Foto: Info-sud-est
Foto: Info-sud-est

Dacă merg în locuri publice fără mască, sunt pasibilă de amendă.

Dacă dau o petrecere cu mulți invitați sau mă înghesui la cozi – sunt pasibilă de amendă.

Dacă încalc legea – sunt trasă la răspundere.

Din 2020, de când a început pandemia, s-au dat avertismente, s-au împărțit amenzi, s-au deschis dosare penale. Gârlă.

Un singur personaj pare imun, totuși, la oamenii legii și la respectarea regulilor impuse de pandemie, per total: ÎPS Teodosie

Nu se țin slujbe? ÎPS le ține!

Nu se face slujba tradițională de Paște? ÎPS mută Paștele!

Pelerinaje? Crăciun? Bobotează? Le-a bifat pe toate și nu pare să aibă de gând să se oprească.

Numai la gândul că nici anul acesta slujba de Paște s-ar putea să nu se țină, Teodosie atacă din nou! Bine, având deja antecedent, nu știu de ce se mai agită, oricum se pare că el face ce vrea, când vrea, iar cuvântul ”consecințe” îi lipsește din dicționar.

Oricum, Teodosie se agită din nou.

Biserica nu se va închide, că nu e a autorităților vremelnice, ci a lui Dumnezeu!”

Mie, una, ÎPS-ul mi se pare un copil răzgâiat, obișnuit să obțină tot ce vrea și care, atunci când e posibil să nu primească, te amenință că se duce și te spune la părinți.

În situația de față, ”părinții” sunt suma credincioșilor care s-au învățat să-i ia cuvântul drept literă de lege și care ajung să se răzbune prin manifestații, amenințări și voturi retrase, dacă cineva îl supără pe înaltpreasfințitul copil.

N-ar trebui să fim nevoiți să repetăm, dar:

România e un stat laic. BOR nu mai e demult o putere legală în stat. BOR e o instituție care are grijă de sănătatea spirituală a credincioșilor. Ca orice altă instituție din stat, BOR are obligația de a respecta legile acestuia. Mai ales că nu plătește taxe și primește finanțare de la Stat. Nu, reformulez: are obligația de a respectă legile, pentru că e parte din stat. Punct.

Spre deosebire de restul BOR-ului, ÎPS Teodosie pare să ignore autoritatea legală. Pentru el nu există decât autoritatea supremă, Ăl de Sus

O spune chiar el. Pentru că biserica nu e autorităților, e a lui Dumnezeu. Corect. Ca instituție spirituală. Clădirile, salariile, respectarea legii – deja sunt altă problemă.

Partea amuzantă e că, din greșeală, chiar Arhiescopia Tomisului îl contrazice:

Veniturile Arhiepiscopului Teodosie sunt cele prevăzute de Legea nr. 153/2017, care stabileşte veniturile reprezentaţilor tuturor cultelor din România (ierarhi, păstori, rabini, imami, etc.). Aşadar, cuantumul lor nu este stabilit de către ÎPS Teodosie, ci de către autorităţi, şi nu doar Arhiepiscopul Teodosie cumulează venituri salariale din funcţiile clericale şi universitare pe care le deţine.

Ce frumos! Arhiepiscopia spune că Teodosie e plătit de Stat. Cum, nu e plătit de singura autoritate în fața căreia spune că răspunde? E plătit de Stat?!?

Asta s-ar putea să însemne, oare, că din punct de vedere spiritual, Teodosie răspunde în față lui Dumnezeu, dar legal – în față legii? Oare?

Repede! Să-l anunțe cineva și pe Înaltpreasfintitul că, atât timp cât e cetățean român, care mai și primește salariu de la Stat, are obligația să respecte legea, ca fiecare dintre noi, mirenii.

Și că până acum a fost neadmonestat din neglijență, prea mult respect, interese politice sau orice alt motiv din ăsta, de neacceptat în instanță. Dar asta nu înseamnă că a acționat legal.

Spiritualicește-corect, poate. Dar nu legal.

Articolul precedentNavalnîi, dezvăluiri din „lagărul de concentrare”
Articolul următorRomânia a decis continuarea campaniei de vaccinare, inclusiv cu serul AstraZeneca
Jurnalist neprietenos. Din 1999. Sau, cum ar spune unii, încă din mileniul trecut.