Marți, deputații din Rusia au adoptat, într-o primă lectură, un proiect de lege controversat care ar urma să oblige marile companii de social media să-și deschidă reprezentanțe locale în Rusia, astfel că, în cazul unor așa-zise infracțiuni, aceștia ar putea, în acest fel, să fie trași la răspundere mai ușor, informează AFP, citat de Agerpres.
Rusia pune piciorul în pragul social media
Giovanni Brusca, liderul mafiot care a dizolvat un copil în acid, eliberat
Îngrijorați de ceea ce s-ar putea întâmpla pe viitor, luând în calcul „cazul Navalnîi”, oficialii din Rusia au ales să ia atitudine, astfel încât să poată sancționa mai ușor eventualele „derapaje”, în momentul în care acestea se întâmplă. Cum social media este principalul canal de comunicare al dizidenților ruși, cei ce nu sunt de acord cu politica întreprinsă de președintele Vladimir Putin, deputații speră că prin acest proiect de lege, eventuala transmitere de informații să fie înăbușită din fașă, înainte ca aceasta să-și atingă scopul.
Adoptarea finală a legii va avea loc în săptămânile ce urmează și este destinată oricărei companii de social media care bifează o audiență zilnică de peste 500.000 de utilizatori.
„Cazul Navalnîi”, scâteia care a aprins focul
Nemulțumirile emise de Rusia, împotriva giganților social media nu sunt, de altfel, unele noi. Ele au început odată cu protestele în masă din Federație, cele pro-Navalnîi și anti-Putin. La vremea respectivă, Rusia le-a reproșat acestora că ar fi cenzurat conținut pro-rus și ar fi favorizat conținutul pro-Navalnîi. Mai mult, pentru diversitate, Rusia a mai adus în discuție înclusiv faptul că respectivele companii de social media ar fi promovat conținut periculos care sugerează noțiuni de tipul consumului de droguri sau a sinuciderii.
În 2019, Federația adopta o lege care să pună bazele unui internet suveran, ca un prim pas spre deținerea controlului asupra a ceea ce se postează pe rețelele de socializare, având ca exemplu măsurile luate în China.