Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut zilele acestea o vizită la Dalin, un hotel de 3 stele din Capitală.
Nu de plăcere, ci de lucru, după cum se arată într-o informare, dat fiind că instituția primise reclamații privind serviciile oferite de agentul economic.
Controlul comisarilor pentru protecția consumatorilor a dezvăluit că într-adevăr erau probleme, astfel că agentul economic a fost sancționat cu o amendă de 25.000 lei. Totodată, o măsură a fost retragerea de la comercializare a 90 kg produse alimentare în valoare de 3.357 lei, în condițiile în care au fost găsite inclusiv materii prime cu data limită de consum depașită din 16 iunie 2022.
Și, potrivit ANPC, s-a înmânat „o invitație pentru a înștiința CPCMB când se vor elibera următoarele camere, în vederea controlului”.
„În urma instrumentării reclamației la Hotel Dalin punct de lucru în București, Sector 4, str. Mărășești 72-74 s-a constatat că operatorul economic prestează servicii de cazare și alimentație publică folosind același bloc alimentar și pentru restaurantul din incinta hotelului precum și pentru Crama Hanul Hangiței”, arată ANPC într-o postare pe Facebook, detaliind totodată și deficiențe concrete.
Astfel, s-a descoperit că se foloseau materii prime, semipreparate și preparate finite fără elemente de identificare și caracterizare sau dată limită de consum, legumele și fructe prezentau modificări organoleptice de aspect consistentă și culoare, legumele și băuturile răcoritoare erau depozitate direct pe paviment, spațiile frigorifice erau total neigenizate, iar sistemele de ventilație aferente aveau zone ruginite, chedere rupte și mucegai.
Totodată, vasele folosite pentru prepararea mesei erau degradate, se utilizau bureți de sârmă la spălatul acestora, iar în bucătărie erau coșuri de gunoi fără capac și acționare la picior. Deficiențe au fost găsite și în camerele de cazare, unde pernele din puf aveau burdufuri degradate, pătate, iar saltelele erau neigenizate, cu pete, par și impurități, precum și resturi alimentare.