Consiliul Local Ploieşti a modificat criteriile impuse firmelor care vor participa la viitoarea licitație pentru serviciile de curățenie a căilor publice din municipiu. Modificarea a fost făcută la recomandarea ANAP, iar din acest moment procedura de selecție poate fi publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Vorbim despre o serie de criterii impuse de către autoritățile locale cu privire la calificarea, dotările şi finanţele operatorilor de salubritate interesaţi să preia contractul.
Una dintre principalele modificări se referă la utilajele de salubritate. Dacă, în varianta iniţială, punctajul se acorda în funcţie de vechime, cu maxim pentru vehiculele din 2020 şi ultimul an de producţie acceptat 2017, acum departajarea se va face în funcţie de norma de poluare. Punctajul maxim va fi acordat pentru utilajele electrice. Totodată, lista cu tarifele propuse a căpătat o pondere mai mare în stabilirea punctajului final la licitaţie, iar municipalitatea a renunţat la criteriul de eligibilitate care impunea ca operatorii să facă dovada că dispun de lichidităţi din care să se finanţeze cinci luni, în condiţiile în care Primăria îşi asumă să facă plăţile la 30 de zile.
Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu unanimitate de voturi de către consilierii locali, ceea ce înseamnă că, acum, n-ar mai trebui să existe niciun obstacol în calea lansării licitaţiei. Procedura vine după ce autorităţile ploieştene au decis începerea procedurilor de reziliere a contractului cu Rosal.
Rezilierea propriu-zisă ar urma să intre în vigoare la data de 18 iunie, după care curge un termen de 90 de zile pentru aşa-zisa perioadă de predare-primire, timp în care, conform legislaţiei din domeniul serviciilor publice, actualul operator e obligat să presteze în continuare. Vorbim despre activităţile de curăţenie a căilor publice, ecologizare a punctelor negre şi deszăpezire, derulate printr-un contract gestionat de Primăria Ploieşti, separat de cel pentru ridicarea deşeurilor, care e făcut prin asociaţia de dezvoltare intercomunitară.