Sursa: ANPC

Toţi comercianţii vor trebui să afișeze noi plăcuțe pentru clienți, începând cu data de 18 august, prin care să informeze privind soluționarea alternativă a litigiilor (ȘAL), potrivit romaniatv.net.

Ce informații vor trebui afișate la loc vizibil

Comercianţii cu sedii fizice vor  trebuie să afișeze lângă casa de marcat, orarul de funcționare, serviciile turistice oferite, cum ar fi comercializarea de pachete de servicii turistice sau bilete de avion. ANPC le cere comercianților să amplaseze o plachetă informativă despre ȘAL astfel încât toți consumatorii să afle mecanismul prin care pot rezolva problemele pe care le au cu comercianții, fără să apeleze la instanțele de judecată. Placheta și pictogramele de informare vor trebui afișate obligatoriu.

Noi obligații și pentru bănci și IFN-uri

De asemenea, începând cu luna septembrie, băncile, IFN-urile și casele de amanet vor fi obligate să le furnizeze clienților, pe hârtie, e-mail sau alt suport durabil, informații despre procedurile insolvenței persoanelor fizice. Aceste noi obligații au fost prevăzute în două ordine emise de către ANPC.

Firmele care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online și/sau publicitate la produse și/sau servicii, la servicii turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv ecommerce, vor afișa două pictograme diferite. Acestea vor trebui afișate pe prima pagină a site-ului.

Precizările ANPC

„Sunt exceptați de la prevederile prezentului ordin comercianții care activează în sectoarele/domeniile pentru care sunt constituite entități ȘAL specifice, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, cu modificările ulterioare”, transmite ANPC.

De asemenea, începând cu luna septembrie, băncile, IFN-urile și casele de amanet vor fi obligate să le furnizeze clienților, pe hârtie, e-mail sau alt suport durabil, informații despre procedurile insolvențe persoanelor fizice. Băncile, IFN-urile și casele de amanet sunt obligate să afișeze placheta, „la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului, lângă orarul de funcționare sau lângă casele de marcat”.

Nereguli găsite de comisarii ANPC la supermarketurile Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image din sudul litoralului

Articolul precedentMai multe rămășițe umane au fost descoperite în câteva valize cumpărate la licitație
Articolul următorRafila insistă ca persoanele cu vârsta de până la 40 de ani să primească prescripţia pentru iod