Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a lansat licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare pentru loturile 3 și 4 ale obiectivului „Electrificarea și reabilitatea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, iar scopul modernizării este pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă, potrivit unui comunicat al companiei. Cele două loturi sunt: Poieni – Aleșd (lotul 3) și Aleșd – Frontieră (lotul 4). Reamintm că în urmă cu două zile a fost anunțată licitația pentru primele două loturi, Cluj – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), un proiect în valoare de aproape 3 miliarde de lei, fără TVA.

Obiectivul generalal celor 2 contracte de prestări servicii este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice: creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson; modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare); modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; facilitățile pentru persoanele cu dizabilități; montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; maximizarea capacității de tranzit; asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare; instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Comunicat de presă CN CF „CFR” SA

Finanțare din bani europeni

Potrivit CN CF CFR, valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 4.587.535.132,73 lei, fără TVA, din care 2.168.599.348,22 lei, fără TVA, pentru lotul 3 Poieni – Aleșd, respectiv 2.418.935.784,51 RON, fără TVA, pentru lotul 4 secțiunea Aleșd – Frontieră.

Sursa de finanţare este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresareși Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 21 februarie 2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. Pentru licitația privind primele două loturi, termenul limită este de 14 februarie.

Cătălin Drulă anunță întârzieri la toate proiectele de infrastructură

Articolul precedentBode anunță că nu s-a umblat la cuantumul amenzii în cazul folosirii unor măști neconforme
Articolul următorRafila: „Ne găsim practic în valul 5 al pandemiei”