Foto: Facebook - Traian Basescu
Foto: Facebook - Traian Basescu

Fostul președinte Traian Băsescu „reîncălzește” explicațiile legate de dispariția flotei României. S-a întâmplat aseară, la România TV, când Băsescu a intervenit pentru a sublinia că, personal, nu are nimic de-a face cu vânzarea navelor.

În emisiune se discuta de fapt despre faptul că Băsescu trebuie să evacueze vila din Cartierul Primăverii și totodată s-a pus pe tapet faptul că a distrus țara, neputând lipsi amănunte despre „bogăția țării”, respectiv flota României: peste 200 de nave, zecile de persoane cercetate și… niciun vinovat.

Totuși, în dosarele legate de „dispariția” flotei întotdeauna a fost vehiculat numele lui Traian Băsescu – pe atunci ministru al Transporturilor. La un moment dat se vorbea despre un prejudiciu de 11.000 miliarde de lei, echivalentul a 275 milioane de euro.

Băsescu a fost deranjat de faptul că s-a vehiculat că ar fi fost omul rușilor și a ținut să asigure că „pixul” său nu a avut nimic de-a face cu evenimentele legate de flotă, în condițiile în care nu există vreun document de vânzare pe care să se afle semnătura lui.

Flota a fost transferată în 1991 la Fondul Proprietăţii de Stat pentru a fi privatizată, vândută. Navrom, Romline şi Petromin, toate trei au fost transferate din coordonarea Ministerului Transporturilor la Fondul Proprietății de Stat pentru a fi vândute. Au fost „n” licitaţii organizate – unele de Navromar, și altele vândute direct pe unde se aflau, ipotecate, luate credite pe ele, dar ele au fost la FPS.

Ca să închidem subiectul: puteți arăta o singură aprobare semnată de Băsescu pentru vânzare nave? Pentru o singură navă măcar. Flota a fost vândută… Nu vă e rușine, să faceți un președinte al României (…) omul rușilor?

Când eşti omul ruşilor, nu pui o bază militară americană la Kogălniceanu, să știți că americanii nu-s în România în cadrul programului NATO, ci americanii sunt în România în parteneriatul dintre cele două ţări, România şi SUA. Cei 2.000 de puşcaşi marini de la Kogălniceanu nu sunt în misiune NATO.

Vă spun așa, ca om care știe să se uite la un vapor și știe de ce plutește un vapor. Părerea mea e că navele aflate în procesul de privatizare vândute de FPS oricum nu mai plutesc la ora asta, vârsta medie a flotei era 17 ani şi jumătate şi de atunci au mai trecut 30 de ani, nu ai cum să exploatezi o navă 47 de ani, o navă comercială. 20 de ani e timpul de exploatare.

După 20 de ani nu mai poți merge cu ea, nu mai poate fi asigurată, pentru că în 20 de ani la câte valuri a luat metalul, corpul navei se şubrejeşte. (…)”, a spus Traian Băsescu pentru sursa citată.

Articolul precedentMărturisirea lui Sorin Oprescu, după ieșirea din arestul din Atena: Nu am fugit nicăieri
Articolul următorNicolae Ciucă: Cred că aderarea României la spaţiul Schengen nu mai poate fi amânată