Societatea RAJA a transmis că, în urmă cu câteva zile, la stația de repompare Biruința a survenit o cădere totală de tensiune.
Fluctuații majore au fost înregistrate și la Stația de Pompare și Tratare Palas.
Fără alimentare electrică, stația nu poate funcționa, ceea ce duce la indisponibilitatea apei potabile la robinete pentru abonații din localitățile Topraisar și Biruința.
Din cauza lipsei de energie electrică, nu s-a realizeat furnizarea apei în patru localități: Eforie Sud, Tuzla, Biruința și Topraisar
Societatea i-a asigurat pe consumatorii afectați că echipele RAJA vor restabili furnizarea apei imediat ce vor rezolva avariile la sistemul de alimentare cu energie.
La această oră, județul Constanța încă se află sub avertizare de cod de vreme severă, cu rafale de vânt care au atins pragul critic de 100 km/h.
Având în vedere acest aspect, la nivelul mai multor surse și stații tratare și/sau pompare s-au înregistrat noaptea trecută fluctuații și căderi de tensiune ce au afectat alimentarea cu apă în mai multe localități din județ, inclusiv municipiul Constanța.
Alte localități afectate sunt Biruința, Topraisar, Corbu, Mihail Kogălniceanu (inclusiv aeroportul si zona bazei militare), Oituz, Valu lui Traian, Castelu, Poarta Albă, Murfatlar, Cobadin, Viișoara, Cernavodă, Ștefan cel Mare, Făclia și Saligny
În jurul orei 03.30, la Stația de Pompare și Tratare Palas s-au înregistrat mai multe fluctuații urmate de o cădere totală de tensiune, motiv pentru care pompele de la nivelul stației nu au mai putut funcționa.
Până la remedierea situației de natură electrică sunt afectați de lipsa apei consumatorii din municipiul Constanța din următoarele zone: CET, Viile Noi, Medeea, Palas, Industrială, Brătianu, Km 4-5, Km 5, Poarta 6, Abator, Gară, Casa de Cultură, Compozitori, Coiciu, Inel I, Inel II, 1 Mai și Depozite – Halta Traian.
Pentru remedierea situației, echipele RAJA de permanență din cadrul stației sunt pregătite să facă toate manevrele necesare pentru repornirea pompelor în condiții de siguranță, însă intervențiile lor sunt condiționate de stabilizarea alimentării cu energie
Având în vedere zona mare deservită, și implicit lungimea și diametrul rețelei, pentru ca sistemul să intre în presiune și toți abonații să aibă din nou apă la presiuni normale, este nevoie de o perioadă de aproximativ 2-3 ore.
”Asigurăm toți abonații afectați că lucrătorii RAJA vor face tot posibilul pentru asigurarea continuității serviciului de alimentare cu apă în condiții optime, atâta timp cât nu vor mai exista fluctuații sau căderi de tensiune în alimentarea cu energie a sistemelor operate. Facem un apel către toți consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă cu potabilă și canalizare, pentru remedierea acestor situații într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societății la numărul de telefon 0241.924 tasta 3”, a precizat societatea.
RAJA a amintit că în urma atenționărilor meteo, la nivelul municipiului Constanța vor interveni 12 echipe, iar în restul județului, alte 9. Acestea sunt dotate cu wome, vidanje și pompe de mare putere, care acționează pentru remediere tuturor solicitărilor primite la dispeceratul societății.