Clotilde Armand (B1 TV)

Clotilde Armand, primarul Sectorului 1 București, se laudă pe Facebook, („locul” în care nu este luată la întrebări de jurnaliști și unde poate șterge oricând comentariile care nu-i convin) că amenajează stații de încărcare pentru mașinile electrice. În realitatea, amenjarea acestora este obligatorie și nu reprezintă ideea ingenioasă a vreunui primar din România.

Iată cum se „împăunează” Clotilde Armand, primarul din Sectorul 1 București.

Respirăm cu toții aerul din București, trăim pe pielea noastră ceea ce înseamnă poluarea aerului generată de traficul bucureștean.

Iar noi ne-am gândit să schimbăm puțin paradigma și să venim în ajutorul cetățenilor. Pentru că dacă vrem să ”scoatem fumul” toxic din oraș atunci trebuie să luăm toate măsurile bune care vor reduce poluarea. Astfel, city managerul Sectorului 1 și totodată președintele Asociației pentru Electromobilitate (AERO) – Tudor Roșca – a explicat într-un interviu pentru publicația Cavaleria.ro despre cum vom rezolva problema stațiilor de încărcare electrică. Avem 3 scenarii: – Stații cu putere mică, de 3,6 kW, care, într-un proiect care urmează să fie demarat în Sectorul 1, vor fi 700 la număr și vor fi montate în parcări de reședință;- Stații cu putere medie, de 50 kW, pentru supermarketuri și instituții publice; – Stații cu putere mare, de 100-250 kW, pe autostrăzi, în localitățile de tranzit sau în zonele intens circulate”, a scris edilul din Sectorul 1, pe pagina de Facebook.

În realitate, amenjarea parcărilor pentru mașinile electrice e lege. Nimic „spectaculos”

Ceea ce încearcă edilul din Sectorul 1 să pară „spectaculos” este doar propagandă. În primul rând, amenajarea parcărilor pentru mașinile electrice este lege. Este vorba despre Legea 101/2020 privind performanța energetică a clădirilor.

Concret, clădirile rezidențiale și nerezidențiale care au mai mult decât 10 locuri de parcare vor trebui dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice.

Potrivit acesteia, dezvoltatorii imobiliari sunt obligați să instaleze cel puțin un punct de încărcare electrică, dar și tubulatura încastrată pentru cablurile electrice pentru minim 20% din locurile de parcare prevăzute. Administrațiile locale trebuie să se asigure că aceste prevederi legale sunt respectate.

„Nasul fin” al doamnei primar Clotilde Armand a detectat poluarea din București: fumul de la mașiniClotilde Armand-Foto Ziarul de Investigații

Clotilde Armand a realizat un lucru pe care bucureștenii îl „suportă” de ani de zile : Bucureștiul e poluat. Și(culmea!) din cauza fumului de la mașinile care nu sunt electrice, nu din cauza deșeurilor putrezite/arse la întâmplare pe străzile din Sectorul 1.

Potrivit oficialilior de la „Aerlive.ro”, platforma care măsoară calitatea aerului din București, arderile necontrolate ale deșeurilor sunt principala cauză a poluării în Capitală și nu numai.

Datele pe care le avem până la acest moment, descoperite de presă și activiști de mediu, arată că avem de-a face cu grupări infracționale care au făcut din arderea deșeurilor o afacere prosperă, iar în Sintești, de exemplu, unul dintre punctele centrale ale fenomenului, există nu mai puțin de 120 de firme de tratare și gestionare a deșeurilor, la o populație de sub 3.000 de locuitori”, spun cei de la „Aerlive.ro”

Bucureștenii nu au locuri de parcare suficiente. Până la stații de încărcare electrice(…) „se bat” pentru un loc în care să-și lase mașina

Potrivit brokerilor imobiliari autorizați, consultați de noi, locul de parcare face diferența la închirierea sau vânzarea unui imobil. Oamenii sunt dispuși să plătească sume fabuloase, pentru ca apoi să închirieze locurile de parcare.

Totul depinde de zonă. Un loc de parcare într-un ansamblu rezidențial poate avea un preț cuprins între 3500 euro și 15 000 de euro. Am avut tranzacții în care parcarea a făcut diferența. Spre exemplu, am închiriat locuința și dacă o voia cu loc de parcare mai plătea în plus 50 de euro”, a menționat agentul imobiliar Robert Stanici, pentru Ziarul de Investigații.

Citește și: Cum risipește Nicușor Dan banii bucureștenilor. Aproape două milioane de lei, pentru a afla ce știm deja: Bucureștiul e poluat

Articolul precedentPreședintele din Filipine a ordonat arestarea persoanelor nevaccinate împotriva COVID-19
Articolul următorScade perioada de izolare pentru românii infectați cu coronavirus
Georgiana DRAGOMIR
Pasionată de cuvinte, inspirată de oameni liberi în gândire. Pun întrebări incomode și detest ideile „împrumutate”