Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București, Valentin Iordache, susține că nu s-a știut în prealabil despre decizia Blue Air de a suspenda toate zborurile până pe 12 septembrie.
Ieri, Blue Air a comunicat că din cauza unei situații „neprevăzute”, constând în poprirea tuturor conturilor de către Ministerul Mediului, se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, astfel că toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România sunt sistate.
„Decizia a fost cumva surprinzătoare pentru că am aflat-o în timp ce pasagerii erau, o mare parte dintre ei, deja la îmbarcare. Cursele au fost, unele dintre ele, amânate până când am primit informația cu privire la anularea acestora. (…)
Noi a trebuit să ne facem datoria, așa cum de altfel și agentul de handling care deservește compania și-a făcut datoria, de a avea grijă de pasageri, de a le oferi apă, alimente și de a-i prelua și aduce înapoi să își ia bagajele de cală și a reveni în terminalul de plecări”, a precizat purtătorul de cuvânt aseară, la B1 TV.
Aceasta în condițiile în care erau pasageri care făcuseră deja formalitățile de îmbarcare, aspect confirmat și de Iordache, care a arătat că este vorba despre „peste 1.000 de pasageri care au efectuat toate formalitățile premergătoare”. Dintre aceștia, mare parte au reușit cumva să găsească alte soluții pentru a ajunge la destinații sau pentru a găsi un loc de cazare, a mai susținut purtătorul de cuvânt al CN Aeroporturi București.
„Mai erau câteva sute de pasageri care au fost nevoiți să revină în terminal după ce în cursul după-amiezii fuseseră pregătiți pentru îmbarcare, în sala de îmbarcare a aeroportului. (…) poate 300, poate 400, care încă erau în dialog cu reprezentanții companiei aeriene și cu agentul de handling, încercând să găsească o soluție pentru a ajunge la destinație.
Alții și-au cumpărat bilete la alte companii aeriene, pentru că aveau situații deosebite, sau au revenit acasă – o bună parte dintre bucureșteni, sau m-au întrebat unde găsesc un hotel în zona aeroportului astfel încât să mai aștepte până mâine, pentru că la momentul acela nu se știa că aceste curse sunt anulate până luni”, a spus Valentin Iordache pentru sursa citată.
Între timp, Guvernul a venit cu un comunicat, în care arată că a fost convocată o „celulă de criză pentru a urgenta rezolvarea situației cetățenilor români afectați de suspendarea zborurilor companiei Blue Air” și că există un număr de telefon la care aceștia pot solicita ajutor:
„Premierul a dispus ca prioritară să fie aducerea în țară a cetățenilor aflați pe aeroporturi din afara granițelor. Românii își pot anunța prezența și pot solicita sprijin la secțiile consulare de la ambasadele României în străinătate și la numărul de telefon +𝟒𝟎𝟕𝟓𝟏 𝟎𝟖𝟒 𝟓𝟑𝟕, activat în această seară.
După centralizarea datelor, aeronavele Tarom vor fi pregătite să efectueze zborurile necesare aducerii în țară a românilor aflați peste graniță”.