Cristian Rada, principalul acționar și totodată director general al Blue Air, ar fi emis o informare către angajații companiei low-cost că previziunile privind reluarea zborurilor nu sunt tocmai fericite, relatează Boarding Pass.
Sursa citată arată că, potrivit anunțului, cursele nu vor fi reluate în următoarele 60 de zile, context în care Rada ar fi transmis angajaților companiei că aceștia ar trebui ca, în această perioadă, să aibă în vedere „efectuarea concediului legal de odihnă”.
În același mesaj, directorul Blue Air ar fi încercat totuși să liniștească spiritele, subliniind că sunt purtate discuții „cu potențialii investitori”. Pe de altă parte, pe pagina oficială de Facebook a companiei aeriene se preciza în urmă cu o lună că „în urma discuțiilor purtate de conducerea executivă a Blue Air, putem confirma sprijinul primit din partea majorității aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum și a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua prestarea serviciilor către Blue Air, sub condiția plății în avans a serviciilor oferite și mizăm pe același sprijin și din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, București- Otopeni și Iași”.
La acel moment se comunicau cifre, anume că în „perioada 6 septembrie – 9 octombrie 2022, (…) numărul total de pasageri afectați de anulările zborurilor este de aproximativ 230.000, reprezentând aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie” și că „rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziționate depinde esențial de reluarea operațiunilor și a activității de vânzare a Blue Air, și, (…) un alt factor esențial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care ne aflăm în discuții”.
Promisiunea era că „în cel mai scurt timp cu putință vom reveni cu detalii despre modalitatea în care va fi reluată activitatea de transport aerian de pasageri de către Blue Air, în funcție și de rezultatele înregistrare în negocierile cu investitorii, dar și de disponibilitatea autorităților de a ne sprijini în acest proces dificil”.
La începutul acestei luni, compania aeriană a fost amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) cu 10.094.200 lei, în urma unor controale care au vizat „modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15.06.2022 – 30.08.2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, www.flyblueair.com, cât și pe pagina oficială de Facebook sau din aplicația Blue Air, și extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 – 10.10.2022”.
Aceasta a fost a doua amendă aplicată de ANPC, care în iulie sancționase compania aeriană cu 2 milioane de euro, în urma sesizărilor primite de la consumatori, în condițiile în care în perioada 30.04.2021-30.04.2022 anulase 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene.