Sursa foto: Facebook/ Ciucă Nicolae ( captură video)
Chiar dacă liderul PSD Marcel Ciolacu a făcut un „gest” și și-a arătat încrederea în liderul PNL Nicolae Ciucă de a-l numi premier, acesta din urmă e departe de a fi încântat de idee.
Ciolacu are încredere în capacitățile lui Ciucă, afirmând în acest sens, într-un interviu la Digi 24, că îl poate vedea chiar în postura de premier, declarând că nu are „nici cea mai mică reținere”, mai ales că vrea „continuitate şi stabilitate”.
Și, dacă era clar din declarațiile sale anterioare că Ciucă nu are aceleași intenții cu Ciolacu, rămânea întrebarea ce ar face liderul PNL în perspectiva în care PSD ar da următorul președinte al țării. Va accepta o eventuală nominalizare ca premier, din mâna lui Ciolacu?
Discuția pe acest subiect s-a derulat aseară, la RTV, ocazie cu care liderul PNL a subliniat din nou, că în ceea ce îl privește, nu l-ar numi premier pe Ciolacu, cu „ochii închiși”:
„După ce vedem rezultatele de la parlamentare și rezultatele forțelor politice de dreapta, nu exclud niciun scenariu. Acum nu l-aș nominaliza. Voi respecta ce scrie în Constituție.
Partidele politice care vor reuși să constituie o majoritate. Vedem rezultatele și în orice situație voi lua cea mai bună decizie pentru popor, nu pentru o formațiune politică”.
Chiar și așa, câteva momente mai târziu, fiind în discuție declarația lui Ciolacu vizavi de nominalizarea sa ca premier, Ciucă a exclus totuși acest scenariu, explicând și de ce:
„Se alintă. Nu m-a sunat să îmi propună. Știți foarte bine că nu sunt un om conflictual, ci un om al echilibrului, dar când se depășește o limită a înțelegerilor între doi oameni și se repetă, este mai bine să se ia o pauză operativă.
Exclud total posibilitatea. Am spus de fiecare dată, niciodată nu am revenit pe o funcție pe care am încadrat-o. Am avut funcții la care nu m-aș fi gândit niciodată. E o chestiune de principiu și mi-am respectat principiile”, a afirmat Ciucă pentru sursa citată.
Liderul liberal a mai punctat și că, indiferent de ceea ce se întâmplă, apreciază că Ciolacu „spune că am avut o guvernare foarte bună”. Și, probabil din acest motiv, a făcut și o promisiune: „Niciodată nu o să vorbesc urât de Marcel Ciolacu, mai aruncăm câte o săgeată, că așa e în politică”.
Guvernul ia în calcul să prelungească plafonarea preţului energiei, ceea ce înseamnă că măsura ar putea continua şi după martie 2025, dată până la care operează legea dedicată.
Subiectul a fost adus în atenție ieri în briefingul de presă care a urmat ședinței de Guvern de ministrul Investițiilor si Proiectelor Europene, Adrian Câciu. Abia apoi, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a luat cuvântul, dând câteva detalii.
Din ce a subliniat ministrul Câciu în intervenția sa, este vorba despre Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, adică cei incluși „în bazele de date pe care le avem cu privire la plafonarea prețului la energie pe care le are și ANRE-ul și Ministerul Energiei” – „în jur de 122.000 de gospodării”.
Iar Burduja a ținut să asigure că suntem „în siguranță”, punctând că este o dorință personală „să menținem măsuri de sprijin, de compensare și plafonare. (…) Urmează să discutăm și cu Ministerul Muncii, Ministerul Finanțelor, ANAF, Comisia de Prognoză, INS-ul, ANRE-ul, bineînțeles, și vedem formula la care ajungem”.
Însă un răspuns concret poate fi dat „în orizontul lunii ianuarie”, dat fiind că nu depinde doar de voința țării noastre. Sau a ministrului Burduja:
„România va fi în siguranță, deci românii nu vor tremura de frig în iarna aceasta și datorită eforturilor pe care guvernul le-a făcut și le face, nu vor tremura nici de frica facturilor, pentru că aceste facturi au rămas și rămân plafonate până la nivelul lunii aprilie, până la 1 aprilie anul viitor, dacă nu cumva vom putea să prelungim această formă de sprijin, compensarea/ plafonarea”, a declarat ministrul Burduja.
Însă, până una-alta, țara noastră cere încuviințare de la Comisia Europeană pentru prelungirea schemei de plafonare și compensare după aprilie 2025:
„Una dintre solicitările comune ale României, Bulgariei și Greciei este continuarea suprataxării profiturilor unor producători, unor traderi, care exploatând aceste diferențe de piață, sigur că au venituri mai mari și profituri mai mari. Asta este o formă de a continua o schemă de compensare/ plafonare, să vedem în ce măsură vom putea să păstrăm plafonările la consumatorul final.
Am mai anunțat lucrul acesta pentru consumatorii vulnerabili din sectorul energetic categoric va exista o formă de sprijin și nu ne așteptăm să crească facturile, care în prezent pentru cei cu un consum mic, de sub 100 de KWh pe lună, sunt undeva la 42-45 lei, deci pare o sumă rezonabilă pentru cei mai mulți dintre noi. Nu înseamnă că nu există și români care nu-și permit chiar și această sumă mică. (…)
Actuala schemă e valabilă pentru toată lumea, în funcție de nivelul de consum, inclusiv martie anul viitor. În discuțiile cu Comisia Europeană, tocmai constatând situația de pe piața energiei europene, va fi una dintre solicitările noastre să putem continua anumite forme de sprijin, pentru că ele trebuie aprobate și de Comisia Europeană.
Iar în ceea ce privește, dacă nu se admite acest punct de vedere și trebuie să intervenim pe această schemă, garanția pe care noi o dăm este că românii care cu adevărat nu-și pot plăti aceste facturi vor avea tot sprijinul din partea Guvernului României, așa cum l-au avut și până acum.
Cum va arăta exact definiția acestui consumator vulnerabil din perspectiva consumului energetic – nu știu, nivelul de consum, mărimea gospodăriei, nivelul de venit, eficientizarea energetică a locuinței și alte criterii – vor fi definite într-un grup de lucru interministerial pe care l-am pornit. Avem un memorandum în avizare interministerială și undeva în luna ianuarie vom avea toate datele pentru modul în care va continua această schemă. (…)
Nu suntem singuri. În aceeași situație este și Grecia, și Bulgaria, și Ungaria. Aceste prețuri, trebuie să conștientizăm, chiar dacă ele nu se reflectă acum în facturile românilor și în facturile companiilor românești, dacă am lua toată energia de pe piața zilei următoare, mă întreb cum ar putea fi competitivă o companie din România plătind de trei ori, de cinci ori, de opt ori mai mult decât o companie din Franța sau decât o companie din Austria? Răspunsul este că nu se poate”, a explicat Sebastian Burduja.
Un funcționar angajat în cadrul unei primării din județul Timiș este acuzat de luare de mită în formă continuată, procurorii arătând că acesta solicitase mii de euro pentru a intabula câteva terenuri.
Funcționarul a primit o parte din banii ceruți, însă ce nu știa era că cel căruia îi promisese ajutorul, contra cost, îl denunțase. De aici, funcționarului public i s-a organizat un flagrant, fiind prins chiar când primea peste 1.400 de euro.
Așa a pornit ancheta Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiș, care momentan au dispus luarea măsurii controlului judiciar pe o perioadă de 60 zile, chiar săpămâna aceasta.
În acest moment, inculpatul este bănuit că a comis inițial 3 acte materiale de luare de mită, iar ulterior, 2 acte materiale. Acum, procurorii arată că faptele acestuia s-au derulat de la începutul anului și până în luna septembrie:
„În cursul lunilor ianuarie-februarie 2024, (…) în contextul efectuării de către martorul denunțător, în calitate de administrator al unei societăți, de demersuri pentru a intabula mai multe parcele situate pe raza unei comune din județul Timiș, i-a pretins acestuia din urmă suma totală de 4.200 euro pentru a întocmi adeverințe care să ateste posesia societății asupra parcelelor respective – act ce intra în atribuțiile sale de serviciu, iar ulterior, în urma întocmirii adeverințelor respective, a primit suma totală de 4.200 euro în două tranșe de la martorul denunțător în același scop.
În data de 25.09.2024, același funcționar public, în timp ce se afla la domiciliul martorului denunțător, situat într-o comună din județul Timiș, i-a pretins acestuia din urmă suma de 2.900 euro în legătură cu îndeplinirea unui act ce intră în atribuțiile sale de serviciu, respectiv întocmirea unor adeverințe care atestă posesia societății administrate de martorul denunțător, asupra unor terenuri, iar ulterior, în data de 01.10.2024, în timp ce se afla la domiciliul martorului denunțător, inculpatul a primit de la acesta suma de 1.450 euro (prima tranșă din suma totală de 2.900 Euro) în același scop, și anume pentru întocmirea adeverințelor respective, fiind prins în flagrant cu această ocazie”.
Astăzi, 3 octombrie 2024, carosabilul s-a surpat între orașul Năvodari și localitatea Lumina, din cauza unei avarii la o conductă subterană.
Conform primelor verificări, incidentul a survenit în contextul lucrărilor de extindere a rețelei electrice din zonă, realizate de o firmă privată de construcții contractată de distribuitorul de energie pentru acest proiect.
În timpul operațiunilor de forare orizontală pentru subtraversarea rețelei electrice, constructorul a avariat o conductă de refulare aparținând RAJA S.A.
Firma responsabilă fusese avertizată anterior de necesitatea respectării tuturor normelor și standardelor tehnice obligatorii în astfel de cazuri
”De menționat că firma care execută lucrările de extindere a rețelei electrice deține avizul RAJA S.A. în vederea efectuării lucrărilor, document care a inclus informații clare cu privire la amplasarea rețelelor hidroedilitare în zonă și riscurile potențiale asociate. Conform reglementărilor în vigoare, dar și specificațiilor din aviz, constructorul avea obligația de a solicita asistența tehnică de la operatorul de apă, de a picheta conductele, de a stabili cu exactitate poziția acestora față de lucrările proiecte și de a realiza în zonă rețelelor hidroedilitae săpătura manual. Toate aceste măsuri de protecție erau absolut necesare pentru a preveni orice incident ce ar putea afecta infrastructura de apă și/sau de canalizare existentă. Cu toate acestea, specificațiile au fost ignorate, fapt ce a dus la avarierea conductei de refulare și surparea carosabilului”, au transmis reprezentanții companiei RAJA.
Lucrările de construcție desfășurate în proximitatea rețelelor de utilități trebuie să respecte norme stricte de siguranță
Neglijarea acestora poate avea consecințe grave, atât pentru infrastructură, cât și pentru comunitatea locală.
Responsabilitatea implementării procedurilor cade integral în sarcina constructorului, iar în acest caz, lipsa de prevenție și de protecție va atrage după sine asumarea responsabilității pentru daunele provocate.
Echipele RAJA S.A. se află deja la fața locului pentru a evalua pagubele și pentru a interveni în vederea remedierii situației.
După ce toată suflarea se aștepta ca Raluca Rogoz să promoveze cu brio examenul pentru funcția de șef achiziții, obținând nota 10 pe linie, norocul s-a schimbat brusc. Membrii comisiei, poate gândindu-se mai bine, pare că au ales să își petreacă sărbătorile de iarnă acasă și nu la Beciul Domnesc. Știu că-i rușinos, dar e sănătos!
Astfel, Raluca Rogoz a picat examenul cu brio, deși fără examen i s-a permis să gestioneze bugetul Primăriei Sectorului 1, în valoare de 500 de milioane de euro. De aici pare că Rogoz se pricepea mai bine la practică decât la teorie.
Cu emoții și încredere sunt așteptate și rezultatele concursurilor și (poate) angajărilor controversate, organizate în 9 și 10 octombrie la Complexul Multifuncțional Caraiman.
Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, își pregătește ”viitorul politic” (personal, sunt sceptic, dar, mai știi?!), vizând un loc în Senat. Deși susține că își dorește să revină în fotoliul de Primar al Sectorului 1 la următoarele alegeri, ea chiar fiind convinsă că funcția i-ar fi fost luată pe nedrept, există informații că are în vedere și alte poziții politice.
Acțiunile din ultimele luni de mandat ridică întrebări, în special cele privind scoaterea la concurs a unor posturi în ultimul moment, înainte ca primarul ales, George Tuță, să-și preia mandatul, blocându-i (crede ea) astfel posibilitatea de a-și forma echipa, iar funcțiile cheie fiind strategic ocupate de oamenii fideli ai încă primarului Clotilde Armand. Însă fidelitatea s-a dovedit că la useriști este doar declarativă!
În prezent, la Complexul Multifuncțional Caraiman se desfășoară mai multe concursuri pentru ocuparea unor posturi medicale, inclusiv două poziții de medic stomatolog cu jumătate de normă, un post de asistent medical, un post de medic în planificare familială și un alt post de asistent medical în stomatologie.
Aceste concursuri, programate inițial pentru data de 19 septembrie 2024, au fost amânate pentru 9 octombrie 2024, iar zvonurile privind posibile aranjamente au ajuns până aici, la zin.ro
Un caz similar a avut loc pe 9 aprilie 2024, când concursul pentru postul de medic radiolog a fost câștigat de Adriana Mouelhi Voicu, singura candidată pe post. Aceasta este fiica Ioanei Voicu, șefa Biroului Secretariat-Registratură al Clinicii Caraiman, fapt ce poate ridica semne de întrebare asupra corectitudinii procesului de selecție.
Membrii comisiei, cât și șeful comisiei care au evaluat-o nu aveau competențele necesare conform legii: Iuliana Balteș, fost director medical și actual pensionar, era medic specialist în Planificare Familială, nu medic primar, și nu avea competențe în imagistică; dr. Bogdan Bercu, colegul candidatei din timpul rezidențiatului la Spitalul Militar și angajat al clinicii Caraiman, a conceput subiectele, deși nu era medic primar și se cunoaște relația sa apropiată cu Adriana Mouelhi Voicu, mai ales că mama acesteia pare că se ocupă, prin intermediari, de programările fiicei sale și ale celorlalți medici radiologi care lucrează și la alte clinici.
Aurel Sfetcu, singurul medic primar din comisie, nu avea nici el competențe în imagistică. Prin urmare, comisia nu a fost formată conform prevederilor legale, însă concursul a avut loc și candidata a promovat concursul cu ”magna cum laude”, fără probleme, deși în paralel mai lucrează la alte două clinici private: Spitalul Memorial Băneasa și Centrul Medical Humanitas.
Trei locuri de muncă în același timp și, cum Clinica Medicală Caraiman nu aparține de Ministerul Sănătății și implicit de Casa de Asigurări, în sistem apar doar cele două clinici private enumerate mai sus.
Sunt cunoscuți câștigătorii înainte de concurs?
Pentru concursurile programate pe 9 octombrie 2024, există suspiciuni că unele posturi ar avea deja câștigători stabiliți. Să-i amintim pe
– Denisa Maria Stancu și Laura Nan, ambele voluntare la stomatologie. Laura Nan este sora fizicienei Pavel Elena, care lucrează la imagistică în cadrul Clinicii.
– Pentru postul de medic în planificare familială, se vehiculează numele Iuliana Balteș, fost director adjunct al Clinicii Caraiman, pensionată în iulie 2024. Aceasta își dorește să revină pe „postul său” pentru a cumula pensia cu salariul. Dr. Iuliana Balteș a făcut parte din comisia de examinare a fiicei șefei Secretariat-Registratură, Ioana Voicu, și acum se așteaptă ca favorul să îi fie întors. Fără teamă, după ce dr. Iuliana Balteș a fost cercetată de DNA pentru un prejudiciu de 3 milioane de euro și a scăpat ca prin urechile acului. Până acum.
– Virginia Ioana Topolog, a doua fiică a Ioanei Voicu (șefa Secretariat-Registratură CM Caraiman), s-a înscris la concurs, după ce sora sa, Adriana Voicu Mouelhi, a obținut postul de medic radiolog în aprilie 2024.
Un alt concurs, programat pentru 10 octombrie 2024, vizează postul de director general al clinicii. Anca Vasilescu Otrok, autoare de romane beletristice în timpul liber, actualul director, este favorită pentru câștigarea concursului. Situația devine și mai complicată din cauza posibilei prezențe în comisia de examinare a Marianei Coman Tătan, director DGASPC.
Aceasta a propus-o pe Otrok pentru preluarea conducerii Clinicii Caraiman înainte de campania electorală a primăriței Armand având sarcini clare mai ales că e cunoscută că execută ”orbește” sarcinile trasate, ceea ce ridică suspiciuni de conflict de interese, având în vedere că Anca Otrok este subalterna ei.
Singura speranță, George Tuță, pentru intervenție justă
În aceste condiții, atenția se îndreaptă către George Tuță, care ar putea sesiza autoritățile statului și anula aceste concursuri posibil „cu dedicație”, dacă se dovedește că nu s-au desfășurat conform legii. Miza este asigurarea unui proces corect de angajare în sectorul public și oferirea de oportunități pentru cei interesați și bine pregătiți de a intra în sistemul public, fără a fi descurajați de bibliografia complexă sau de proceduri organizate în mod intenționat pentru a favoriza anumite persoane.
Acțiunile din ultimele luni ale mandatului actualei primărițe, Clotilde Armand, sugerează o încercare clară de a consolida rețele de influență și de a recompensa fidelitatea politică. Pentru că ei sunt cinstiți și useriști, nu orice ciumă roșie!
Procesul de angajare la Clinica Caraiman și Primăria Sectorului 1 devine un subiect de interes public, în contextul în care candidații par a fi deja cunoscuți înainte de concursuri. Problema ridicată nu este doar cea a potențialului conflict de interese, ci și a respectării principiilor de meritocrație și transparență în ocuparea posturilor publice.
Mandat de arestare preventivă pe numele unui angajat al Institutului de Medicină Legală (IML) Iaşi, după ce s-a descoperit că acesta cerea bani pentru a interveni în eliberarea certificatelor medico-legale.
Ancheta a plecat de la un denunț formulat în urma unei apel la Call Center Anticorupţie 0800.806.806, iar de aici, procurorii ieșeni au dispus efectuarea de percheziții și audieri.
Concret, săptămâna aceasta, ofițerii de poliție judiciară ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Iași, la delegarea și sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi și cu sprijinul jandarmilor din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Iaşi, au efectuat două percheziţii domiciliare (din care una la sediul unei instituţii publice, iar una la domiciliul unei persoane fizice), pe raza municipiului Iaşi. A urmat audierea la parchet, iar apoi reținerea suspectului.
Mai departe, procurorii au dispus reținerea, iar Tribunalul Iași a admis „propunerea de arestare preventivă formulată de Parchetul de pe lângă Tribunalul Iaşi în dosarul de urmărire penală nr. 519/260/P/2024 în ceea ce îl priveşte pe inculpatul Chebac Eugen şi, în consecinţă:
Dispune arestarea preventivă a inculpatului Chebac Eugen, zis „Gelu”, cercetat pentru săvârșirea a două infracțiuni de trafic de influenţă, pentru o durată de 30 de zile, începând cu data de 02.10.2024 până la data de 31.10.2024.
Dispune emiterea mandatului de arestare preventivă pe numele inculpatului Chebac Eugen. Cu drept de contestaţie în termen de 48 de ore de la pronunţare pentru inculpat şi de la comunicare pentru procuror”.
Se pare că inculpatul era angajat ca economist la departamentul administrativ al IML Iași, iar din această postură promitea că va rezolva cu certificatele medico-legale, prin intervenții la cadrele medicale:
„Din cercetări a rezultat faptul că, începând din toamna anului 2023 şi până în prezent, un funcţionar public, angajat al IML Iaşi, a pretins unor persoane, în mod direct, sume de bani cuprinse între 500 – 2.900 Euro, din care a primit 2.950 Euro, lăsând să se creadă că ar avea influență asupra cadrelor medicale din Institutul de Medicină Legală Iaşi, pentru a-i determina să îndeplinească acte contrare îndatoririlor de serviciu.
În fapt, a pretins că ar putea să își influențeze colegii în vederea eliberării unui nou certificat medico-legal care să ateste un număr mai mare de zile de îngrijiri medicale decât cele constatate iniţial, precum și pentru emiterea în mod fraudulos a unui raport de expertiză medico-legală privind estimarea retroactivă a alcoolemiei, în care să se reţină o valoare mai scăzută, decât cea rezultată iniţial”.
Ședință de Guvern astăzi, în cadrul căreia vor fi discutate mai multe proiecte de hotărâri, precum și alte acte normative.
Iar în atenție sunt și 14 analize legate de proiecte care vizează suplimentarea bugetelor unor ministere, dar și a Secretariarul de Stat pentru Culte.
Ordinea de zi a ședinței de astăzi este destul de „stufoasă”, incluzând și memorandumuri sau note. Însă, întorcându-ne la suplimentări de bugete, se va discuta despre analizele referitoare la proiectele privind alocarea unor sume „din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024”, pentru suplimentarea bugetelor Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Ministerului Finanțelor, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale și Ministerului Culturii.
Iar dacă tot suntem la acest punct, tot în analiză este și proiectul de hotărâre „privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru unele unităţi administrativ-teritoriale”, și „suplimentarea bugetului Secretariatului de Stat pentru Culte pe anul 2024 din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, în vederea acordării de sprijin financiar cultelor religioase recunoscute din România pentru achizițonarea a două imobile necesare desfășurării de activități sociale și educaționale în comunitățile românești din afara granițelor țării”.
Din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, ar trebui să fie finanțat și proiectul „Restaurarea monumentului de arhitectură și istorie de importanță națională din mun. Chișinău, str. Mitropolit Gavriil Bănulescu-Bodoni, nr.35”, propus de Republica Moldova în baza Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Moldova privind implementarea programului de asistență tehnică și financiară în baza unui ajutor financiar nerambursabil în valoare de 100 milioane de euro acordat de România Republicii Moldova, semnat la Chișinău la 11 februarie 2022.
Nu în ultimul rând, tot în analiză este și proiectul privind plata unei contribuții financiare voluntare a României la bugetul Agenției Universitare a Francofoniei din cadrul Organizației Internaționale a Francofoniei, precum și cel pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.153/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială.
Chiar dacă sunt tensiuni în interiorul coaliției de guvernare, liderul PSD Marcel Ciolacu lasă de înțeles că relația cu președintele PNL este dincolo de discuțiile actuale.
Mai precis, Ciolacu are încredere în capacitățile lui Ciucă, afirmând în acest sens, într-un interviu la Digi 24, că îl poate vedea chiar în postura de premier.
Aceasta în condițiile în care recent, Ciucă nu i-a oferit aceeași încredere lui Ciolacu. Însă acesta din urmă a subliniat că, dacă ar câștiga alegerile prezidențiale, l-ar nominaliza „categoric” pe Nicolae Ciucă pentru funcția de prim-ministru.
„Categoric, n-am nici cea mai mică reținere”, a asigurat liderul PSD, în contextul în care ia în considerare o guvernare PSD-PNL și după aceste alegeri parlamentare:
„Normal că-mi doresc o continuitate. E logic. După 10 ani în care ţi-ai bătut joc, ai schimbat 10 premieri, sute de miniştri, după 30 şi de ani de democraţie, normal că vreau continuitate şi stabilitate”.
Stabilitate care nu se știe până unde va ține, pentru că în „barca” liberală este supărare pe tema „Legii Iohannis”. De altfel, chiar și înainte să apară aceste nemulțumiri din partea PNL, Ciucă sublinia că nu l-ar pune pe omologul său de la PSD premier, în perspectiva în care ar ajunge președinte, deoarece „Marcel Ciolacu vorbește de cota progresivă, cum să-i acordăm un mandat când vorbim de cotă progresivă? Nu l-aș pune pe Marcel Ciolacu”.
La acel moment, Marcel Ciolacu a avut o replică, subliniind că Ciucă este departe de scaunul de la Cotroceni: „E și normal, pentru că dânsul n-o să câștige”.
Anchetă în cazul unui comisar de poliție din județul Hunedoara, bănuit că, în timpul cât își desfășura activitatea, făcea un ban în plus cu ajutorul fondurilor oferite de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA).
Comisarul de poliție se află sub control judiciar, în condițiile în care anchetatorii au dovezi că acesta se folosea de interpuși pentru a beneficia de fondurile europene, fără drept.
Iar acestea sunt doar o parte dintre acuzațiile pe care procurorii Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Alba-Iulia i le aduc. Și, pentru a proba parte din acuzații, în martie 2024, ofițerii DGA – Serviciile Județene Hunedoara și Alba au efectuat 4 percheziții domiciliare dispuse de către procurorul de caz.
Așa se face că, la acest moment, inculpatul nu are voie să părăsească teritoriul României sau să comunice direct sau indirect, pe nicio cale, cu anumite persoane. Totodată, procurorii anticorupție au dispus ca acesta să nu exercite profesia de polițist.
Între timp, ancheta continuă, DGA subliniind că sunt efectuate „acte de urmărire penală și față de alți suspecți, pentru infracțiuni de fraudare a fondurilor europene (autorat sau complicitate), fals intelectual (instigare și complicitate), fals informatic”.
Aceasta în condițiile în care faptele de care este bănuit inculpatul principal s-ar fi derulat începând cu anul 2017, când era comisar de poliție, cu aviz de poliție judiciară în cadrul Poliției orașului Simeria, județul Hunedoara.
„Acesta este cercetat pentru săvârșirea infracțiunilor de instigare la folosirea sau prezentarea de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, având ca rezultat obținere de fonduri europene (21 acte materiale), complicitate la instigare la fals intelectual, în formă continuată (17 acte materiale), instigare la fals intelectual, instigare la abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite, efectuarea de operațiuni financiare, ca acte de comerț, incompatibile cu funcția, atribuția sau însărcinarea pe care o îndeplinește o persoană ori încheierea de tranzacții financiare, utilizând informațiile obținute în virtutea funcției, atribuției sau însărcinării sale, fals în declarații, în formă continuată (șase acte materiale).
Din cercetări a rezultat faptul că, în perioada 2019-2023, inculpatul ar fi determinat mai multe persoane fizice să depună, în nume propriu, la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (A.P.I.A.) – Centrul Județean Hunedoara și Centrul Local Brad mai multe cereri unice de plată, la care ar fi fost atașate documente false, potrivit cărora persoanele fizice respective utilizau diferite suprafețe de teren și dețineau animale, iar unele dintre aceste persoane nu îndeplineau calitatea de fermier, primind pentru acest lucru subvenții. În fapt, inculpatul ar fi fost beneficiarul real al plăților A.P.I.A., având ca rezultat producerea unui prejudiciu bugetului Uniunii Europene în valoare totală de 2.462.495 lei (aprox. 493.000 euro).
În același timp, inculpatul ar fi ajutat persoanele în numele cărora erau depuse cererile pentru plățile A.P.I.A. să obțină adeverințe din care să rezulte că terenurile sunt utilizate de ele, deși contractele de arendare au fost încheiate de inculpat, dar pe numele altor persoane.
Totodată, în perioada 2017-2024, în calitate de ofițer de poliție în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Hunedoara, inculpatul, cu încălcarea interdicțiilor legale, ar fi efectuat, direct, activități de comerț cu animale și produse, folosindu-se de abatorul unei societăți comerciale pe care o administra în fapt.
În plus, în perioada 2019-2024, în cadrul declarațiilor anuale de avere și interese, inculpatul nu a menținat o serie de bunuri mobile achiziționate pe numele altor persoane, dar utilizate de acesta (autoutilitară Toyota Hilux, autoturism Porsche Cayenne, autoutilitară Mercedes Benz Vito, autoutilitară Ford Transit, autoturism Audi A5)”, arată DGA.
După aproape patru ani de muncă grea și foarte consumatoare de energie intelectuală, Raluca Rogoz a vrut un definitivat recunoscut de întreaga suflare pe postul care a consacrat-o în ultimii aproape patru ani!
De ce tot scriu despre acest subiect? Pentru că timp de patru ani s-au bătut cu pumnii în piept că sunt (cei mai) imaculați și deștepți, și neprihăniți, și trimișii lui Dumnezeu pe Pământ Românesc, că noi, restul, suntem niște pesediști și peneliști analfabeți, care funcțional, care analfabet și atât!
Și de fapt ei erau mai rău decât orice Dragnea, și Udrea și Petrov, la un loc. Atunci când stăpânirea le lungea puțin zgarda erau în stare de orice. Urlau pe orice colț de feisbuc stropind ecranele cât de bun e usereul și cât de rău e pesedeul. Dar acum mă opresc, că subiectul este Doamna Raluca Rogoz, Șef achiziții Sector 1.
Nu mai revin asupra subiectului (nici pe departe epuizat, dar boring) cum că eu aveam suspiciunea că doamna va știi subiectele și că va lua cu brio examenul. Iată că nu a fost așa! Îmi asum pe deplin aroganța de crede că așa o ilegalitate ar fi fost posibilă! Mai că aș șterge cometariul ăla, dar mă gândesc că n-ar fi corect față de Raluca Rogoz.
Ieri s-a întâmplat nenorocirea, Raluca Rogoz a picat examenul care i-ar fi putut aduce atâtea bucurii.
Insist asupra bănuielii că prietenul Ionel Stoica ar fi putut să-i întoarcă serviciul probabil făcut atunci când EL, după mai multe ”șuturi în care nu nimerea poarta”, personal cred că a fost ajutat de arbitru (nu de alta, dar se făcea și arbitru ăla de rușine în fața comisiei) cu un 11 metri special. Special în sensul că portarul era cu ochii în telefon…
Deci, am greșit flagrant! Raluca Rogoz NU CRED că știa subiectele! Pentru că examenul a avut un grad de dificultate maxim, potrivit experieței doamnei. Dar, așa cum ne-a obișnuit, sursa mea s-a autodepășit (din nou) și mi-a lăsat la ușa, pe preș, subiectele. Să ne uităm pe ele!
Am zis că astea sunt întrebări pentru cineva care ar fi urmat să gestioneze vreo 500 de milioane de euro? Am zis asta?
Nu știu dacă ați înțeles, dar ACESTE subiecte I-AU DAT BĂTĂI DE CAP Șefei de la achiziții. Atât de mari încât nu a știut să le rezolve.
Oare ce fel de Șefă era ea când era? Oare ce probleme legale complicate a fost necesar să rezolve? Oare a înțeles ce rol a avut în Primăria condusă spre dezastru de Clotilde Armand? Oare cum o privesc acum, subalternii? Oare, oare, oare…
Măcar acum și-a căpătat respectul cuvenit din partea celor la care țipa!
Ăsta este nivelul real la care sunt cei care ne învățau pe noi cum e cu conducerea unei Țări și cum e cu Legea. Cum e cu toleranța! Ăștia sunt cei care făceau mișto de unii că nu au școală! Ăștia….
După ce liderul PNL Nicolae Ciucă a transmis că în teritoriu trebuie rupt „lanțul de iubire” cu PSD, liderii liberali au început să se dezică.
Unul dintre aceștia, președintele PNL Dâmbovița, Virgil Guran, care afirmă sus și tare că, în ceea ce privește organizația pe care o conduce, a încheiat orice colaborare cu PSD, de 8 luni.
Aproape cât o sarcină, am zice noi. Iar la B1 TV, Virgil Guran a explicat și de ce: „Sunt aroganți, nu se țin de cuvânt, nu ne consideră niște parteneri egali, se uită de sus la noi”:
„Eu de opt luni am rupt alianța la Dâmbovița, unde sunt președinte, cu PSD-ul, că sunt aroganți, nu se țin de cuvânt, nu ne consideră niște parteneri egali, se uită de sus la noi. Nu așa se procedează, credeți-mă! (…)
La nivel național, Nicolae Ciucă a avut foarte multă diplomație. Dacă s-ar fi purtat Ciolacu cum se purta Ciucă când era premier și discuta orice lucru și-l negociau și ajungeau la o concluzie, cred că era bine. (…)
Să ne dezicem, în sensul să spunem lucrurilor pe nume, să nu ne mai lăsăm călcați în picioare cum, din păcate, de multe ori ne-am lăsat ca să fie lucrurile în regulă”, a explicat Guran.
Supărarea mare vine din faptul că, deși parteneri ai coaliției, social democrații au spus „nu” legii care îi permitea lui Klaus Iohannis să candideze la parlamentare. Iar în ultima ședință a BPN, Ciucă le-a transmis „ostașilor” că subiectul candidaturii lui Klaus Iohannis pe lista liberală este închis, dar și că este musai ca, în teritoriu, să fie create „majorități de dreapta în consiliile locale”.
Mai mult, Ciucă a recomandat o „viață” fără PSD, „să ne gândim fără ei în campanie”, dând exemplul său: „Ați văzut că și la București am dat un semnal cu Nicușor Dan”.
Până la urmă, vorba aceea, mult zgomot pentru nimic, deoarece Iohannis a transmis, vineri, că îşi va încheia mandatul de Preşedinte al României la termen şi nu va demisiona din funcţie.
„Așa cum am declarat în mai multe rânduri, îmi voi încheia mandatul de Președinte al României la termen și nu voi demisiona din funcție. Nu voi candida la alegerile parlamentare din decembrie, indiferent de decizia pe care o va adopta astăzi Biroul Electoral Central. Nu am susținut și nu susțin modificarea legislației electorale în favoarea unei singure persoane”, se arată pe site-ul Administrației Prezidențiale.
Iar Guran a discutat și despre acest subiect, lăsând a se înțelege pentru sursa citată că PNL de fapt nici nu ținea morțiș ca președintele statului să fie pe lista sa la parlamentare:
„Credeți-mă, am o experiență, o vârstă. Nu mă mai joc cu cuvinele doar ca să dea bine. Indiferent ce mi se întâmplă sau plec mâine din politică, vreau să spun niște adevăruri.
Deci nu există înțelegere și nu de la Iohannis, că nu ne omorâm noi acum să candideze Iohannis, e dreptul lui dacă va candida, dar nu aici e marea noastră problemă”.
Acuzații grave la adresa șefului Șeful Diviziei Trafic din cadrul CFR Constanța, care a fost arestat preventiv.
Ancheta este coordonată de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanța, iar în acest moment respectivul este inculpat pentru luare de mită.
Din ce detaliază anchetatorii, cercetările au fost derulate de ofițerii de poliție ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Constanța, reieșind că fapta ar fi fost comisă în formă continuată, în acest an, începând din primăvară. Mai precis, inculpatul ar fi cerut și primit bani pentru o angajare:
„În fapt, în perioada mai – septembrie 2024, fiind în exercitarea atribuţiilor de serviciu legate de organizarea unui concurs pentru ocuparea unui post de acar în cadrul Sucursalei Regionale CF Constanța, inculpatul ar fi primit de la o martoră denunţătoare suma totală de 11.500 de lei, cu scopul de a-i facilita câştigarea concursului de angajare, prin remiterea întrebărilor şi răspunsurilor de la testul scris”, precizează DGA.
Detalii au fost oferite și de procurori, care arată că inculpatul a comis faptele la datele de 24 mai 2024, 20 iunie 2024, 06 august 2024 şi 11 septembrie 2024. În baza probelor, inițial, procurorii au dispus reținerea inculpatului, pentru 24 de ore.
Acestea fiind acuzațiile, mai departe, Tribunalul Constanța a admis propunerea Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa, dispunând „arestarea preventivă a inculpatului ȘOLDAN GHEORGHE, (…) , pe o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 27.09.2024 până la data de 26.10.2024, inclusiv”. Inculpatul a contestat însă măsura, iar o decizie va fi luată zilele acestea la Curtea de Apel Constanța.
Cine este Sebastian Ioan Hotca și ce funcții a ocupat în administrația publică
Sebastian Ioan Hotca este avocat, membru al Baroului Satu Mare, cu un...
S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul.
Nu „pe...
Utilizăm cookie-urile pentru a vă oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru. De asemenea, utilizăm cookie-uri pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, pentru a îmbunătăţi experienţa de navigare si integrarile cu reţele de socializare.DA, ACCEPTPolitica cookies