Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a anunțat, în cadrul unei conferințe de presă, că în urma contestațiilor de la Bacalaureat, din cele peste 56.000 de constestații au fost modificate notele în 52.874 de cazuri, iar în peste 5.000 de situații diferențele au fost mai mari de un punct. Pentru două treimi dintre cele peste 52.000 de lucrări, notele au crescut, iar pentru restul au scăzut. Ministrul a afirmat că la originea acestei situaţii se află „subiectivismul uman”, precizând că există 16 situații în care diferența dintre note sunt de 3-4 puncte.
El a calificat această situație „ca inadmisibilă” și a pus-o pe seama subiectivismului profesorilor. „Diferențele au fost din cauze umane. Avem subiectivism la absolut toate disciplinele. Baremul e foarte corect. Aceste rezultate sunt mai bune decât în anii precedenți pentru că subiectele au fost corect formulate, iar baremul corect stabilit. Vom face analize concrete. Prima măsură la care mă gândesc e ca profesorii care au corectat greșit să nu mai poată evalua niciodată”, a declarat ministrul Educației.
Diferențe și la Evaluarea Națională
Acest an a fost primul în care Evaluarea Naționala s-a dat după modelul PISA. De altfel, nici la examenul elevilor de la final de gimnzaiu, situația constestațiilor nu a stat mai bine. Peste 20.000 de contestații au fost depuse la Evaluarea Națională 2021, iar dintre acestea, în cazul a 18.000 de lucrări notele au fost modificate.
Cea mai răsuntoare răsturnare de notă a fost în cazul unei eleve din Galați, elevă de 9 și 10, care la proba de matematică a primit doar nota 3. În urma contestație, nota acesteia a fost mărită la 8,25. Potrivit ISJ Vrancea, județul în care a avut loc corectarea lucrărilor din județul Galați, greșeala a fost una trecere de pe lucrare în bordeou. „Am primit o sesizare de la Comisia judeţeană de evaluare a judeţului Galaţi care ne-au sesizat o diferenţă foarte mare de punctaj, de la nota 3 la nota 8,25. După ce am primit în cursul zilei de ieri (marţi – n.red.) lucrările din centrul zonal de contestaţii, am început cercetările. Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2.012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări”, a declarat Daniela Marchitan, inspector la ISJ Vrancea, citată de HotNews.
Cîmpeanu: „România Educată, un document de viziune coerentă”