Generația Z este formată din cei născuți între 1995 și 2010. Tinerii sunt cunoscuți ca succesorii celor numiti „millennials”, dar și cei care manifestă o mult mai mare grijă în fața problemelor legate de mediu.
Conform unui studiu recent, Generația Z este aceea care:
– alege să refolosească şi să recicleze ambalajele (55%);
– alege să colecteze selectiv gunoiul (30%);
– 61% dintre ei sunt de părere că, în decizia de cumpărare, foarte mult contează ca un brand să fie sustenabil.
Generația Z: tinerii care au adoptat un stil de viaţă prin care se asigură că şi ei contribuie la atenuarea problemelor climatice
În urma cercetării s-a observat că fetele sunt cele care au comportamente sustenabile mai pronunţate decât băieţii. Astfel, 53% dintre tinerele din România aleg să cumpere haine second hand (vs. 24% dintre băieţi). Mai mult, 46% refolosesc ambalajele de plastic (vs. 32%), iar 17% dintre ele reduc consumul de carne (vs. 9%).
”Scopul unui brand sustenabil trece dincolo de a face bani. În loc să se concentreze doar asupra profiturilor, un brand sustenabil integrează cu succes problemele de mediu, economice şi sociale în operaţiunile sale de business. Iar aşteptările cumpărătorilor români, în special ale celor tineri, se îndreaptă puternic în această direcţie”, a precizat, Geanina Ioan, CEO Chilli Ideas.
Reciclare, grijă față de natură și combatarea risipei alimentare
De asemenea, aceasta a precizat că, înainte de a lua decizia de achiziţie, 6 din 10 tineri români vor să ştie dacă brandul de la care urmează să cumpere este sau nu sustenabil.
Mai mult, o bună parte dintre ei au adoptat un stil de viaţă prin care se asigură că şi ei contribuie la atenuarea problemelor climatice.
”De exemplu, 39% refolosesc ambalajele din plastic. 70% merg pe jos. În plus, 57% dintre ei evită să arunce mâncarea şi să cumpere mai mult decât consumă. Toate acestea sunt direcţii de care brandurile trebuie să ţină cont. Este o tendinţă în creştere, e aici să rămână. Companiile nu trebuie decât să se alinieze”, a adăugat Geanina Ioan.
Conform Radio Eco Natura, studiul ”Insights PulseZ”, a fost realizat de agenţia de studii de piaţă IZI Data, în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani.