Rin
Rin. Sursafoto: wikipedia.org

Din cauza scăderii fără precedent a nivelului fluviului Rin în urma secetei din Germania,  companiile au fost nevoite să reducă încărcătura navelor care circulă. Acest lucru a creat probleme în transportul de cărbune, benzină, grâu sau a altor produse de bază, în condițiile în care schimbarea transportului pe calea ferată sau pe şosea este limitată, potrivit stiripesurse.ro.

Marile companii germane, cum ar fi BASF şi ThyssenKrupp, folosesc transportul fluvial pentru aprovizionarea cu combustibil, navele transportând pe fluviul Rin cărbune pentru centralele electrice pe care guvernul a decis să le folosească mai mult după ce Rusia a redus livrările de gaze naturale prin conductele sale. 

Un vas fluvial poate transporta, în condiții normale, aproximativ 1.000 de tone de grâu, ceea ce ar necesită aproximativ 40 de camioane pentru transportul aceleiași cantități de cereale

Nivelul apei în apropiere de Frankfurt, într-un punct de trecere cheie, unde şenalul navigabil este mai puţin adânc decât în alte locuri, a scăzut vineri după-amiază sub 40 cm, nemaifiind indicat pentru multe barje să tranziteze zona. Potrivit buletinului emis de către Administraţia Federală a Căilor Navigabile şi a Transportului Naval din Germania, se estimează că nivelul apei pe această cale navigabilă va scădea cu încă 10-15 cm în următoarele trei sau patru zile. Chiar dacă prognozele meteorologice pentru următoarele 14 zile prevăd o creştere a nivelului apei începând cu mijlocul săptămânii viitoare, administraţia a declarat că acest lucru nu va avea un impact semnificativ.

Germania ia noi măsuri de reducere a consumului de curent electric: Catedrala din Koln nu va mai fi iluminată noaptea

Articolul precedentTezaur din piese de aur, unic în Europa, descoperit în județul Bihor
Articolul următorMinistrul Educației dorește ca uniformele școlare să redevină obligatorii