Comisiile de disciplină joacă un rol esențial în cadrul autorităților și instituțiilor publice, având responsabilitatea de a analiza și soluționa sesizările privind abaterile disciplinare ale funcționarilor publici. Iată o prezentare detaliată a structurii și funcționării acestora:
Componența comisiei de disciplină
Membrii titulari:
Comisia este formată din trei membri titulari, care trebuie să fie funcționari publici definitivi, numiți pe perioadă nedeterminată.
Doi membri sunt desemnați de către conducătorul instituției publice, iar al treilea membru este desemnat de organizația sindicală reprezentativă.
În absența unui sindicat reprezentativ, cel de-al treilea membru este ales de majoritatea funcționarilor publici prin vot secret.
Membrii supleanți:
Pentru fiecare membru titular se desemnează un membru supleant, cu același statut de funcționar public definitiv, numit pe perioadă nedeterminată.
Membrii supleanți preiau atribuțiile membrilor titulari în cazurile în care aceștia nu își pot exercita mandatul.
Durata mandatului:
Mandatul membrilor, atât titulari cât și supleanți, este de trei ani, cu posibilitatea de reînnoire.
Dacă un membru este înlocuit, noul membru își exercită mandatul doar pe perioada rămasă din mandatul inițial.
Funcționarea și organizarea comisiei
Președintele comisiei:
Președintele comisiei este desemnat din rândul membrilor titulari și este ales pe baza vechimii în specialitatea juridică sau administrativă. Dacă nu există un membru cu specializare, se ia în considerare vechimea în funcția publică.
În lipsa președintelui, un supleant va prelua atribuțiile acestuia.
Secretarii comisiei:
Comisia include un secretar titular și un secretar supleant, care sunt numiți de conducătorul instituției pentru a coordona activitățile administrative.
Secretarii nu sunt membri ai comisiei și nu au drept de vot în deciziile acesteia.
Rolul și competențele comisiei de disciplină
Comisia de disciplină este responsabilă de analizarea faptelor sesizate ca abateri disciplinare și de propunerea unei soluții. Aceasta poate recomanda sancțiuni disciplinare sau poate decide clasarea sesizării dacă faptele nu justifică aplicarea unor măsuri disciplinare.
Prin activitatea sa, comisia contribuie la menținerea disciplinei și respectării normelor de conduită în rândul funcționarilor publici, asigurând aplicarea corectă a legislației și regulamentelor interne.
Importanța reglementării și funcționării comisiilor
Structura și funcționarea comisiilor de disciplină sunt reglementate strict pentru a garanta imparțialitatea și corectitudinea proceselor disciplinare. De asemenea, prin stabilirea unor reguli clare privind desemnarea membrilor și durata mandatelor, se urmărește evitarea influențelor externe și asigurarea unei continuități în gestionarea cazurilor disciplinare.
Comisiile de disciplină sunt un instrument esențial pentru menținerea integrității și profesionalismului în cadrul instituțiilor publice, fiind necesar ca acestea să funcționeze conform principiilor de transparență și legalitate.
De la vorbe la fapte în Primăria lui Nicușor Dan
În ceea ce privește comisia de disciplină din Primăria Capitalei pare din ce în ce mai plauzibil că aceasta nu este altceva decât un mod prin care Nicușor Dan îi îndepărtează pe cei care nu îi ascultă dorințele, de multe ori ilegale. Surse din Primărie susțin că atunci când cineva care contează (aici mă refer în principal la funcționarii publici cu vechime și experiență) nu cântă aceeași arie cu Primarul, are toate șansele să se trezescă băgat în comisia de disciplină. Gurile rele vorbesc că în principal pesediștii sunt cei care riscă asemenea sancțiuni.
Este foarte important de știut că odată ajuns în fața comisiei șansele să ieși ”curat” sunt aproape nule. Funcționând după principiile unei instanțe de judecată aceasta poate dispune după propria interpretare a legii că ești doar vinovat ori foarte vinovat.
Aici, desigur intervin membrii comisiei care sunt obedienți sau au coloană vertebrală, propriile idei și păreri, propriile judecăți.
Dar nici măcar comisia de disciplină nu este de capul ei, și, atunci când legiuitorul s-a gândit la ea, a luat în calcul faptul că poate la un moment dat să încapă pe mâini despotice. Și aici intervin Prefectura, Agenția Națională a Funcționarilor Publici ori chiar instanțele de judecată! Și bine că este așa!
Ce este Agenția Națională a Funcționarilor Publici
Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) este o instituție publică din România, aflată în subordineaMinisterului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, care se ocupă de gestionarea și reglementarea funcției publice și a funcționarilor publici din țară.
Rolul principal al ANFP este de a asigura respectarea legislației în ceea ce privește funcția publică, de a supraveghea modul în care funcționarii publici își desfășoară activitatea și de a contribui la dezvoltarea profesională și eficientizarea administrației publice.
Funcțiile și atribuțiile ANFP
Gestionarea funcției publice:
ANFP se ocupă de evidența funcțiilor publice și a funcționarilor publici la nivel național, menținând un registru al acestora.
Elaborează și propune reglementări pentru îmbunătățirea cadrului legal privind funcția publică.
Monitorizare și control:
Instituția are responsabilitatea de a monitoriza și controla modul în care se aplică legislația referitoare la funcția publică și funcționarii publici.
ANFP verifică respectarea normelor de conduită, a criteriilor de angajare și a procedurilor de evaluare și promovare.
Recrutare și selecție:
Coordonează și supraveghează procesele de recrutare și selecție pentru funcționarii publici, asigurându-se că acestea se desfășoară în mod corect și transparent.
Instituția poate organiza concursuri naționale pentru anumite categorii de funcții publice.
Dezvoltarea profesională:
ANFP promovează și coordonează activități de formare și dezvoltare profesională pentru funcționarii publici.
Colaborează cu alte instituții pentru a organiza cursuri și programe de instruire menite să îmbunătățească competențele personalului din administrația publică.
Emiterea de avize și soluționarea litigiilor:
ANFP emite avize pentru anumite acte administrative legate de funcția publică și poate interveni în litigiile administrative care privesc raporturile de serviciu ale funcționarilor publici.
Instituția are legitimitate procesuală activă pentru a contesta în instanță acte administrative care încalcă legislația funcției publice.
Importanța ANFP
Agenția Națională a Funcționarilor Publici joacă un rol crucial în menținerea standardelor de profesionalism și integritate în sectorul public din România. Prin reglementările și controalele efectuate, ANFP asigură că funcționarii publici își desfășoară activitatea în conformitate cu legislația, asigurând o administrație eficientă și transparentă, capabilă să răspundă nevoilor cetățenilor.
De asemenea, ANFP contribuie la modernizarea și reformarea administrației publice, promovând politici de resurse umane moderne și eficace, care să atragă și să păstreze personal bine calificat în funcțiile publice.
ANFP-ul este condusă în momentul de față de către Vasile Felix Cozma un pesedist asumat cu un CV corect, plin de activități administrative și din care rezultă faptul că are și experiență și știe și carte.
ANFP vs Primăria Capitalei
Despre faptul că Nicușor Dan conduce Primăria Capitalei după chipul și asemănarea sa s-a tot scris, nu am să detaliez, e internetul plin. Tot despre faptul că un număr inexplicabil de tineri frumoși și liberi l-au votat pentru a-i reprezenta încă patru ani, au scris alții tone de articole. Deci restul bătrânilor urâți și ne-liberi sunt datori să se supună majorității, asta este frumusețea Democrației.
Dar, frumusețea Democrației este și faptul că trebuie să-și ghideze acțiunile după LEGI. Revenind la comisia de disciplină din Primăria lui Nicușor Dan, cumva, aceasta pare (cel puțin în primă instanță) că a încălcat flagrant legea.
La sesizarea ANFP-ului, Primăria lui Nicușor este chemată în judecată pentru nerespectarea procedurilor.
”Pe fondul cauzei reclamanta a menționat că, urmare a unei activități de control realizată de către A.N.F.P. la nivelul Primăriei generale a municipiului București, a fost emis Raportul de control al A.N.F.P. nr. 453/25.07.2023, anexat la prezenta, prin care s-au constatat aspecte de nelegalitate cu privire la emiterea unor acte administrative de către Primarul General al Municipiului București (Nicușor Dan, n.r.), indicate în cele ce preced, la obiectul cererii, având în vedere următoarele considerente (a se avea în vedere concluziile din raportul de control menționat, de la pct. 5.2.3 și 5.3.4)
Prin Dispoziția primarului general al municipiului București nr. 1027/19.10.2021 s-a constituit comisia de disciplină din cadrul Primăriei Municipiului București. Conform anexei acestui act administrativ, în comisia de disciplină au fost desemnați următorii membri: (………).
Evident, în continuare Instanța explică de ce a ajuns la următoarea concluzie
”Admite cererea principala astfel cum a fost completata, formulată de reclamanta AGENŢIA NAŢIONALĂ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI, cu sediul în sector 3, Bucureşti, Bd. Mircea Vodă, tronsonul III, nr. 44, bl. M17, în contradictoriu cu pârâţii UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI, cu sediul în sector 5, Bucureşti, Bd. Regina Elisabeta, nr. 47, Cod postal 050013, şi PRIMARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI, cu sediul în sector 5, Bucureşti, Bd. Regina Elisabeta, nr. 47, Cod postal 050013, intervenienţii MARINESCU MARIA-MAGDALENA, cu domiciliul în (), IORESCU VIRGINICA, cu domiciliul în (), TUDOR CORNEL CRISTIAN, cu domiciliul în (), şi DUMITRESCU IRINA, cu domiciliul în (). Dispune anularea dispoziţiilor Primarului General al Municipiului Bucureşti
nr.197/25.02.2022,
nr.672/01.04.2022,
nr.49/18.01.2023,
nr.1041/16.06.2023.
nr.659/22.03.2028,
nr.1414/14.07.2022,
nr.653/20.03.2023,
nr.1835/06.10.2022,
nr.654/20.03.2023
Dispune si repunerea părţilor în situaţia anterioară emiterii tuturor acestor dispozitii.”
Asta înseamnă că NOUĂ dispoziții date de Nicușor Dan sunt nule! Asta mai poate însemna că Nicușor Dan ori folosește comisia de disciplină în folos propriu, așa cum am presupus și mai sus, ori nu cunoaște legea atât de bine pe cât se chinuie de ani de zile să ne facă să credem.
Sursele mele susțin că Nicușor Dan știe foarte bine ce face, însă modul lui de acțiune pare să semene cu anii 1950. Și, tot aceleași surse susțin că ținta finală pentru acest mandat nu este nicidecum scoaterea Bucureștiului din mizeria în care se află și nici candidatura primarului la Presedinția României, ci ținta ar fi mult mai pragmatică și…fizică de care dacă Nicușor Dan ar putea să dispună ca de Comisia de Disciplină, Bucureștiul ar putea deveni proprietate personală…dar mai bine las pentru data viitoare subiectul.
WTTA își propune să ofere o mai mare vizibilitate și o voce mai puternică tuturor profesionistelor din transport si turism, să promoveze excelența și echitatea și să contribuie la creșterea și dezvoltarea celor două industrii, prin întărirea colaborării și a parteneriatului cu reprezentanții și actorii principali ai sectorului public și privat.
WTTA își asumă misiunea de a contribui la crearea unui mediu economic și social care să conducă la creșterea profesională a femeilor care își construiesc cu pasiune si dedicare o carieră în cele două domenii de activitate, încurajând în același timp un mediu organizațional care susține promovarea unui leadership feminin în poziții cheie în cadrul companiilor.
WTTA își propune de asemenea să ofere o platformă pentru:
Promovarea dezvoltării carierei profesionale a femeilor din cele două domenii – facilitarea accesului la oportunități profesionale și programe de dezvoltare personală, precum seminarii, ateliere și alte programe.
Dezvoltarea culturii organizaționale – încurajarea practicilor care susțin echilibrul dintre viața profesională și cea privată, promovând în același timp o cultură organizațională mai inclusivă.
Vizibilitatea contribuțiilor femeilor, evenimente și campanii – organizarea de evenimente, întâlniri și discuții axate pe realizările acestora, precum și campanii de promovare și evidențiere a contribuțiilor semnificative în dezvoltarea și sustenabilitatea acestor industrii; organizarea de campanii de publicitate, seminarii și simpozioane cu participare națională și internațională, precum și campanii educaționale, călătorii și vizite de lucru.
Reprezentarea intereselor – reprezentarea și protejarea interesele profesionale ale membrilor WTTA, pledând pentru drepturile acestora în relațiile cu autoritățile centrale și locale. Consilierea în carieră și crearea de materiale digitale precum grafică și conținut audio-video.
Activități caritabile, strângerea de fonduri – implicarea activă în activități caritabile pentru a sprijini atingerea obiectivelor WTTA (procese de formare pentru diferite persoane sau grupuri, acordarea de burse).
Studii de diagnosticare – efectuarea de studii socialogice, analize și anchete pentru a identifica și evalua nevoile femeilor din cele două industrii.
Prima Adunare Generală a WTTA, care a avut loc la șfârșitul lunii Iunie 2024, la emblematicul hotel Cișmigiu din București, a decis structura de conducere a WTTA prin alegerea Consiliului Director și a Președintelui WTTA.
Noul Președinte WTTA, ales cu unanimitate de voturi, este Claudia Țapardel, membru fondator al asociației și figură publică recunoscută la nivel european în domeniul transporturilor și turismului, fost Europarlamentar – membră în Comisia de Transporturi și Turism a Parlamentului European și Președinte al Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului European din Parlamentul European.
„Am convingerea fermă că WTTA va scrie o poveste de succes și că vocea, profesionalismul, experiența și pasiunea a tot mai multor femei absolut excepționale din transport și turism vor contribui la dezvoltarea, creșterea și succesul celor două industrii. Cred cu tărie în colaborare și parteneriat și sunt convinsă că împreună suntem mai puternici.„ – Claudia Țapardel – Președinte WTTA
În acest moment WTTA are un Consiliu Director format din 11 doamne cu o experiență profesională remarcabilă, care și-au asumat rolul de a promova și susține femeile care activează și își construiesc o carieră de succes în transport și turism, atât în România cât și la nivel european:
Claudia Țapardel – Președinte & membru fondator WTTA
Anca Apahidean – Prim-Vicepreședinte Transport & membru fondator WTTA, Director Europa de Est IATA
Mirela Cojocaru – Prim-Vicepreședinte Turism & membru fondator WTTA, Director Hotel Cișmigiu, București
Otilia Demian – Vicepreședinte WTTA Membership, membru Comitet Director FIHR & Director of Business Development Bacolux Hotels
Camelia Gheorghe – Vicepreședinte WTTA Educație, Decan Facultatea de Turism și Managementul Ospitalității, Universitatea Româno-Americană
Cristina Huzum – Vicepreședinte WTTA Sustenabilitate & CSR, Deputy General Manager Hotel Sheraton Bucuresti
Alexandra Huzuneanu – Vicepreședinte WTTA Finanțe, Presedinte CA Romanian Airport Services
Ileana Savu – Secretar General WTTA, Manager & Consultant Sailor Cons
Consiliul Director a desemnat și două doamne distinse ca Membre de Onoare WTTA:
Sanda Almășan – Director Executiv Grand Hotel Continental
Anita Huzum – Director Executiv Hora.
La acest eveniment special, WTTA s-a bucurat de participarea și susținerea doamnei Simona Constantinescu – Președinte FIHR (Federația Industriei Hoteliere din Romania).
De asemenea, WTTA se bucură de suportul și altor nume proeminente din industria transporturilor și turismului, precum Călin Ile – Președinte Onorific FIHR, Dragoș Anastasiu – CEO
Cine este Claudia Țapardel
Claudia Țapardel a fost o politiciană română cunoscută în special pentru activitatea sa ca europarlamentar. A fost membră a Parlamentului European (PE) din partea României, reprezentând Partidul Social Democrat (PSD). A fost aleasă europarlamentar în 2014 și a activat în PE până în 2019, făcând parte din Grupul Alianței Progresiste a Socialiștilor și Democraților (S&D), care este al doilea cel mai mare grup politic din PE.
În timpul mandatului său, Claudia Țapardel a fost membră a Comisiei pentru Transport și Turism (TRAN), unde s-a implicat activ în probleme legate de dezvoltarea infrastructurii de transport, mobilitate și turism la nivel european. De asemenea, a fost co-președinte al Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului în Parlamentul European, promovând inițiative pentru susținerea și dezvoltarea sectorului turistic european. A susținut proiecte de infrastructură și transport durabil, accentuând importanța conectivității între statele membre și îmbunătățirea serviciilor pentru călători.
Claudia Țapardel are studii în economie și administrație publică, iar înainte de a deveni europarlamentar, a activat în cadrul Consiliului General al Municipiului București. A avut un rol activ în promovarea turismului și a infrastructurii în România, atât la nivel național, cât și european. În timpul mandatului său, a organizat și a participat la diverse evenimente și conferințe pe teme legate de transport, mobilitate urbană, digitalizare în domeniul transporturilor și dezvoltarea turismului european. A promovat colaborarea între statele membre ale Uniunii Europene pentru creșterea competitivității în turism și a subliniat importanța acestui sector pentru economiile naționale și pentru piața forței de muncă.
Claudia Țapardel a fost recunoscută pentru eforturile sale de a susține inițiative legislative care să îmbunătățească sectorul transporturilor și turismului, punând accent pe sustenabilitate și cooperare europeană.
Pregătiți sau nu, mâine este ziua „z” în alegerile prezidențiale.
La ora 00.00 începe campania pentru primul tur al alegerilor prezidențiale și, timp de o lună, candidații vor încerca să convingă electoratul că merită să intre în turul II.
Campania electorală se va încheia pe data de 23 noiembrie, la ora 7.00, iar pe 24 noiembrie mergem la urne, pentru a vota unul dintre cei 14 candidați.
Potrivit calendarului alegerilor, pe 24 noiembrie este primul tur de scrutin, iar pe 8 decembrie – turul al doilea, și rămâne de văzut cine va rămâne în cursă.
De ales, avem 10 candidați în numele unor formațiuni politice mai mult sau mai puțin cunoscute, dar și 4 independenți. Potrivit ordinii de pe buletinele de vot așa cum a fost votată în Biroul Electoral Central, la poziţia nr. 1, pe buletinul de vot se va afla Elena-Valerica Lasconi – Uniunea Salvaţi România, la poziţia nr. 2 – George-Nicolae Simion – Alianţa pentru Unirea Românilor, iar la poziţia nr. 3 – Ion-Marcel Ciolacu – Partidul Social Democrat.
Aceștia sunt urmați de Nicolae-Ionel Ciucă – Partidul Naţional Liberal; Hunor Kelemen – Uniunea Democrată Maghiară din România; Mircea-Dan Geoană – candidat independent; Ana Birchall – candidat independent; Alexandra-Beatrice Bertalan-Păcuraru – Partidul Alternativa pentru Demnitate Naţională; Sebastian-Constantin Popescu – Partidul Noua Românie; Ludovic Orban – Forţa Dreptei; Călin Georgescu – candidat independent; Cristian Diaconescu – candidat independent; Cristian-Vasile Terheş – Partidul Naţional Conservator Român și Silviu Predoiu – Partidul Liga Acţiunii Naţionale.
La câteva zile distanță după ce liderul PSD Marcel Ciolacu și-a prezentat programul, și președintele PNL Nicolae Ciucă și-a făcut curaj și a anunțat în fața colegilor cam ce va face dacă va fi șef al statului.
Ciucă este încrezător în șansele sale la prezidențiale și în procente, iar la lansarea programului prezidențial a subliniat că nu i-a trecut supărarea pe social democrați.
Brusc, după ani de guvernat împreună cu PSD, șefului PNL pare că i s-a ridicat un văl. Iar Ciolacu nu mai este un partener de încredere, nu mai are ce să îi spună, și nu mai vrea să guverneze împreună.
Nu este vorba despre vreo retragere din coaliția actuală, pentru că ar fi „păcat”. Dar pe viitor, Ciucă nu mai vrea să audă de PSD, pentru că, a spus acesta la lansarea programului „România prosperă și sigură”, „încredere fără sinceritate nu poate exista”. În plus, președintele PSD ar avea „un scenariu clar, împreună cu AUR și George Simion”.
„Vom duce până la capăt acest program de guvernare, dar nu mai există niciun fel de încredere în Partidul Social Democrat. De altfel, Partidul Național Liberal va prezenta săptămâna viitoare propriul program de guvernare pentru ciclul 2024 – 2028, care este total opus gândirii etatiste a PSD.
Am întrerupt dialogul cu PSD în momentul în care Marcel Ciolacu și-a schimbat total comportamentul în coaliție. Acum se poate vedea limpede de ce, pentru că avea un scenariu clar, împreună cu AUR și George Simion. În consecință, am mai spus de câteva ori, eu cu PSD nu mai fac guvernare. (…)
Vedem ascensiunea populismului și extremismului în Europa și în lume. Valorile democratice sunt amenințate, ordinea mondială e în pericol. În România această amenințare are un nume – coaliția toxică dintre PSD și AUR, un PSD aurit, care deschide ușa influențelor străine și aduce declin economic țării noastre.
E rolul nostru, cel mai mare partid liberal de dreapta, să oprim acest lucru!”, a atras atenția Ciucă.
Un inginer auto din cadrul unei stații ITP Horezu, județul Vâlcea, este cercetat pentru dare și luare de mită, în legătură cu modul în care a înțeles să efectueze inspecțiile tehnice periodice ale mașinilor.
Inculpat într-un dosar instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Vâlcea, inginerul este acuzat că, timp de mai multe luni, a solicitat și primit bani pentru a trece cu vederea problemele depistate la autovehicule.
Iar pentru probarea acuzațiilor, ofițerii de judiciară ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Vâlcea au efectuat două percheziții domiciliare la sediul unei societăți comerciale și la domiciliul unei persoane fizice, din județ, fiind totodată ridicate înscrisuri de la instituții publice.
De aici, la modul concret, anchetatorii arată că „în perioada aprilie – iunie 2024, în cadrul aceleiași rezoluții infracționale, un inginer auto din cadrul unei stații ITP Horezu a pretins și primit sume de bani cuprinse între 50 și 200 de lei sau a acceptat promisiunea unor astfel de foloase de la posesorii autovehiculelor care solicitau verificarea tehnică periodică, fie pentru a-și îndeplini atribuțiile de serviciu în sensul constatării respectării cerințelor tehnice specifice reglementate la art. 1 alin. 2 din OG 81/2000, modificată prin Legea nr. 260/2017, fie pentru a-și încălca atribuțiile de serviciu cu privire la efectuarea inspecției tehnice periodice a vehiculelor rutiere, consemnând în mod necorespunzător adevărului în certificatele de inspecție tehnică faptul că, în urma verificărilor, nu a depistat nereguli”.
Au fost tatonări și nicio cerere concretă până ieri, când Nicolae Ciucă, ferm, a pus punctul pe „i”: Elena Lasconi trebuie să se retragă din cursa pentru prezidențiale și să susțină PNL. Nu chiar PNL, ci „un proiect de dreapta”.
Pe principiul „dacă nu ești cu noi ești împotriva noastră”, liderul PNL a făcut un apel către Elena Lasconi privind candidatura ei la prezidențiale. Anume să renunțe la candidatură și să îl susțină, dat fiind că, din calculele lui Ciucă, s-ar situa pe locul 2 la intenția la vot, iar o susținere din partea forțelor de dreapta ar duce la victorie.
Nicolae Ciucă a explicat aseară la Realitatea TV toate cele de mai sus, dar și că, în esență, PNL nu a avut nimic „personal” cu USR atunci când a lăsat formațiunea pe dinafară de la guvernare. PNL avea motive întemeiate, deoarece „USR nu a făcut decât să-și depună o moțiune împotriva propriului guvern”.
Însă acum este altă situație, a subliniat Ciucă, pentru sursa citată, deoarece „USR și-a schimbat leadershipul”, iar „REPER nu mai este în interiorul USR, există o nouă conducere, avem un nou liant care încearcă să unească dreapta: Partidul Național Liberal”.
„Respect tot ceea ce înseamnă contracandidații, când vine vorba de o doamnă contracandidat cu atât mai mult. Fac un apel la doamna să înțeleagă aritmetica politică și reală. 8% în alegerile locale înseamnă mult mai puțin decât 30%. Fac apel să se retragă și să susțină un proiect de dreapta.
Dânsa trebuie să înțeleagă valoarea numerică a cifrelor. Eu am discutat cu dumneai: Sunt convins că votanții USR înțeleg ce spun și sunt în măsură să facă o diferență între valoarea fiecăruia dintre noi. (…)
Nicolae Ciucă încearcă să-i determine pe toți să înțeleagă că polarizarea dreptei nu ne ajută cu nimic. Când vine vorba de libertate și democrație, progres, putem să ne unim și să înțelegem că ei se află la 8% și noi la 30%. (…) Sondajul în care sunt pe locul doi este unul real.
Nu-mi place să mă mint frumos, în viața asta mi-a plăcut să trăiesc cu picioarele pe pământ. Am urcat de la 7 la 18%. N-am făcut o campanie, am ținut doar să mă văd cu oamenii, n-am făcut nimic special. Chestiunea asta de manipulare a percepției oamenilor nu este corectă față de ceea ce înseamnă viitorul României, pentru că nu manipulezi percepția, ci ceea ce se poate întâmpla pe următorii 4-5 ani.
(…) Rspect pe cel care votează PNL, PSD, AUR și USR în mod egal. Trebuie să fiu președintele tuturor românilor. Trebuie să facem un minim gest, acela de unitate, de solidaritate. Este vorba de acea unitate în trăire, în dorință, în ceea ce vrem să se întâmple cu țara asta. Avem copii, trebuie să avem garanția că vor avea o viață frumoasă. Am trăit pe vremea comunismului, în perioada tranziției, uite-ne într-o Românie care a ajuns la un nivel de trai și libertate mare”, a explicat președintele PNL.
Un polițist din Vâlcea a fost plasat sub control judiciar într-un dosar instrumentat de Parchetului de pe lângă Tribunalul Vâlcea, sub acuzația de efectuarea de operațiuni financiare, ca acte de comerț, incompatibile cu funcția, atribuția sau însărcinarea, pe care o îndeplinește o persoană ori încheierea de tranzacții financiare, utilizând informații obținute în virtutea funcției, complicitate la infracțiunea de furt calificat de produse petroliere, delapidare și fals informatic (sub formă de autorat și instigator).
Pe scurt, agentul de poliție este bănuit că, timp de mai mulți ani, s-a implicat activ în afacerile cu lemn din județ, obținând sume frumoase de bani.
Iar pentru probarea faptelor, ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciile Județene Anticorupție Vâlcea, Argeș, Gorj și Dolj, împreună și sub coordonarea procurorului de caz, dar și cu sprijinul polițiștilor din cadrul Poliției Române și ai jandarmilor din cadrul Jandarmeriei Române, au efectuat cinci percheziții domiciliare, pe raza județului – patru la sediile/ punctele de lucru ale unor societăți comerciale și una la sediul Ocolului Silvic Bălcești.
De asemenea, ofițerii anticorupție au ridicat documente de la șase instituții publice din Județele Vâlcea, Dolj și Gorj, în baza ordonanțelor emise de procuror. În plus, au fost puse în executare patru mandate de aducere, iar ulterior, procurorul a dispus măsura controlului judiciar, pentru o perioadă de 60 de zile, față de agentul de poliție cercetat în cauză, acestuia fiindu-i instituită și obligația de a nu desfășura activitatea de polițist.
Din ce precizează însă DGA, agentul de poliție din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vâlcea nu este singurul vizat, fiind efectuate cercetări și cu privire la alte persoane prin intermediul cărora agentul de poliție a efectuat activitățile comerciale.
„În perioada noiembrie 2021- noiembrie 2023, deși avea calitatea de lucrător de poliție cu interdicțiile prevăzute art. 45 alin. (1) lit. g) din Legea 360/2002, în baza aceleiași rezoluții infracționale, inculpatul ar fi efectuat în mod continuu și sistematic, operațiuni financiare cu material lemnos ca acte de comerț în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, respectiv a efectuat achiziții de material lemnos în sumă de 95.478,65 de lei și vânzări de material lemnos în sumă de 188.025 de lei.
Pentru a disimula efectuarea operațiunilor financiare cu material lemnos, ca acte de comerț, lucrătorul de poliție a introdus, respectiv a instigat alte persoane să introducă, fără drept, date informatice în aplicația SUMAL 2.0, respectiv a accesat și utilizat contul altei persoane, în vederea emiterii unor avize de însoțire a materialului lemnos, în care a inserat date necorespunzătoare adevărului, privind persoana care a creat avizul, persoana care a emis avizul – operator economic, persoana care a preluat materialul lemnos în depozit, cu scopul de a fi utilizate în vederea producerii unei consecințe juridice, respectiv comercializarea ilegală a materialului lemnos, lucrătorul de poliție efectuând, în fapt, toată procedura de achiziție și preluare a materialului lemnos.
Tot în realizarea activităților comerciale cu material lemnos, în cursul lunii noiembrie 2022, lucrătorul de poliție, fiind în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe raza sa de competență, a folosit în interes personal autoturismul de serviciu, pentru a se deplasa în municipiul Râmnicu Vâlcea, parcurgând o distanță de 150 de kilometri dus-întors, pentru ridicarea kit-ului de semnătură electronică necesar participării la procedura de achiziție publică a unei cantități de material lemnos, organizată on-line.
De asemenea, în perioada ianuarie 2022 – martie 2022, lucrătorul de poliție a ajutat alte persoane, în baza unei înțelegeri anterioare, să sustragă produse petroliere dintr-o conductă, asigurându-le paza pe perioada transportării produselor sustrase”, detaliază DGA.
După „tristețea” afișată de ministrul PNL al Mediului vizavi de alte guvernări în afara celei cu PSD, un alt liberal marcant schimbă nota.
Aseară, vicepreședintele PNL Robert Sighiartău a explicat care ar fi variantele de lucru pe care le-ar pregăti PSD, lansând totodată și acuzații. Anume că partenerii de coaliție ar pregăti deja o posibilă alianță cu AUR.
Într-o intervenție la B1 TV, Robert Sighiartău a explicat că, personal, nu a văzut cu ochi buni această coaliție cu PSD, și că a avut chiar comentarii:
„Eu spun de doi ani că PNL deja a pierdut foarte mulți votanți care n-au îmbrățișat această alianță conjuncturală cu PSD”, a punctat Sighiartău, fără a indica exact unde a spus.
Ce este cert este că „PNL dorește o coaliție de guvernare cu forțele de dreapta și anti-PSD”, în condițiile în care, pur întâmplător – am spune noi, liberalii încă sunt parte a coaliției cu PSD. În plus, nici nu sunt foarte deciși dacă se vor dezice total de PSD după alegeri, a lăsat a se înțelege Sighiartău.
„Președintele Ciucă, care a fost un om de bună credință, intrat în politică recent, a venit și a dat un cec în alb, să zic așa, partenerului de la PSD, dar acest cec în alb a fost pur și simplu rupt de niște oameni care nu au cuvânt și nu-și respectă parteneriatele pe termen lung, adică PSD și Marcel Ciolacu.
În istoria postdecembristă, dacă o să vă uitați, o să vedeți că PSD n-a suportat un partener de guvernare care să fie cât de cât egal. Nu! Și-au dorit doar să fie cu anumite partide care pot fi controlate de ei. Deci noi vrem o guvernare de dreapta, dar toate astea le vom discuta după ce vom vedea rezultatele alegerilor din decembrie, pentru că atunci vom vedea configurația parlamentară și vom lua o decizie în consecință. (…)
E această teză și e foarte paluzibilă că e singurul scenariu în care Ciolacu ar câștiga prezidențialele și da, au fost foarte multe organizații județene, majoritatea organizațiilor AUR au fost controlate de PSD. Vă dau exemplul meu de la Bistrița Năsăud, unde organizația AUR era controlată de un om de afaceri controlat de PSD. Uitați-vă și la discuțiile pe care le-au avut Victor Ponta cu George Simion, apropierea lui Simion de această linie a PSD și a foștilor PSD-iștii.
Deci e clar că AUR are o înțelegere cu PSD și PSD se pregătește deja de planul de rezervă, acela de a guverna cu AUR. Sigur, o altă formulă de AUR, încearcă prin Târziu, prin alți lideri să guverneze după alegeri cu acest partid.
Un lucru e clar, din păcate, PSD și AUR nu s-au schimbat deloc, nu e o garanție, mai ales la PSD, că ține această linie euroatlantică. Sunt partide și oameni care au dovedit de-a lungul timpului că sunt flexibili moral și pot schimba această cârmă către est, către Rusia”, a punctat deputatul PNL Sighiartău.
Dosar penal deschis la Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanța pe numele unui cetățean austriac, care a încercat să mituiască polițiștii Gărzii de Coastă, după ce a fost prins cu un autoturism de lux care era furat.
S-a întâmplat săptămâna trecută, însă polițistul de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă a sesizat totul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Constanța, mai ales că „tratativele” cu cetățeanul austriac fuseseră întregistrate cu echipamentul de tip body-cam pe care omul legii îl avea asupra sa.
Ulterior, cetățeanul austriac a fost acuzat de dare de mită, deoarece, „i-a oferit polițistului o sumă de bani pentru a nu lua măsuri legale” după ce a identificat, pe raza localității Eforie, conducând un autoturism de lux în valoare de circa 100.000 euro, despre care existau date că este furat.
Însă acesta nu a fost singurul caz de corupție sesizat recent DGA. Așa se face că mai multe persoane din diferite județe ale țării sunt cercetate pentru dare de mită, „după ce angajați ai structurilor de ordine și siguranță publică din cadrul Ministerului Afacerilor Interne au denunțat, în cursul săptămânii trecute, actele de corupție ale acestora la Direcția Generală Anticorupție. În toate situațiile, momentul dărilor de mită a fost înregistrat cu echipamentele de tip body cam”.
„La data de 19 octombrie 2024, în jurul orei 16.40, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați de către un echipaj de poliție format din doi polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani – Poliția Orașului Săveni, cu privire la faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu pe raza localității, au depistat și oprit în trafic un autocamion cu remorcă condus de un bărbat în vârstă de 43 de ani, întrucât acesta nu utiliza luminile de întâlnire.
După ce polițiștii i-au adus la cunoștință faptul că va fi sancționat contravențional cu amendă, conducătorul auto le-a oferit acestora suma de 200 lei cu titlu de mită, pentru a nu se dispune măsurile legale pentru abaterile constatate. Momentul promisiunii a fost înregistrat cu aparatura tip body cam, iar conducătorul auto a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 660 lei. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de dare de mită, cercetările fiind continuate sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani.
O situație similară a fost înregistrată în județul Sălaj, vineri, 18 octombrie 2024. Astfel, un agent de poliție din cadrul Biroului Rutier al Poliției Municipiului Zalău, a sesizat Direcția Generală Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Sălaj despre faptul că, fiind în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a oprit pentru un control de rutină un autocamion condus de un bărbat din localitatea Cornu, județul Prahova.
Întrucât a constatat nereguli privind timpul înregistrat de dispozitivul tahograf, l-a informat pe conducătorul auto că va dispune sancționarea contravențională, moment în care acesta i-a oferit suma de 150 de lei pentru a nu lua măsurile legale împotriva sa, aspect înregistrat cu body cam-ul din dotarea polițistului. Și în acest caz a fost întocmit dosar penal pentru dare de mită la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj”, detaliază DGA.
Nu sunt numai declarații de război între partenerii de coaliție liberali și cei social democrați.
Deși relația în coaliție „scârțâie” de ceva timp, un membru PNL vine cumva să laude progresele care s-au făcut în timpul guvernării cu PSD.
Este vorba despre Mircea Fechet, deputat PNL de Bacău și actualmente ministru al Mediului. Acesta a punctat ieri, la B1 TV, că preferă actuala guvernare în detrimentului celei cu USR și UDMR, care a mers „din conflict în conflict” și „s-a terminat foarte prost”.
În schimb, Fechet a subliniat că guvernarea PNL&PSD a fost mai stabilă: „Îmi amintesc de guvernarea cu USR și UDMR, care a fost una în care am ținut-o din conflict în conflict și care s-a terminat foarte prost.
Dincolo de toată această discuție politică, stânga, dreapta, e bine să guverneze stânga cu dreapta împreună?, e suficient de democratic un astfel de tip de guvernare?, eu pot să spun că ultimii trei ani de guvernare au fost cu siguranță mai stabili și această stabilitate s-a văzut și în ce privește creșterea economică, modul în care au mers lucrurile în general.
Oricare ar fi guvernul, trebuie să fie unul cu o suficientă susținere politică în Parlament pentru a-și face treaba. Normal că ne interesează și programul de guvernare și persoanele care vor ocupa anumite posturi”, a declarat ministrul Fechet pentru sursa citată.
Ce va fi în continuare îmsă, rămâne de văzut, deoarece – a subliniat Fechet – „trebuie să vedem ce vor românii. În foarte puțin timp, românii vor decide cine va guverna și cine nu și asta vom observa ușor din preferința electoratului”.
Ziua de astăzi a debutat cu sute de percheziții în toată țara, în cadrul „Operațiunii JUPITER”. Operațiunea este în cea de-a doua zi, după ce ieri au fost derulate 110 de percheziții.
Iar în cursul zilei de astăzi, procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, în colaborare cu Inspectoratul General al Poliției Române, efectuează nu mai puțin de 261 de percheziții domiciliare, în mai multe județe, pentru a proba o serie de infracțiuni.
Dosarele penale instrumentate de procurori vizează o serie de fapte, de la sectorul economico-financiar (delapidare, contrabandă, evaziune fiscală, înșelăciune), infracțiuni de coruptie și de serviciu, de mediu (braconaj cinegetic, infracțiuni la regimul deșeurilor) sau vizând dreptul de proprietate intelectuală, și până la tâlhărie calificată, furt calificat și fapte legate de arme, explozivi și substanțe periculoase.
Din ce detaliază procurorii, „operațiunea JUPITER subliniază efortul autorităților de aplicare a legii în combaterea infracționalității printr-o colaborare strânsă între Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Inspectoratul General al Poliției Române. Operațiunea JUPITER reprezintă, astfel, un pas important în consolidarea statului de drept, în protejarea intereselor economice ale statului și un angajament al autorităților judiciare de a proteja siguranța cetățenilor și de a asigura angajarea răspunderii penale în cazul celor încalcă legea”.
Iar anchetatorii au dat o serie de exemple, cu precizarea că detalii vor fi oferite „pe parcursul desfășurării operațiunii, în vederea asigurării transparenței și informării publicului referitor la evoluția acțiunilor întreprinse”:
„Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și ofițerii de poliție din cadrul DICE pun în executare 7 mandate de percheziție (București – 6, Ilfov – 1) și 6 mandate de aducere într-un dosar privind infracțiuni de delapidare cu prejudiciul de aproximativ 19.000.000 de lei. În fapt, se reține că, în perioada 2016 – 2022, diverse persoane care controlau cinci societăți comerciale au efectuat multiple retrageri de numerar de la ATM-uri și ghișeele băncilor, fără justificare legală și fără a exista înscrisuri care să ateste motivul retragerii sumelor de bani, producând în dauna societăților comerciale un prejudiciu total de 19.407.127,50 de lei. Faptele întrunesc elementele constitutive ale infracțiunii de „delapidare” în formă continuată.
Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 1 și ofițerii SICE Sector 1 pun în executare 5 mandate de percheziție (4 în București, 1 în Dâmbovița) și 5 mandate de aducere într-un dosar penal privind infracțiuni de delapidare. Se reține că, în perioada 2022-2024, reprezentantul unei societăți aflate în procedura insolvenței (persoană vătămată în cauză), cu sprijinul administratorului judiciar și folosindu-se de societăți comerciale controlate de acesta prin interpuși, a dispus cu privire la activul persoanei vătămate prin operațiuni comerciale fictive, cauzând astfel un prejudiciu de 5.000.000 lei.
Parchetul de pe lângă Judecătoria Sector 2 și SICE Sector 2 pun în executare 2 mandate de percheziție (1 în București și 1 în Alba) și 2 mandate de aducere în cadrul unui dosar înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 2 privind infracțiuni de delapidare. Se reține că, în perioada 2021 – 2023, suspecta, angajată a unei societăți comerciale, avea atribuții de serviciu care includeau introducerea facturilor de achiziție în programul de contabilitate al societății. De asemenea, aceasta avea dreptul de a efectua comenzi către furnizorii societății, atât prin email, cât și prin platformele de comenzi B2B oferite de aceștia. În acest context, suspecta a realizat mai multe comenzi de bunuri în numele societății, pe care ulterior le-a însușit, provocând un prejudiciu estimat la suma de 488.649,19 lei.
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeș, împreună cu ofițerii de poliție din cadrul SICE Argeș, pun în executare 32 de mandate de percheziție (în județul Argeș) și 34 de mandate de aducere în cauze privind infracțiuni de evaziune fiscală. În fapt, se reține că administratorul unei societăți cu obiect de activitate școli de șoferi nu a declarat și nu a înregistrat activitatea derulată de angajați, la nivelul orelor efectiv lucrate, cu scopul sustragerii de la plata impozitelor și contribuțiilor sociale, și nu a evidențiat în actele contabile ale societății veniturile realizate, sustrăgându-se astfel de la plata obligațiilor fiscale.
Într-o altă cauză, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Pitești, împreună cu ofițerii de poliție, cercetează o infracțiune de înșelăciune, constând în faptul că, în cursul anului 2024, făptuitorul s-a prezentat la sediul unui agent comercial din județul Prahova, unde a încărcat marfă pe care nu a mai transportat-o la locul de destinație, invocând defecțiuni ale ansamblului rutier destinat transportului. Ulterior, nu a restituit marfa societății expeditoare.
De asemenea, într-o cauză similară, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Topoloveni cercetează o altă infracțiune de înșelăciune, reținând că reprezentanții unei societăți comerciale cu sediul social în județul Argeș și-au însușit pe nedrept bunuri constând în anvelope de mare tonaj, încredințate în baza unui titlu reprezentând contract de transport, cauzând un prejudiciu de 76.000 de euro.
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Iași, împreună cu ofițerii de poliție din cadrul SICE Iași, pun în executare 30 de mandate de percheziție (în județul Iași) și 3 mandate de aducere în cauze privind infracțiuni de evaziune fiscală și înșelăciune cu consecințe deosebit de grave. În fapt, se reține că, în perioada ianuarie 2015 – decembrie 2019, reprezentanții unor societăți comerciale au prezentat în mod fals la Ministerul Transporturilor deconturi pentru transportul pensionarilor, susținând că au emis bilete cu reducere conform Legii nr. 147/2000. În realitate, aceste călătorii nu au avut loc, iar numerele de dosar de pensie folosite în deconturi nu existau în evidențele Casei Naționale de Pensii. Prin această fraudă, au înscris în mod fals 104.261 călătorii și au prejudiciat bugetul de stat cu 3.935.065 lei. În perioada iulie 2018 – decembrie 2019, făptuitorii au repetat aceeași schemă infracțională, înscriind 18.612 călătorii fictive, cauzând un prejudiciu suplimentar de 509.372 lei. Prejudiciul total este de 10.734.157 lei.
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, împreună cu ofițerii de poliție din cadrul SICE Suceava, pun în executare 16 mandate de percheziție (în județul Suceava) în cauze privind infracțiuni de evaziune fiscală. În fapt, se reține că, în perioada ianuarie 2017 – decembrie 2020, reprezentanții unei societăți comerciale au omis, în mod repetat, să înregistreze toate veniturile realizate din activitatea de pregătire a cursanților care doreau obținerea permisului de conducere, sustrăgându-se astfel de la plata obligațiilor fiscale față de bugetul de stat cu suma totală de 327.153 lei.
De asemenea, într-un alt dosar privind infracțiuni de fals, se reține că, în cursul anilor 2023 – 2024, mai multe persoane au folosit documente suspecte de fals pentru solicitarea pensiei pentru limită de vârstă, în special adeverințe emise de o societate comercială, deținătorul de arhivă a mai multor societăți comerciale.
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Gura Humorului, împreună cu ofițerii de poliție din cadrul SICE Suceava, pun în executare mandate de percheziție în două dosare distincte privind infracțiuni de contrabandă. În primul dosar, se cercetează comercializarea de țigarete de proveniență extracomunitară prin intermediul unor persoane fizice și juridice, iar în cel de-al doilea dosar se investighează fapte similare legate de traficul de țigări provenite din afara Uniunii Europene.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj și Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, împreună cu ofițerii SICE Cluj, pun în executare 12 mandate de percheziție (8 în Maramureș, 3 în Mureș, 1 în Satu Mare) și 4 mandate de aducere. Într-una dintre cauze privind infracțiuni de înșelăciune se reține că, prezentându-se drept administrator al unei societăți comerciale, făptuitorul a remis bilete la ordin, știind că acestea nu vor putea fi valorificate, pentru a beneficia de bunuri mobile care formau obiectul unui contract de închiriere. Prejudiciul generat prin înșelăciune este de aproximativ 250.294 lei, iar prejudiciul cauzat prin abuz de încredere se ridică la 2.341.323 lei.
Într-un alt dosar, Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj, împreună cu ofițerii SICE Cluj, investighează infracțiuni de evaziune fiscală. Se reține că, în perioada august – decembrie 2021, administratorul de fapt al unei societăți, în scopul sustragerii de la plata obligațiilor fiscale, nu a evidențiat contabil și nu a declarat fiscal operațiunile comerciale și veniturile aferente, în principal livrările de telefoane mobile, pe relațiile cu 11 societăți/ clienti. Această conduită a cauzat un prejudiciu bugetului de stat în sumă de 238.306 lei, din care 207.306 lei reprezintă TVA, iar 30.886 lei impozit pe veniturile microîntreprinderilor.
Parchetul de pe lângă Judecătoria Urziceni și Parchetul de pe lângă Judecătoria Slobozia, împreună cu ofițerii SICE Ialomița, pun în executare 6 mandate de percheziție (în județul Ialomița) și 2 mandate de aducere în două dosare penale. Unul dintre dosare vizează infracțiuni de delapidare, iar celălalt infracțiuni de înșelăciune. În dosarul de înșelăciune, se reține că, la data de 23.01.2020, o societate comercială, în calitate de cumpărător, a încheiat un contract de vânzare-cumpărare pentru echipamente destinate service-urilor auto, bunuri pentru care reprezentanții societății vânzătoare au încasat suma de 40.000 lei, fără a emite factură fiscală. Echipamentele vândute făceau, de fapt, obiectul unui contract de închiriere care nu conferea dreptul de proprietate asupra acestora.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Ilfov, împreună cu ofițerii SICE Ilfov, pun în executare 6 mandate de percheziție (în județul Vrancea) într-un dosar penal privind infracțiuni de înșelăciune și fals în înscrisuri sub semnătură privată, cu prejudiciul total de 2.500.000 lei. Infracțiunile vizează furnizarea unui echipament tehnologic achiziționat printr-un contract de leasing financiar.
Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu Jiu și ofițerii SICE Gorj pun în executare 5 mandate de percheziție (în județul Gorj) și 4 mandate de aducere într-un dosar penal privind infracțiuni de delapidare, cu prejudiciul estimat la aproximativ 500.000 lei. Se reține că administratorul unei societăți de distribuție a apei, cu capital integral de stat, aflată în subordinea unui consiliu local din județul Gorj, și-a însușit, în interesul său, suma de aproximativ 500.000 lei din casieria unității, în perioada 2019 – martie 2024. De asemenea, pentru a ascunde faptele, a determinat contabila unității să întocmească, în fals, mai multe dispoziții de plată către casierie.
Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Găești, împreună cu ofițerii de poliție din cadrul SICE Dâmbovița, pun în executare 54 de mandate de percheziție privind infracțiuni de mediu vizând regimul deșeurilor și 5 mandate de percheziție privind infracțiuni de contrabandă.
Parchetul de pe lângă Judecătoria Miercurea Ciuc, împreună cu ofițerii SICE Harghita, pun în executare 5 mandate de percheziție (în județul Galați) și 1 mandat de aducere într-un dosar penal privind infracțiuni de înșelăciune. Se reține că, la finalul anului 2021 și începutul anului 2022, persoane fizice neidentificate la momentul respectiv, prin intermediul a două societăți comerciale, au indus în eroare două persoane vătămate cu privire la prestarea unor servicii de construcții, determinându-le să achite diferite sume de bani (în total 136.903,55 lei). Lucrările fie au fost începute superficial și necontinuate (în cazul unei persoane vătămate), fie nu au fost începute deloc (în cazul celeilalte persoane vătămate). Contractarea de lucrări și încasarea contravalorii serviciilor, urmate de neexecutarea acestora, reprezintă un mod de operare al autorilor infracțiunii, întrucât fie societățile comerciale, fie administratorii de drept ai acestora, sau alte persoane legate de societăți au mai fost sau sunt cercetate în alte dosare pentru fapte similare.
Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Timișoara, împreună cu ofițerii SICE Timiș, desfășoară o acțiune prin care sunt puse în executare 4 mandate de percheziție (în județul Timiș) în cadrul a două dosare penale distincte. Primul dosar vizează infracțiuni de contrafacere, legate de comercializarea, în mediul online, pe mai multe grupuri asociate contului de Facebook, a articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte care purtau însemne și denumiri ale unor mărci înregistrate. Această activitate nu doar că încalcă drepturile de proprietate intelectuală, ci poate induce în eroare consumatorii care achiziționează produse ce pretind a fi autentice.
Cel de-al doilea dosar se referă la infracțiuni de exercitarea fără drept a unei profesii. În această cauză, se reține că făptuitoarea a efectuat tratamente de rejuvenare, inclusiv utilizarea de fillere, toxină botulinică, mezoterapie și topire de grăsime cu diverse substanțe speciale, fără a fi absolventă a unei facultăți de medicină și fără a fi activă într-un colegiu al medicilor din România, așa cum este stipulat de lege. Această situație pune în pericol sănătatea pacienților, având în vedere că procedurile medicale trebuie realizate de către profesioniști autorizați. În plus, s-a constatat că faptuitoarea nu elibera documente de plată pentru sumele încasate în urma acestor proceduri, ceea ce contravine reglementărilor legale privind transparența și responsabilitatea financiară în domeniul medical.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Hunedoara, împreună cu ofițerii SICE Hunedoara, pun în executare 6 mandate de percheziție (în județul Hunedoara) și 1 mandat de aducere în cadrul a două dosare penale. Primul dosar vizează infracțiuni de evaziune fiscală, constând în vânzarea unor bunuri fără emiterea facturii fiscale și fără ca venitul încasat să fie înregistrat în evidențele societății. Această practică încalcă legislația fiscală, subminând integritatea sistemului de impozitare.
Al doilea dosar, înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Deva, se referă la infracțiuni de delapidare. Se reține că, în perioada 2022 – 27 februarie 2024, un angajat al unei case de amanet și-a însușit o cantitate de 947,08 grame de bijuterii din aur, evaluată la 294.219 lei, precum și suma de 2.546 lei, cauzând astfel societății un prejudiciu total de 296.765 lei. În plus, în aceeași perioadă, angajatul a falsificat 134 de contracte de amanet, atestând fapte și împrejurări necorespunzătoare adevărului, în sensul că debitorii contractelor au amanetat diferite obiecte fără a fi prezenți la încheierea contractului. Aceasta a permis angajatului să își însușească sumele menționate ca fiind achitate debitorilor, provocând un prejudiciu de aproximativ 160.000 lei.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Brăila, împreună cu ofițerii SICE Brăila, pun în executare 4 mandate de percheziție (3 în Brăila și 1 în București) într-un dosar penal înregistrat la PT Brăila, privind infracțiuni de spălare a banilor. În cadrul acestui dosar, se investighează un circuit financiar complex realizat de mai multe persoane prin intermediul unor societăți în perioada 2015 – 2020. Există suspiciuni referitoare la proveniența sumelor de bani vehiculate, la transferurile repetate efectuate și la motivele justificării acestora. De asemenea, se analizează implicarea altor persoane juridice, precum și concordanța dintre creditări și debitări. Ordonatorul inițial al acestor tranzacții este și beneficiarul final al fondurilor transferate.
Parchetul de pe lângă Judecătoria Zalău, împreună cu ofițerii SICE Sălaj, desfășoară acțiuni operative constând în punerea în executare 4 mandate de percheziție (în județul Sălaj) și 3 mandate de aducere într-un dosar penal înregistrat la PJ Zalău, privind infracțiuni de înșelăciune. Se reține că un număr de 12 persoane vătămate au fost induse în eroare de către autori, care le-au promis vânzarea unor piese auto la prețuri avantajoase. După ce contravaloarea acestor piese a fost virată în contul bancar indicat, respectivele piese nu au mai fost livrate. Prejudiciul estimat în această cauză se ridică la 73.000 lei.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Satu-Mare, împreună cu ofițerii SICE Satu-Mare, pun în executare 3 mandate de percheziție (în județul Satu-Mare) și 1 mandat de aducere într-un dosar penal înregistrat la PT Satu-Mare, privind infracțiuni de evaziune fiscală. Acțiunile vizează persoanele suspectate de nedeclararea veniturilor obținute și sustragerea de la plata obligațiilor fiscale, iar autoritățile investighează modalitățile prin care aceste fapte au fost comise.
De asemenea, Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova, împreună cu ofițerii SICE Prahova, pun în executare 1 mandat de percheziție (în județul Prahova), 8 mandate de aducere și 5 ordonanțe de predare a înscrisurilor în 3 dosare penale, respectiv unul înregistrat la PT Prahova, privind infracțiuni de evaziune fiscală.
În alte două cauze înregistrate la Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploiești, se investighează infracțiuni de înșelăciune și fals în declarații. În aceste cazuri, s-a reținut că, în cursul anului 2020, suspecții au depus documente falsificate la AJPIS Prahova, obținând astfel, în mod ilegal, indemnizația lunară de sprijin, acordată din cauza întreruperii activităților generate de efectele coronavirusului SARS-CoV-2, pe o perioadă din 2020 până în 2022.
Într-o altă cauză, Parchetul de pe lângă Tribunalul Covasna, împreună cu ofițerii SICE Covasna, pun în executare 2 mandate de percheziție într-un dosar înregistrat la PT Covasna privind infracțiuni de evaziune fiscală. De asemenea, se execută 3 mandate de percheziție (în județul Covasna) și o ordonanță de predare a înscrisurilor, în cadrul unei delegări de la PT Covasna, în legătură cu infracțiuni de evaziune fiscală și de serviciu. Se reține că un ofițer cu aviz de poliție judiciară, în localitatea în care lucrează și locuiește, administrează un bar-restaurant care figurează în acte pe numele soției sale. Acesta a desfășurat acte incompatibile cu funcția sa, omițând să înregistreze și să declare veniturile obținute din activitatea economică, având ca scop sustragerea de la îndeplinirea obligațiilor fiscale.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Mehedinți și SICE Mehedinți pun în executare 3 mandate de percheziție (2 în județul Cluj și 1 în județul Mehedinți) în cadrul dosarului înregistrat la Parchetului de pe lângă Judecătoria Drobeta Turnu Severin, vizând infracțiuni de înșelăciune. Se reține că, în perioada 28.01.2020 – 27.09.2021, suspectul, în calitate de persoană neînregistrată și neautorizată pentru desfășurarea activităților economice, a obținut venituri din activități independente prin închirierea spațiilor de cazare ale unei pensiuni din comuna Eșelnița, județul Mehedinți. Acesta a eludat obligația de a declara organelor fiscale veniturile realizate, care totalizează 167.556 lei, provenind din 68 de încasări efectuate prin conturile personale și în numerar. Consecințele faptei constau în sustragerea de la plata obligațiilor fiscale.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanța și SICEF Constanța pun în executare 2 mandate de percheziție (în județul Constanța) în cadrul unui dosar înregistrat la PT Constanța, privind infracțiuni de contrafacere.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor și SICE Bihor pune în executare 2 mandate de percheziție (Bihor – 1, Mehedinți – 1) în cadrul unui dosar înregistrat la PT Bihor, privind infracțiuni de înșelăciune. Se reține că reprezentanții unei societăți comerciale au înregistrat în evidențele contabile, în perioada 2021 – 2022, achiziții fictive de deșeuri de ambalaje din sticlă de la persoane fizice și juridice, în cantitate totală de 4.249.430 kg. Ulterior, aceștia au simulată vânzarea a 4.164.510 kg către o altă societate, sub contract cu un operator care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului (OIREP), având ca scop inducerea în eroare a AFM cu privire la realitatea cantităților de deșeuri de ambalaje din sticlă colectate.
De asemenea, în anul 2021, societatea în cauză a achiziționat marfă denumită „sticlă procesată și zdrobită”, recepționată ca „material de construcții”, de la un operator economic la care colectorii din România duc deșeurile de ambalaje din sticlă pentru reciclare, în vederea obținerii bonificației aferente colectării și reciclării acestora. Vânzarea „materialului de construcții” a fost efectuată pe baza unui bon fiscal prin casa de marcat.
Există suspiciunea că marfa „sticlă procesată și zdrobită” a fost vândută ca deșeu de ambalaje din sticlă, colectată prin activitatea proprie, iar ulterior a fost revândută ca deșeu de ambalaje din sticlă pe piața externă pentru reciclare. În acest context, nu au fost realizate obiectivele minime de reciclare pentru ambalajele din sticlă, iar sumele aferente acestor nerealizări, reprezentând contribuții datorate la Fondul pentru mediu, nu au fost plătite. Prejudiciul total este estimat la 8.500.000 RON.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoșani și SICE Botoșani pun în executare 1 mandat de percheziție (în județul Botoșani) și 1 mandat de aducere în cadrul unui dosar înregistrat la Parchetul de pe lângă Judecătoria Botoșani, privind infracțiuni de fals. Se reține că faptuitorul a efectuat operațiuni false prin adăugarea de vechime în muncă neefectuată în carnete de muncă aparținând mai multor persoane și a întocmit în fals adeverințe pentru grupa de muncă pentru aceștia.
Parchetul de pe lângă Tribunalul Vaslui și SICE Vaslui pun în executare 1 mandat de percheziție (în județul Vaslui) în cadrul unui dosar înregistrat la PT Vaslui, privind infracțiuni de evaziune fiscală. Parchetul de pe lângă Judecătoria Cornetu coordonează executarea a 4 mandate de percheziție domiciliară, pentru cercetări referitoare la infracțiunea de nerespectarea regimului armelor și al munițiilor, acțiunea fiind realizată impreuna cu ofiterii de politie din cadrul I.P.J. Ilfov – S.A.E.S.P.
În cadrul aceleiași operațiuni, Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 5 desfășoară o acțiune împreună cu D.G.P.M.B. – S.A.E.S.P. în cadrul căreia se pun în executare 2 mandate de percheziție domiciliară, pentru infracțiunea de nerespectarea regimului armelor și al munițiilor.
De asemenea, Parchetul de pe lângă Judecătoria Piatra Neamț coordonează executarea unui mandat de percheziție domiciliară, pentru infracțiuni la regimul deșeurilor. Se investighează desfășurarea unei activități de dezmembrare a autovehiculelor ieșite din uz, cu indicii privind depozitarea a aproximativ 50 de tone de deșeuri periculoase și nepericuloase în perioada 2023 – 2024, acțiunea fiind realizată impreună cu I.P.J. Neamț – S.A.E.S.P.
Parchetul de pe lângă Judecătoria Chișinău Criș si polițiștii din cadrul I.P.J. ARAD – S.A.E.S.P. pun în executare 2 mandate de percheziție domiciliară, pentru infracțiunea de nerespectarea regimului armelor și al munițiilor. Parchetul de pe lângă Tribunalul Bistrița-Năsăud coordoneaza executarea a 17 mandate de percheziție domiciliară, cu sprijinul polițiștilor din cadrul I.P.J. Bistrița-Năsăud – B.A.E.S.P. Aceste acțiuni vizează cercetarea infracțiunilor de contrabandă calificată, nerespectarea regimului armelor și al munițiilor, braconaj cinegetic, uz de armă fără drept și nerespectarea regimului materiilor explozive.
Se reține că un grup de 12 persoane din județele Bistrița-Năsăud și Maramureș deține fără drept arme letale de vânătoare, introduse ilegal în țară din străinătate, precum și materie explozivă (praf de pușcă) necesară confecționării artizanale a cartușelor. În plus, aceste persoane sunt implicate în acțiuni de braconaj cinegetic pe fondurile de vânătoare din cele două județe”.
Atunci când verifici oferta cazinourilor online din țara noastră, poți descoperi zeci de jocuri inspirate din sărbătoarea de Halloween. Aceasta a devenit tot mai populară în numeroase colțuri ale lumii, iar dezvoltatorii de jocuri au decis să îi acorde o atenție sporită în ultimii ani.
Halloween se sărbătorește în acest an pe 31 octombrie. Magazinele au început să decoreze deja de Halloween, iar cei care participă la petreceri tematice se întreabă deja cu ce să se îmbrace. Este clar că modul în care este sărbătorit Halloween nu mai are mare legătură cu originile acestei sărbători, însă pentru oameni este un prilej de a se aduna și de a se bucura de o seară inedită.
Sărbătoarea nu este trecută cu vederea nici de cazinourile online. În oferta lor, putem descoperi zeci de sloturi cu această tematică. Utilizatorii pasionați pot avea parte de o experiență inedită și autentică, pe un subiect la modă. Jocurile de Halloween oferă suspans și distracție, adică două dintre ingredientele care le fac apreciate de utilizatori.
De ce este Halloween o sărbătoare folosită și la sloturi online? În primul rând, atmosfera captivantă și simbolistica diversă contribuie din plin. Această sărbătoare are în jurul său o simbolistică bogată, de la fantome și vrăjitoare până la dovleci sculptați, lilieci și castele bântuite. Toate aceste elemente vizuale pot fi integrate foarte ușor în grafica și designul sloturilor.
În același timp, Halloween este o sărbătoare răspândită la nivel mondial și cunoscută pe tot globul. Studiourile care lansează online slots vor să ajungă la cât mai mulți oameni și să acopere tematici cât mai diverse.
De obicei, lansările sunt globale. Jocurile nu sunt lansate doar pentru o țară anume, ci pentru toți clienții. Iar Halloween este cunoscută atât în România, cât și în alte țări precum Suedia, Franța ori Germania. Apare așadar ușurința de a promova jocul. Oamenii știu deja despre ce este vorba și la ce să se aștepte, astfel că și promovarea devine mult mai facilă.
Sentimentul de nostalgie al oamenilor
Halloween este o sărbătoare care a apărut de mulți oameni. Poate că unii dintre jucătorii care astăzi încearcă sloturi de Halloween obișnuiau să meargă la colindat când erau mai tineri. A vedea un produs care îți aduce aminte de tinerețe poate stârni și nostalgie. Iar oamenii vor să „retrăiască” acele clipe în diverse moduri. Sloturile online cu această tematică reușesc să capteze emoțiile și să le transpună într-o formă digitală, motiv pentru care sunt atractive pentru jucători. Experiența de joc devine astfel mai plăcută și mai memorabilă.
Ce mai au în comun păcănelele de Halloween? Verificând oferta cazinourilor online, putem spune că grafica lor este peste medie. Tematica în sine le-a permis celor care au creat jocurile să inoveze din punct de vedere vizual. Se poate observa atenția acordată fiecărui detaliu când vine vorba de partea grafică. Animațiile sunt un punct forte al sloturilor de Halloween.
Cumva este lesne de înțeles de ce. Atunci când simbolurile sunt inspirate din legendele de Halloween, iar în joc vedem vrăjitoare ori vampiri, partea vizuală nu are cum să treacă neobservată. La fel este și cazul coloanei sonore, care îi introduce pe jucători într-o atmosferă mistică.
Un alt motiv pentru care Halloween este o sărbătoare interesantă pentru dezvoltatorii de sloturi online este dorința companiilor de a fi în tendințe. În momentul în care ne apropiem de un Campionat European de fotbal, companiile obișnuiesc să lanseze sloturi despre fotbal. Dacă o trupă cunoscută urmează să lanseze un nou album, sunt șanse să vedem un slot despre ea. Dezvoltatorii doresc să profite de popularitatea unor momente pentru a-și promova produsele.
Un polițist din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Brașov a fost desemnat câștigător al Galei „Omul anului” din acest an.
Pe numele său Dani Cek,...
Mandat de arestare pentru 30 de zile - este măsura luată de judecători în ceea ce îl privește pe un ofițer angajat al Școlii...
Utilizăm cookie-urile pentru a vă oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru. De asemenea, utilizăm cookie-uri pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, pentru a îmbunătăţi experienţa de navigare si integrarile cu reţele de socializare.DA, ACCEPTPolitica cookies