Sursa: Facebook

Sorin Grindeanu, ministru Transporturilor și Infrastructurii, anunță că în curând este posibil să fie realizat „cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară”.

Momentan, este vorba doar despre demararea procedurilor destinate reabilitării tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, lucrare pentru care sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA), prin Programul Transport.

Este vorba despre scoaterea la licitație a unui contract care totalizează 6 loturi și, din ce scrie ministrul Grindeanu pe Facebook, la acest moment au fost transmise spre SEAP pentru validare documentațiile pentru primele 3 loturi.

Cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă și o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA).

Va fi dublată linia CF pe relațiile Strehaia – Ciochiuța, Ciochiuța – Tâmna, Tâmna – Igiroasa, Igiroasa – Prunișor, dar și în stațiile Igiroasa și Ciochiuța.

Vor fi construite noi variante de traseu pe relațiile Igiroasa – Prunișor Nouă, Prunișor – Drobeta Est Nouă, Drobeta Est Nouă – Drobeta Mărfuri, Drobeta Est Nouă – Dudașu.

Vor mai fi montați 4.750 m de panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalațiile de semnalizare/centralizare/telecomunicații, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) și vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel”, a detaliat Sorin Grindeanu.

Defalcat, lotul 1 (Craiova-Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni, lotul 2 (Filiași-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni, în vreme ce lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni.

Potrivit aceleiași surse, pe traseu vor mai fi reabilitate sau construite 16 stații, 48 de poduri, 87 de podețe, 18 pasaje inferioare și superioare, un viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran), 16 treceri la nivel cu calea ferată și 4 noi puncte de oprire.

Articolul precedentMatteo Politi, dat în urmărire generală
Articolul următorExclusiv zin.ro – Profil de Primar – Timișoara a optat pentru un primar ”european”, germanul Dominic Fritz. Condițiile de viață au rămas însă românești