Podul peste Dunăre de la Brăila este proiectat să dureze 100 de ani, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. Cel mai mare pod din România și al treilea din Europa ca dimensiune ar urma să fie inaugurat la sfârșitul acestui an, potrivit estimărilor oficiale.
„La podul de la Brăila va funcționa un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile vor fi izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent dezumidificat și monitorizat astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv”, scrie secretarul de stat pe pagina de Facebook.
Pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, tablierul va fi dezumidificat în interior. Anumite rigidizări longitudinale vor fi folosite drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al tablierului. Un sistem de senzori va monitoriza asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea.
Se lucrează la drumurile de acces
De asemenea, se va menține o umiditate relativă sub 40%, pentru a nu exista coroziune și pentru a permite circulația pe pod în siguranță, în orice anotimp. Au fost montați toți tiranții necesari podului, iar primele două elemente de tabliere au fost ridicate deja pe tiranți. Alte câte 5 elemente de tablier se sudează la sol, la fiecare pilon (de pe malul dinspre Brăila și de pe malul dinspre Tulcea). Vor f montate 86 de segmente de tablier metalic care vor forma structura suprafeței de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone, ele fiind realizate la șantierul naval Brăila.
Potrivit secretarului de stat, în paralel cu lucrările la pod, se lucrează la drumurile de acces.