SLN solicită adoptarea de măsuri urgente pentru protecția românilor de la bordul navelor

Viață grea la bord

Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF România au solicitat pentru a doua oară cabinetului Orban emiterea unui act normativ care să garanteze protecția personalului navigant român în contextul pandemiei de coronavirus. “Sindicatul Liber al Navigatorilor si Federația Internațională a Transportatorilor cer autorităților din România implementarea de urgență a măsurilor stabilite de IMO după Adunarea G-20 : printr-o ordonanță militară să recunoască personalul navigant maritim (navigatori profesioniști și personal maritim), indiferent de cetățenie când sunt în jurisdicția lor, ca lucrători-cheie, care oferă un serviciu esențial. Să se acorde personalului navigant maritim (navigatorilor și personalului maritim), toate scutirile necesare și adecvate de la restricțiile naționale de deplasare sau de circulație, pentru a facilita ȋmbarcarea sau repatrierea acestora. Acest lucru înseamnă că navigatorii să se poată deplasa cu mijloace sigure (transport special numai pentru navigatori) de la aeroport la navă, de la navă la aeroport, sau de la aeroport la domiciliu fără a efectua carantina impusă persoanelor care vin din zone roșii, eventual cu izolare la domiciliu 14 zile pentru cei ce revin acasă din voiaj). Testarea COVID-19 obligatorie înainte de urcare la navă sau înainte de a pleca din țară pentru navigatorii români care pleacă la schimb de echipaj”, au comunicat SLN și ITF România.

Statul român nu dă doi bani pe navigatori

Lăsați în voia sorții

SLN mai solicită acceptarea documentelor de identitate oficiale ale navigatorilor, registrele de debarcare, certificate STCW, contracte de muncă pentru navigatori și scrisori de ȋmbarcare de la angajatorul maritim, ca dovadă cǎ este un navigator profesionist, acolo unde este necesar, în scopul efectuǎrii schimburilor de echipaj. “Dacă un navigator care trebuie să coboare de la o navă dintr-un port românesc și îi lipsește un document sau este expirat, oricare din documentele enumerate mai sus pot fi socotite ca act de identificare a navigatorului respectiv și acceptat pentru repatriere; permiterea navigatorilor profesioniști și personalului maritim să debarce de pe navele din port și să tranziteze teritoriul României ( un aeroport) în scopul schimburilor și repatrierii echipajului; implementarea protocoalelor adecvate de aprobare și screening pentru navigatorii care doresc să debarce de la nave în scopul schimburilor de echipaj și a repatrierii; furnizarea de informații navelor și echipajelor cu privire la măsurile de protecție de bază împotriva COVID-19 pe baza avizelor OMS”, a mai precizat ITF România. Primul demers în acest sens formulat de liderii navigatorilor români nu i-a impresionat pe guvernanți, așa că nu s-a luat niciomăsură.

Articolul precedentMinistrul Boloș: „Uniunea Europeană va deconta sută la sută echipamentele medicale”
Articolul următorVictor Ponta avertizeaza: „Stam blocati in case pentru ca nu suntem testati si pentru ca nu suntem in stare sa protejam personalul medical si spitalele!”