Sursa foto: Pixabay
Advertisement

Încrederea în presa românească și în știri este într-o continuă scădere, se arată într-un raport lansat miercuri de echipa de cercetare a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii din Bucureşti.

Dacă în urmă cu doi ani, încrederea în presa din România era de 44%, anul acesta a ajuns să fie de doar 33%, relatează Agerpres.

La încredere în branduri, PRO TV rămâne în top, cu 70%, urmat de Europa FM, Digi24 cu 68% și Radio România Actualități cu 65%. Mai mult, în România, 65% români caută anumite branduri de știri și doar 35% anumiți oameni de presă sau comentatori.

Știrile locale și internaționale, printre cele mai căutate de către români

Peste 60% dintre cei care au răspuns la întrebarea „Interesul pentru diverse subiecte de știri” optează pentru știrile locale, urmate de cele internaționale 59% și cele politice 50%.

Ştirile locale şi cele internaţionale sunt preferate de toate categoriile de vârstă, la nivel global – grupa de vârstă peste 55 de ani – 69%, urmat de grupa de vârstă 45-54 ani – 63%, şi 35-44 ani – 58%.

Dacă televiziunile de știri au înregistrat o scădere anul acesta, rețelele de socializare și consumul de știri crește cu 5% față de anul trecut (18%).

Platformele sociale rămân principala modalitate de a afla cele mai noi știri, 50% dintre persoanele chestionate precizând că au folosit site-urile de socializare pentru a afla știri.

De asemenea, 39% susțin că folosesc un motor de căutare și au tastat un cuvânt-cheie cu denumirea unui anumit site, iar 36% spun că accesează direct site-ul sau o aplicație de știri.

La întrebarea dacă au plătit pentru conţinut de ştiri online sau au accesat un serviciu de ştiri online cu plată au răspuns cu Da 13% în 2022, faţă de 20% în 2018, şi cu Nu 84% în 2022, faţă de 76% în 2018.

Citește și articolul: Presa poate informa, dezinforma sau alege să nu vorbească despre un subiect

Advertisement
Articolul precedentDoi români au fost umiliți de angajații greci pentru că s-au dus pe plajă cu o geantă frigorifică
Articolul următorRyanair a decis să crească tarifele de vară ale curselor lowcost
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.