Cătălin Drulă, fostul ministru a Transporturilor, susține că a lăsat „totul pregătit dlui. Grindeanu, doar să pună banii și să urmărească cheltuirea lor”, în privința lucrărilor de reînnoire de la CFR.
Mai mult, că pentru finanțarea acestor lucrări au fost „prinși” bani și prin PNRR, de unde ar putea să suplimenteze, dar că pentru acest lucru este nevoie ca actualul ministru al Transporturilor să aibă oamenii care „să se ocupe și să organizeze lucrările pe 2022 și cererile de finanțare”. De asemenea, Drulă afirmă, într-o postare pe Facebook, că rolul lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, este de a găsi soluții, nu „să se minuneze” de creșterea costurilor cu energia.
Fostul ministru al Transporturilor a precizat că lucrările de reînnoire sunt: relativ ieftine, 300 mii de euro/km); rapide, putând fi făcute sute de km anual, acestea intrând în categoria „lucrărilor de întreținere”; readuc calea ferată la viteza constructivă, adică la 120 km/h în cazul trenurilor de marfă.
Cât privește documentația, și nu numai, pe care Drulă susține că a lăsat-o pregătită pentru Sorin Grindeanu, aceasta se referă la stocurile de cale ferată pe care CFR le are, pentru prima dată după 20 de ani, acordul-cadru pentru traversele de beton necesare pentru aproximativ 800 km de cale ferată, dar și 600 de schimbătoare de cale ferată (macaze), esențiale pentru permite menținerea vitezei de rulare.
„Puteți dle. Grindeanu? Sau nu merge cu băieții de la partid?”, se întreabă, retoric, Drulă, subliniind că există toate pârghiile necesare, „au ministerul de Finanțe, au 70% în Parlament, au gura mare și populismul până la cel când sunt în Opoziție”.