CFR Călători: Valul de căldură este vinovat pentru problemele cu aerul condiționat în trenuri

Pasagerii se plâng că instalațiile nu funcționează deloc în această perioadă.

Reprezentanții CFR Călători vin cu explicații după ce pasagerii s-au plâns că instalațiile de climatizare din trenuri nu funcționează, scrie Digi24.

Din cauza temperaturilor foarte ridicate, instalațiile de climatizare nu pot atinge valorile de regim optim de funcționare, au precizat reprezentanții companiei feroviară. De asemenea, compania feroviară a anunțat că gradul de ocupare afectează confortul călătorilor din vagoane.

„Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor şi a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului şi umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalaţiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcţionare”, au anunțat reprezentanții CFR Călători.

Soluțiile se lasă așteptate. Călătorii se plâng de temperaturi extreme în vagoanele de tren

Reprezentanții CFR Călători au recomandat tuturor pasagerilor să își planifice călătoria din timp pentru a nu întâmpina probleme. Cu toate acestea, cei mai afectați de căldura din vagoanele de tren sunt copiii, bătrânii și persoanele cu probleme medicale.

Astăzi, o copilă a leșinat în gara din Constanța din cauza căldurii din tren, ea intrând în convulsii. La fața locului a fost mobilizată o ambulanță, iar martorii la incident au declarat că aerul din vagoanele CFR este aproape irespirabil.

Reprezentanții companiei feroviare au anunțat că singura modalitate de a îmbunătăți valorile de regim termic în interiorul vagoanelor sunt operațiile de mentenanță preventivă și monitorizarea cu personal de specialitate a trenurilor.

„Astfel de lucrări lucrări se efectuează de la începutul sezonului cald în permanență, cu mențiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”, au declarat cei de la CFR Călători.

Citește și articolul: Marea păcăleală a autorităților române privind CFR Marfă. Grindeanu: „Trebuie să alegem o soluție: desființare sau transfer la alt operator”

Articolul precedentO femeie din județul Cluj este acuzată de un întreg cartier pentru zgomotele din timpul partidelor de sex
Articolul următorAndrei Caramitru: ”Avem cele mai mici datorii externe din UE, ok? Repetați după mine. Cele mai mici datorii”
Andrei NARIȚA
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.