Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a semnat, luni seară, contractul de salubrizare pentru perioada stării de alertă cu firma RER Ecologic Service Bucureşti Rebu SA. De altfel, intenția de a semna cu un al doilea operator de salubrizare pentru perioada stării de alertă a fost anunțată încă de săptămâna trecută. „Sperăm să semnăm un contract cu un salubrist și pentru partea de măturare stradală și altele”, a spus Clotilde Armand, la acel moment.
Durata acestui contract este de „20 de zile pe perioada stării de alertă cu mențiunea că acesta va înceta înainte de expirarea termenului pentru care a fost declarată, atunci când analiza factorilor de risc indică faptul că nu mai există riscul care a condus la instituirea stării de alertă. De asemenea contrcatul de achiziție publică încetează aplicabilitatea odată cu încetarea stării de alertă”, se arată în contractul de prestări servicii temporare, publicat de Primăria Sectorului 1.
Valoarea contractului este de 10.849.808 lei (fără TVA), din care 7.664.006,75 lei (fără TVA) partea de salubrizare stradală, respectiv 3.185.801,25 lei (fără TVA) partea de salubrizare menajeră.
Cantitățile estimate, pe categorii de activități, ce urmează a fi pestate pe perioada contractului sunt următoarele: colectarea și transportul deșeurilor stradale 18.386 metri cubi; sortare deșeuri stradale 6.435 tone; depozitare deșeuri stradale 5.148 tone; întreținerea curățeniei stradale 36.096.896 metri pătrați; măturat mecanizat 7.830.032 mp; măturat manual carosabil 4.705.564 mp; măturat manual trotuare 11.364.608 mp. Pe partea de salubrizare menajeră sunt estimați pentru 15.323 metri cubi atât la colectare cât și la transport deșeuri menajere, respectiv 5.363 tone la sortarea acestora.
Reamintim că în 23 iulie, Primăria Sectorului 1 a achiziționat servicii de colectare, transport și tratare/eliminare/depozitare a 100 de tone de gunoaie în aria Sectorului 1, în valoare totală de 62.900 de lei după semnarea contractului cu Brai-Cata, contract ce va fi valabil până pe 22 august, cu „posibilitatea de prelungire prin act adițional cu cel mult 30 de zile sau până la epuizarea în integralitate a cantității achiziționate”, potrivit contractului. Serviciile prestate de Brai-Cata includ atât deșeurile necontrolate, cât și coșurile de gunoi stradale.
Totodată, pe pagina sa de Facebook, Clotilde Armand a făcut și o comparație între prețurile serviciilor prestate de Romprest și cele ale RER.
„În acest moment avem un contract semnat cu compania RER, care operează și în Oradea. Diferența de preț dintre tarifele Romprest, în baza unui contract pe 25 de ani, și cele RER, pe perioada stării de alertă, este de 5 milioane de lei pe lună sau 60 de milioane de lei pe an. Bani pe care putem să-i investim în școli, spitale, în parcuri, în spații verzi, străzi, monumente istorice, în viitorul nostru și al copiilor noștri”, a declarat primarul Sectorului 1, Clotilde Armand.