Început deloc promițător pentru programul Rabla Plus pentru mașinile electrice, deși sunt trei săptămâni de la startul acestuia. Până în acest moment, niciun dosar nou nu a fost aprobat de Administrația Fondului de Mediu (AFM) și există totodată dosare neaprobate depuse încă din 2020.
De altfel, nici programul Rabla Clasic nu stă mai bine, dat fiind că nu a intrat în aprobare niciun dosar din acest an și sunt dosare din 2020 care își așteaptă rândul. Acestea vor intra spre aprobare odată cu cele din programul Rabla Plus, adică de săptămâna viitoare.
Iar explicația a fost oferită aseară la Digi24 chiar de ministrul Mediului, Tanczos Barna: birocrația care face ca totul să fie „complicat și stufos”.
Din ce a detaliat ministrul, procedurile îngreunează totul și, cel mai probabil ar trebui făcute ceva modificări. Însă există speranțe pentru ca primele dosare să fie aprobate, Tanczos Barna promițând că va sta cu ochii pe modul în care se desfășoară acest program.
„Aprobările merg încet pentru că, din păcate, sistemul este unul birocratic. Așa l-am găsit și încă nu am făcut modificări. Săptămâna aceasta intră în comitetul de aprobare primele dosare, depuse după data de 26 aprilie, de când s-a deschis programul.
Am solicitat ca săptămânal cel puțin 200 de dosare să fie aprobate, astfel încât programul să pornească. Am primit acest semnal săptămâna trecută, că acele comitete de avizare și de aprobare nu sunt organizate din cauza faptului că au venit foarte multe dosare din 2020, nici măcar acelea nu au fost terminate.
Este o procedură prea complicată și prea stufoasă. Am cerut conducerii AFM să simplifice, să elimine direcțiile care oricum nu au o contribuție în aprobarea dosarelor și să urgenteze procedurile”, a declarat Tanczos Barna pentru sursa citată.