Sorin Grindeanu transmite – cel mai probabil din poziția de ministru al Transporturilor și nu de vicepremier, că astăzi este un moment important pentru zona Moldovei.
Sau cel puțin un prim pas al unui moment important, respectiv finalizarea documentației pentru autostrada Buzău – Focșani, în așa fel încât aceasta să fie încărcată pe SEAP, iar contractul de lucrări să fie scos la licitație.
Potrivit anunțului ministrului Grindeanu, astăzi a fost transmis spre SICAP anunțul de participare la licitația pentru construcția tronsoanelor 1 și 4, secțiuni ale Autostrăzii Moldova (A7), care face parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE (Moldova) (OR3).
Concret, este vorba despre transoanele Buzău – Vadu Pașii (4,60 km) și Mândrești Munteni – Focșani Nord (10,94 km).
„Cele două tronsoane vor fi construite în 20 de luni de la data semnării contractului cu finanțare prin PNRR. Documentatia pentru Tronsoanele 2 si 3 este la ANAP, pentru verificare. Urmează ca în cel mai scurt timp să fie transmis spre SICAP anunțul de participare pentru acestea”, arată Sorin Grindeanu într-o postare pe Facebook, explicând că tronsonul 2, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, are 30,80 km, în timp ce tronsonul 3, Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, are 36,10 km.
La finalizarea lucrărilor, Autostrada Buzău – Focșani (al doilea segment al Autostrăzii Moldova) va avea în total o lungime de 82,44 de km.
Potrivit aceleiași surse, „întregul proiect al Autostrăzii Buzău- Focșani are valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA), este finanțat prin PNRR și este prevăzut în Master Planul de Transport General”.