Sursa foto: Playtech.ro

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat platforma Emag.ro cu 50.000 de lei pentru nereguli descoperite de Black Friday. Conform comunicatului de presă transmis de ANPC, Comandamentul Special „Black Friday” a descoperit mai multe abateri.

Pe pagina de prezentare a produselor, lângă prețul de referință la care se aplică reducerea nu mai exista nicio informație cu privire la durata promoției, respectiv când a început aceasta. De asemenea, platforma Emag a creat confuzie prin omiterea informației privind data aplicării reducerii.

„Omiterea informației privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie și dificultate în verificarea celui mai mic preț la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii”, se mai arată în comunicatul transmis de ANPC.

Amenzi de mii de lei, de Black Friday

Comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic, iar Emag s-a ales cu o amendă de 50.000 de lei. Românii au comandat, de Black Friday, produse în valoare de 600 de milioane de lei. În aceeași perioadă a anului trecut s-au înregistrat încasări de 586 de milioane de lei.

Nu doar Emag.ro a fost amendat în această perioadă de reduceri. Kaufland Timișoara s-a ales cu o amendă de 60.000 de lei din cauza neregulilor legate de prețul afișat ca fiind oferte de Black Friday. Vineri, 12 noiembrie, Comandamentul Special Black Friday a amendat vineri cu 260.000 de lei opt operatori economici. Reamintim că ANPC a pus la dispoziția consumatorilor o adresă de e-mail, bf@anpc.ro, la care cetățenii pot trimite fotografii sau orice document dacă constată nereguli cu privire la promoțiile din această perioadă.

În România, la primul Black Friday organizat în 2011, mediul online a fost blocat. Conform unui studiu, cei mai fideli clienți în această perioadă sunt tinerii cu vârste cuprinse între 24 și 34 de ani. În 2011, când s-a cunoscut și în România fenomenul de Black Friday, s-au vândut produse în valoare de 145 de milioane de euro.

Anul trecut, românii au cheltuit de Black Friday cu 200 de le mai mult față de anul 2019, valoarea coșului mediu fiind de 700 de lei.

Protecția Consumatorilor a amendat Kaufland Timișoara cu 60 de mii de lei

Articolul precedentIsrael a început vaccinarea copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 11 ani
Articolul următorPeste 33 de tone de deșeuri din Grecia au fost oprite la trecerea frontierei Giurgiu
Andrei NARIȚA
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.