Asociația Producătorilor de Lapte estimează noi scumpiri în ceea ce privește untul, laptele și brânzeturile.
Scumpirile se justifică, deoarece costurile de producție au crescut cu peste 60%.
Este vorba despre materiile prime, ambalaje și multe alte operațiuni.
Facturile au explodat: unii producători spun că au primit facturi la utilități și cu 700% mai mari
Președintele Asociației Patronale din Industria Laptelui, Dorin Cojocaru, a declarat pentru Europa FM, că respectivele prețuri colosale se bazează pe creșterea costurilor materiilor prime. la acestea, se adaugă majorarea faturilor energiei electrice sau scumpirea prețului pentru ambalaje.
”Ar trebui să luăm așa: materii prime – untul. La noi, mataria primă, comparativ cu anul trecut, e peste 23% creștere. La ambalaj, avem o creștere pe 2021 de 44%. Energia electrică: în noiembrie, comparativ cu septembrie au venit facturi și cu 700% creștere. Dacă cumulăm toate aceste creșteri ale costurilor directe și indirecte o să vedem că presiunea pe prețul la raft este foarte mare”, a explicat Dorin Cojocaru.
Mulți producători din sectorul lactatelor nu vor rezista din cauza costurilor mari, estimează asociația patronatelor din domeniu, mai arată sursa citată.
După Revelion, numeroase produse lactate vor dispărea de pe rafturile magazinelor. Există doar scumpiri, fără să se ia în considerare și nevoile producătorilor
Președintele Asociației Patronale din Industria Laptelui a precizat că, începând cu anul viitor, mai multe produse vor dispărea de pe rafturile magazinelor.
Dorin Cojocaru a argumentat, explicând faptul că producătorii vor fi în imposibilitatea de a asigura furnizarea produselor la prețul cerut de supermarket.
Acesta a mai adăugat că produsele lactate au cunoscut o scumpire de 12,2%, la raft, în luna iunie. Mai mult, prețul a fost majorat, cu 5%, în octombrie.
Cu toate acestea, supermarketurile nu au crescut prețul de achiziție cu niciun leu, încă din martie 2021.
”Acum s-au mai încercat la negocierile din septembrie să mai pună și ei ceva din marja lor către producător. Ce previzionez eu: că după Revelion, ianuarie-februarie, din ce în ce mai multe produse vor dispărea de la raft. De ce? Pentru că producătorul respectiv nu mai poate să asigure furnizarea de produs la prețul cerut de supermarket”, a mai punctat Dorin Cojocaru.