Atunci când vorbim despre fosta firmă de transport public din Constanța, RATC (devenită între timp CT BUS), nu avem cum să nu vorbim și despre fostul edil, Decebal Făgădău. Mai exact, pe vremea fostului primar, societatea traversa vremuri grele, cu ecouri puternice rămase și în ziua de astăzi. În 2017, Consiliul Local Constanța decidea schimbarea conducerii, plasându-l strategic pe Bogdan Niță în funcția de director general, ajutat de Mariana Soceanu, numită, la rândul ei director economic în aceeași perioadă. Totul se întâmpla la scurt timp de la instalarea lui Făgădău în scaunul Primăriei Constanța, potrivit Replica Online.
În 2016, ANAF-ul bătea la ușile RATC
Conform sursei menționate anterior, în 2016, compania de transport public din Constanța, pe vremea aceea încă numită RATC, zăcea îngropată în datorii, având de plătit sume colosale către bugetul de stat. Așadar, la scurt timp, Decebal Făgădău declara că este necesară schimbarea flotei de autobuze, dar și schimbarea conducerii. Toate acestea aveau, în opinia noului primar, să readucă compania pe linia de plutire.
Făgădău ridica din umeri
Până în 2017, RATC ajungea să acumuleze o datorie de 27.923.828 lei. În consecință, s-a ajuns la înțelegerea unei plăți eșalonate către ANAF, în 55 de luni, cu o rată lunară aproximativă de 500.000 lei. În plus, s-a pus sechestru pe bunurile companiei, inclusiv pe noile autobuze MAZ.
2021, aceiași directori
Autobuzele au devenit, în scurt timp, epave, fiind uitate în sediu, astfel că, în consecință, municipalitatea a avut de suferit, valoarea autobuzelor căpătând titlul de pagubă. Între timp, nimeni nu s-a interesat de autobuze, cu toate că lui Făgădău i-a fost adusă la cunoștință situația. Nu există o explicație clară a faptului că nu s-a luat nicio acțiune.
În data de 4 august 2020, compania a terminat de achitat datoria eșalonată către ANAF. Cei doi directori menționați la începutul articolului, adică cei care cunosc cel mai bine situația autobuzelor MAZ, se află încă în funcție, conform site-ului oficial al CT BUS.