3. Imagine centrala port

Consilierii judeţeni tulceni, întruniţi în şedinţă extraordinară vineri, au aprobat, în unanimitate suplimentarea bugetului pentru proiectul ”Modernizarea Portului Tulcea – de la Mm 38+1530 – la Mm 38+800”.

Votul consilierilor judeţeni tulceani a fost doar o simplă formalitate, şi asta pentru că Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin adresa nr.30621/27.07.2021, aprobase propunerea de modificare a Contractului de finantare nr.32/14.05.2019 pentru proiectul ”Modernizarea Portului Tulcea – de la Mm 38+1530 – la Mm 38+800” cu majorarea valorii la categoria „constructii si instalatii” cu suma de 23.732.683,22 lei.

Ce se modifică în proiect din punct de vedere financiar

Potrivit proiectului supus votului şi dezbaterii, indicatorii iniţiali din documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii erau:
a) Indicatori maximali, respectiv valoarea totală a obiectivului de investiţii, exprimată în lei, cu TVA şi, respectiv, fără TVA, din care construcţii-montaj (C+M), în conformitate cu devizul general:
Valoarea totală a obiectivului de investiţii, inclusiv TVA: 183.195.724 lei,
din care C+M: 154.930.478 lei,
Valoarea totală a obiectivului de investiţii, fara TVA: 154.185.512 lei,
din care C+M: 130.193.672 lei,

b) Durata estimată de execuție a obiectivului de investiții, exprimata în luni: 36 luni

Indicatorii actualizati ai documentatiei tehnico economice:
a) Indicatori maximali, respectiv valoarea totală a obiectivului de investiţii, exprimată în lei, cu TVA şi, respectiv, fără TVA, din care construcţii-montaj (C+M), în conformitate cu devizul general:
Valoarea totală a obiectivului de investiţii, inclusiv TVA: 204.150.481,24 lei,
din care C+M: 176.153.153,26 lei,
Valoarea totală a obiectivului de investiţii, fara TVA: 171.792.421,15 lei,
din care C+M: 148.027.859,87 lei,

b) Durata estimată de execuție a obiectivului de investiții, exprimata în luni: 36 luni

Ce se urmăreşte a se realiza prin noul proiect

Potrivit Notei de fundamentare ce a stat la baza proiectului de Hotărâre de Consiliu Judeţean, proiectantul propune, pentru amenajarea platformei falezei aferentă
tronsoanelor 2 ÷ 6, următoarele soluţii tehnice:
 Sistemul pietonal pe platforma adiacentă, realizată din pavele din piatră naturală (granit), cu grosime de 8 cm, 300 x 300 mm);
 Stâlpi pentru iluminat exterior faleză şi danele de acostare – stâlpi din oţel inoxidabil cu înălţimea de 12 m, echipaţi cu surse de iluminat tip LED 4×94 W, 4×9732 lm;
 Parapet de protecţie, prevăzut la marginea dinspre Dunăre a falezei, din fontă cenuşie FC250 zincat termic şi vopsit în câmp electrostatic, culoare gri antracit.
AVANTAJELE SOLUŢIEI PROPUSE
Pavele din piatră naturală – granit
 durată de viaţă mai mare
 rezistenţă foarte mare la acţiunile mecanice şi la trafic
 rezistenţă foarte mare la îngheţ – dezgheţ
 întreţinere uşoară
 arhitectură peisagistică mult îmbunătăţită pentru faleză
Stâlpi din oţel inoxidabil echipaţi cu surse de iluminat tip LED 4×94 W, 4×9732 lm
 durabilitate mai mare
 calitate superioară
 întreţinere mai uşoară
Parapet de protecţie, din fontă cenuşie FC250 zincat termic şi vopsit în câmp electrostatic, culoare gri antracit
 calitate superioară
 durata de viaţă şi protecţie împotriva coroziunii este de 60 – 80 ani
 întreţinere mai uşoară – revopsirea se face în medie la 8 – 10 ani
 arhitectură peisagistică mult îmbunătăţită pentru faleză
Prin propunerea de optimizare a proiectului durata estimată de execuție a obiectivului de investiții se reduce de la 36 la 35 luni.

Articolul precedentAm pretenția că scriu pentru oameni deștepți, care nu citesc doar titlul – 2
Articolul următorGrecia, în focurile infernului: cetățenii Atenei sunt rugați să nu iasă din case și să nu deschidă ferestrele