat în decembrie 2018 Studiul de fezabilitate privind „Stațiile de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiul Constanța”. Conform acestui studiu de fezabilitate, ar fi necesare nu mai puțin 18 stații de reîncărcare în Constanța, amplasate în tot orașul. „Ne dorim să dăm un exemplu tuturor locuitorilor, pentru că da, ne dorim să avem din ce în ce mai puține mașini vechi, bulgărești, pe teritoriul Constanței și din ce în ce mai multe mașini nepoluante, Eco, cu atât mai mult cu cât municipiul acordă bonificație în ceea ce privește autoturismele nepoluante”, a afirmat atunci primarul Decebal Făgădău. Ei bine, constănțenii au rămas cu afirmația, că stații electrice să- și încarce mașilnile eco nu au văzut.
Genocidul spațiilor verzi
În altă ordine de idei, dar tot în domeniul ecologiei, un raport întocmit recent de către specialiștii Băncii Mondiale trage un serios semnal de alarmă în ceea ce privește litoralul. Municipiul Constanța face parte din categoria orașelor care au pierdut la greu spațiu verde în ultimii ani. Dacă în 2000 raportul era de 18 metri pătrați pe cap de locuitor, în 2015 acesta a scăzut la 15 m.p. pe cap de locuitor. În 2016 suprafața a scăzut și mai mult, la numai 13 m.p. verdeață pentru un constănțean. Invers proporțional cu litoralul în restul orașelor mari suprafețele verzi au crescut. Clujul a crescut în perioada de referință de la 10 m.p. în 2000 la 25 m.p. în 2015. Craiova a crescut de la 34 m.p. la 39 m.p. Pe litoral se construiește însă la greu pe spațiile verzi retrocedate de primărie, așa că în curând constănțenii își vor măsura cota de verde în betoane.