Podul Constanța, bătaia de joc a CFR SA

În Ajunul Crăciunului, podul Constanța împlinește 81 de ani. Pentru că nu a beneficiat de nici o singură reparație majoră în aproape un secol de existență, podul a devenit spaima șoferilor.

Riscă să se prăbușească în orice clipă, în timp ce autoritățile care ar trebui să rezolve problema au știut doar să dea declarații sforăitoare, care să dea bine în presă.

Declarațiile au trecut, lucrările anunțate în vara acestui an s-au anulat. Pe surse, motivele ar fi că firma care trebuia să se ocupe de lucrările de reparații și consolidare nu și-a primit banii de la CFR SA, compania care administrează podul.

Iarna a venit, armăturile ruginesc, betonul devine friabil și există riscul ca lucrările de cămășuire începute la  stâlpii de susținere a tablierului să fie compromise. În plus, mai sunt și alte lucrări ce nu au apucat a fi începute, de exemplu cele la culeea și la trotuarul de pe partea stângă, în sensul spre Bd. Bucureștii Noi, cât și reparațiile la tablier.

De asemenea, șoferii care tranzitează pasajul de sub pod se află în pericol. Oricând poate avea loc o tragedie!

Facem un apel către noua conducere a Ministerului Transporturilor, ca după toate schimbările făcute în aparatul propriu, să aibă  disponibilitatea și dorința de a găsi urgent modalitățile de deblocare a acestor lucrări pentru ca astfel,  cei care tranzitează pasajul de dedesubt, să o poată face în totală siguranță.

Apoi este important să comunice transparent și obiectiv rezultatul acestor lucrări pentru a îndepărta teama instituită în mentalul colectiv că, acest pod se poate prăbuși.

Valoarea estimativă a lucrărilor de reparații este de 5,13 milioane lei.

Podul Constanța a fost construit în anul 1938 în numai cinci luni.