Încrederea în presa românească și în știri este într-o continuă scădere, se arată într-un raport lansat miercuri de echipa de cercetare a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii din Bucureşti.
Dacă în urmă cu doi ani, încrederea în presa din România era de 44%, anul acesta a ajuns să fie de doar 33%, relatează Agerpres.
La încredere în branduri, PRO TV rămâne în top, cu 70%, urmat de Europa FM, Digi24 cu 68% și Radio România Actualități cu 65%. Mai mult, în România, 65% români caută anumite branduri de știri și doar 35% anumiți oameni de presă sau comentatori.
Știrile locale și internaționale, printre cele mai căutate de către români
Peste 60% dintre cei care au răspuns la întrebarea „Interesul pentru diverse subiecte de știri” optează pentru știrile locale, urmate de cele internaționale 59% și cele politice 50%.
Ştirile locale şi cele internaţionale sunt preferate de toate categoriile de vârstă, la nivel global – grupa de vârstă peste 55 de ani – 69%, urmat de grupa de vârstă 45-54 ani – 63%, şi 35-44 ani – 58%.
Dacă televiziunile de știri au înregistrat o scădere anul acesta, rețelele de socializare și consumul de știri crește cu 5% față de anul trecut (18%).
Platformele sociale rămân principala modalitate de a afla cele mai noi știri, 50% dintre persoanele chestionate precizând că au folosit site-urile de socializare pentru a afla știri.
De asemenea, 39% susțin că folosesc un motor de căutare și au tastat un cuvânt-cheie cu denumirea unui anumit site, iar 36% spun că accesează direct site-ul sau o aplicație de știri.
La întrebarea dacă au plătit pentru conţinut de ştiri online sau au accesat un serviciu de ştiri online cu plată au răspuns cu Da 13% în 2022, faţă de 20% în 2018, şi cu Nu 84% în 2022, faţă de 76% în 2018.
Citește și articolul: Presa poate informa, dezinforma sau alege să nu vorbească despre un subiect