Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că Blue Air nu a oferit călătorilor motive pentru anularea zborurilor în perioada 30 aprilie 2021- 14 iunie 2022 și nici nu a rambursat contravaloarea rezervărilor, relatează news.ro.
Mai exact, în perioada menționată au fost anulate peste 11 mii de zboruri și aproape 180 de mii de rezervări, plătindu-se 66,5 milioane de lei. Chiar dacă ANPC a atras atenția asupra acestor nereguli, compania aeriană a recidivat.
Amenda pe care Blue Air trebuie să o plătească va fi stabilită potrivit prevederilor transpunerii în legislația națională a Directivei europene Omnibus, după publicarea în Monitorul Oficial a procedurii.
Comisarii ANPC au centralizat un număr de peste 900 de reclamații transfrontaliere
„Numărul de anulări de zboruri precizat a vizat rezervări realizate începând cu 30 aprilie 2021 şi continuând cu anii 2022 şi 2023”, au precizat cei de la ANPC.
Blue Air a anulat zboruri planificate la scurt timp de la punerea la dispoziție pe piață a ofertelor, consumatorii fiind prejudiciați în mod grav.
Compania aeriană este acuzată de încălcarea Regulamentului CE 261/2004 și de o practică comercială incorectă. Comisarii ANPC recomandă celor cărora le sunt anulate biletele de avion să reclame o astfel de situație de la această companie sau de la oricare alta.
Reamintim că Ryanair, compania aeriană irlandeză, a fost amendată de Autoritatea de Reglementare a Concurenţei din Italia cu peste 4 milioane de euro deoarece nu a rambursat banii clienților penntru anularea zborurilor după iunie 2020, în urma restricțiilor impuse din cauza Covid-19.
Italia a catalogat comportamentul companiei ca fiind incorect prin anularea zborurilor și acordarea doar unor vouchere persoanelor ale căror zboruri au fost anulate.
Totodată, compania low-cost EasyJet a fost amendată cu aproape 3 milioane de euro și cea spaniolă, Volotea, cu 1,4 milioane de euro, din aceleași motive.
Citește și articolul: Ryanair a decis să crească tarifele de vară ale curselor lowcost