Sindicalistul Ion Rădoi, cel care a pus subteranul bucureștean pe jar în data de 26 martie, a ieșit la lumină din nou, cu un nou set de declarații cel puțin la fel de „incendiare”. Potrivit șefului de sindicat, o călătorie la metrou ar trebui să coste 50 lei, pentru ca Metrorex să ajungă să facă profit, susținând că majoritatea companiilor de metrou din Europa sunt sortite unei asemenea soarte. Declarație lui Rădoi vine după ce ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a sugerat, în repetate rânduri, că și-ar dori ca Metrorex să devină o companie productivă.
Ion Rădoi deplânge inclusiv condițiile de muncă ale angajaților Metrorex, pe care le consideră mult prea grele
Sindicalistul susține că spusele sale s-ar putea demonstra cu ajutorul studiilor făcute de Medicina Muncii, prin care s-ar fi descoperit că „nu există condiţiile din punct de vedere al oxigenării, din punct de vedere a tot ceea ce înseamnă noxe – de exemplu depăşim de 8 ori limita maximă admisibilă a noxelor. Noi avem gurile de metrou, aşa zisa aerisire, la nivel de stradă. Deci noi acolo nu putem să introducem pe tuneluri decât gaze de eşapament şi praf. În momentul în care acele filtre sunt ghiftuite, nu avem nici posibilitatea să le schimbăm. Noi inhalăm tot ce vine de la nivelul şoselei. Este foarte grav”, a declarat, astăzi, Ion Rădoi.
Rădoi, „greu de ucis”. USLM organizează o conferință de presă astăzi
Liderul USLM anunță, fără a aduce, însă vreo dovadă, că într-un singur an ar fi murit peste 400 de angajaţi ai Metrorex
În detaliu, sindicalistul Rădoi susține că de la penultimul congres şi până la ultimul ar fi constatat 400 de decese, majoritatea în timpul serviciului. Majoritatea celor decedați ar fi avut sub 50 ani. „Astea sunt condiţiile din metrou, nu ce spune Drulă că avem salarii mari. Care salarii mari? Sunt nişte sporuri date peste salariul respectiv, sporuri cuvenite pentru condiţiile de muncă de aici. Aceasta este situaţia”, a menţionat Ion Rădoi.