În prima ședință operativă a anului din cadrul Primăriei Sectorului 5, primarul Cristian Popescu Piedone a vorbit, într-o primă instanță, despre atribuțiile viceprimarilor și a city-managerului. Mai mult decât atât, acesta a punctat pe lipsa de inițiativă a unor funcționari publici, sugerând că o astfel de atitudine nu va mai fi tolerată de acum încolo, amintind de coada interminabilă la care au stat cetățenii astăzi, încercând să își plătească taxele, în condițiile necesității distanțării fizice.
Cristian Popescu Piedone a împărțit atribuțiile subalternilor săi: city-managerului și celor doi viceprimari ai Sectorului 5
În prima parte a ședinței operative, primarul Cristian Popescu Piedone a vorbit despre noii săi subalterni, cât și despre noile atribuții ale acestora.
„Am lângă mine city-managerul și cei doi viceprimari, și voi începe cu viceprimarul 1 care începând de astăzi va avea în coordonare Direcția de Asistență Socială, Direcția Evidența Persoanelor și Direcția Tehnică. Momentan, se lucrează în continuare până la noua operativă, toată lumea va fi împărțită pe categorii de responsabilitate. Viceprimarul Melnic (n.r. viceprimar 2) are în coordonare Taxe și Impozite, Centrul Multifuncțional Sfântul Andrei”, Direcția Administrația Domeniului Public. City-managerul are Resursele Umane, Centrul Cultural și Direcția de Învățământ”, a declarat Cristian Popescu Piedone, primarul Sectorului 5.
„Vom încerca să coagulăm o echipă profesionistă”, a adăugat primarul.
A doua parte a ședinței operative a fost marcată de viitoarele proiecte ale Sectorului 5, Piedone menționând, printre altele, că își dorește ca administrația pe care o conduce să dovedească că „se poate și cu bani puțini”, atât timp cât acești bani sunt cheltuiți cu simț de răspundere. Drept exemplu, primarul a adus aminte de stocurile de măști și geluri din depozite, bani din care s-ar fi putut construi „două-trei parcări”, sugerând prețul exagerat al produselor anterior menționale. „Bănuțul se va cheltui direct pentru cetățean”.
Primarul Sectorului 5 îndeamnă la unitate în administrație: „Dacă o direcție are probleme, aveți implicit și dumneavoastră, are instituția”
„O altă problemă acută: este inadmisibil să văd atâta lume care a venit azi dimineață și vor veni și în zilele următoare să-și plătească taxele sau locul de parcare și să stea într-un număr atât de mare la coadă. M-am și săturat să aud că ne-a căzut softul. Ce se întâmplă, oameni buni? Am văzut lipsa de inițiativă a dumneavoastră. În afară de Poliția Locală, care prin competențele ei, s-a organizat, i-a pus în rând, au fost atenți să se respecte cât de cât acea distanțare socială, n-am văzut un funcționar în afara unui consilier personal al meu, n-am văzut pe nimeni care să găsească o soluție, să fluidizăm traficul. Dacă o direcție are probleme, aveți implicit și dumneavoastră, are instituția. Și tot eu decontez. Am ieșit în fața oamenilor dimineață, mi-am cerut scuze, le-am explicat. Nu mai trebuie să se repete.”, a mai spus primarul Cristian Popescu Piedone.
Ședința Operativă din data de 4 ianuarie 2021, a Primăriei Sectorului 5, poate fi urmărită integral aici: